מבצע מס הכנסה- פשטו על דירות יוקרה באזור המרינה באשדוד ועל הדוכנים בשוק (בעלי הבאסטות ברחו)


להאזנה לתוכן:

רשות המסים, שמהדקת את האכיפה בתחום השכרת דירות, פשטה ביום רביעי האחרון על כ-200 דירות של תושבי חוץ באזורים היוקרתיים באשדוד – באזור המרינה ובאזור י"ז בעיר ועל דוכנים בשוק הפתוח. בעלי הדוכנים ברחו מהמקום והשאירו את הסחורה ללא השגחה

בשעות אחר הצהריים של יום רביעי האחרון יצאו עשרות צוותי ביקורת לדירות שנבחרו מראש לאיסוף מודיעיני וביקשו מהדיירים על פי חוק להציג את חוזי השכירות ושאלו לגבי גובה דמי השכירות. כ-30 שוכרים שיתפו פעולה באופן מיידי ומסרו את הפרטים הנדרשים. עוד 80 שוכרים נדרשו להמציא בימים הקרובים את הפרטים החסרים ויתרת השוכרים שלא אותרו ביום המבצע, יאותרו בימים הקרובים.

פקידת השומה אשקלון, איריס עומר, ציינה כי בדיקת הממצאים וניתוחם ייעשו בימים הקרובים ותושבי החוץ המשכירים דירות ושלא דיווחו על הכנסות משכירות, יוזמנו באמצעות נציגיהם להמשך טיפול.


מבצע הביקורות של משרד מס הכנסה אשקלון החל בשעות הבוקר בשוק הפתוח באשדוד, בו נבדקו כ-50 דוכנים ונמצא כי ב-40% מהדוכנים שנבדקו לא רשמו הכנסות; עוד התברר כי לחלק מבעלי הדוכנים כלל אין תיק ברשות המסים. 

בדומה לביקורות בשווקים אחרים ברחבי הארץ, גם הפעם ניצבו מבקרי מס הכנסה בפני דוכנים ללא בעלים. עם תחילת הביקורות נמלטו מספר בעלי דוכנים תוך שהם משאירים את מרכולתם ללא השגחה, אך הם לא הצליחו להתחמק מביקורת; נחישותם של המבקרים בסיוע משרד מע"מ אשדוד, אילצה את ה"נמלטים" לחזור להמשך ביקורת. תופעה מעניינת שנצפתה, לאחר שהשמועה שמבקרי מס הכנסה בשוק עשתה לה כנפיים, הייתה רישום מדוקדק של קבלות ע"י בעלי הדוכנים בשוק.   

מבצע הביקורות באשדוד נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה