מנהיגות העתיד כבר כאן


להאזנה לתוכן:

מחזור שני של פרויקט פרלמנט נערות באשדוד, מבית מדרשה של המשרד לקידום מעמד האישה, יצא לדרך. אתי אטיאס, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בעיר: "הפרויקט מטפח את דור העתיד של מנהיגות הנשים באשדוד"

בימים אלו החל את דרכו המחזור השני בפרויקט "פרלמנט נערות" באשדוד, מטעם המשרד לקידום מעמד האישה. כ-30 נערות מכלל בתי הספר בעיר, בשכבת כיתות ח', נבחרו על ידי סגל בית הספר להשתתף בפרויקט הייחודי. מטרתו: טיפוח נערות מכל רחבי  העיר, למנהיגות קהילתית, חברתית ואפילו פוליטית.

בחירת הבנות על ידי הסגל נעשתה ללא כל קשר למעמדן הלימודי. זאת מתוך תפיסה כי בכדי להיות מנהיג או מוביל חברתי אין צורך להיות תלמיד מצטיין, אולם יש צורך לרצון עז, למעורבות חברתית, יכולת הובלה ואמונה בקידום רעיונות ואידיאלים.

הבנות נפגשות פעם בשבוע, באולם מועצת העיר, ובמשך עשרה שבועות של מפגשים הן נהנות מהדרכה מקצועית, פעילות חווייתית והתנסות בנושאי: זהות עצמית, כוחן של השפעות חברתיות, יסודות בתורת השכנוע, עמידה מול קהל, מנהיגות, דיבייט, כלים ישימים להובלת פרויקט חברתי, חשיפה לעולם יחסי הציבור והתקשורת ונושאים נוספים.

במחזור הפרויקט הראשון השתתפו הבנות בקמפיין "השמיעי את קולך", לקראת הבחירות הארציות. אז נפרשו הבנות במרכזי קניות וקניונים במטרה לעודד נשים להצביע במערכת הבחירות, תוך עריכת מדגם של הצבעה נשית באשדוד למפלגות המתמודדות לכנסת ישראל. בסיום הפרויקט נסעו הבנות לכנסת ישראל שם נפגשו עם חברות כנסת, נכנסו לדיוני הוועדה למעמד האישה ועברו סיור מקצועי במקום.

 

בעקבות הצלחת הפרויקט, הוחלט להרחיב את היריעה, ובנוסף לפתיחת קבוצה נוספת של בנות בשנת הלימודים הנוכחית ,יתקיים השבוע גם כנס ארצי בנושא "פרלמנט נערות" באשדוד, בהשתתפות 300 נערות מכל רחבי ישראל.

אתי אטיאס יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה באשדוד: "פרויקט זה הינו נדבך אחד בהגדלת המעורבות הנשית בחיים הציבוריים העירונים והארציים כאחד. הרציונל העומד מאחורי התוכנית הוא שאם מגיל צעיר נצליח לאתר, לעודד, לטפח ולספק את הכלים ההתנהגותיים והרגשיים המתאימים להתמודדות עם לחצים ומתן ביטוי לאמונות ןאג'נדות אישיות, הנערות הללו תצלחנה לדלג מעל המכשולים המונעים מנשים להתקדם. בטווח הרחוק נצליח להגדיל הייצוג הנשי בנקודות השפעה, באופן שוויוני כפי שראוי להיות".

כבר עם סיום המחזור הראשון של "פרלמנט נערות" הוא נחשב להצלחה וניתן לסמן מעל עשר נערות אשר לבטח נשמע את שמותיהן בהמשך דרכן האישית והמקצועית כמובילות שינוי חברתי.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה