הפנים היפות של שבט דותן


להאזנה לתוכן:

בעוד שפעילותן של תנועות הנוער, ברוב חלקי הארץ, נמצאת במגמת ירידה ומיתון, אשדוד רושמת דווקא תקופה של פריחה. לאור התערבותו של ראש העיר ובקשתו להרחיב את פעילות תנועות הנוער בעיר, זכתה אשדוד בפרס מיוחד – פרס הנשיא, עבור פעילות תנועות הנוער בעיר. באחד מהסניפים היותר פעילים של תנועות הנוער, סניף שבט דותן, התקיים השבוע מבצע מיוחד של ילדי התנועה – יצירת סביבת חיים נעימה יותר!

שבט דותן הותיק של תנועת הצופים, הפועל באשדוד מזה כ-40 שנה, מונה כ-300 חניכים. נתון זה מלמד על גודלו של הסניף, היותו פופולארי בקרב ילדי האזורים הדרומיים ומרכז העיר והיכולת שלו למלא את ציפיותיהם של החניכים באשר לאופי הפעילות בסניף. על אלו אחראים המדריכים והקומונרים בסניף, האחראים על גיוס התלמידים, בניית תוכנית הפעילות השנתית והפעלת החניכים.

השבט, הפועל בכל יום  שלישי ושישי, ממוקם ברובע הסיטי ופעילותו מותאמת גם לשומרי שבת. בשבט כאמור ישנם מאות חניכים כאשר לכל 10-15 חניכים יש מדריך – מעין אח בוגר שמקנה לחניכיו ערכים ודוגמא אישית. "החינוך והכלים שאנו מקנים לחניכינו מהווים חינוך משלים למסגרת הבית ספרית, הפורמאלית, המתקיימת בשעות הבוקר" אומרים מדריכי הסניף ומציינים כי פעילות הסניף מהווה דוגמא ליוזמות ולרעיונות חינוכיים חדשניים.

כדוגמא לפעילות מיוחדת הם מביאים את קבוצת צמי"ד, קבוצה של חניכים עם צרכים מיוחדים, שמגיעים ממועדונית "ניצנים" באקי"ם. "חניכים אלו לוקחים חלק בפעילות באופן קבוע, לרבות השתלבות בטיולים" אומרים אנשי דותן. כדוגמא נוספת הם מציינים את הפרויקטים שבהם משתתפים חברי השבט – פרויקטים למען הקהילה ברובע הסיטי, וזאת בשיתוף עם ראש מנהלת הרובע גב' תמי אברהמי.

אבל מכל הדוגמאות הנ"ל, היה מרגש לראות את שכבת כיתות י"ב, השמיניות, אשר יזמו מבצע ניקיון, שיפוץ וצביעה לסניף השבט. "כן, מדובר בתלמידי י"ב שזה בהחלט תמונה לא כל כך מצויה משום שתנועות נוער נתפסות כמסגרת לילדים צעירים יותר, והנה כאן תלמידי י"ב מהווים דוגמא לחריצות וגילויי חיבה מיוחדת למקום" אומרים בסניף.

גב' אברהמי מוסרת כי פעילות המבצע כללה ניקיון יסודי של אזורי הפעילות, המבנה והחדרים וזאת על מנת להקנות סביבת פעילות נעימה יותר לחניכים. באותה נשימה היא מבקשת להעביר מסר לצעירי הסיטי והמרינה ולהזכיר להם כי שבט דותן מזמין אותם לקחת חלק בפעילות השוטפת של השבט, בכל יום שלישי בין 16:30- 18:30 וביום שישי בין 15:00- 16:30. "ניתן גם ליצור קשר עם המרכזים הבוגרים, האחראיים על הפעילות השוטפת" היא אומרת ומוסרת את הניידים שלהם: אבירם רוזנפלד – 054-2440394 ונטע קליין- 054-2440617.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה