המלחמה בין ההנהלה לעובדים לא נפסקת


להאזנה לתוכן:

הנהלת הנמל לא מתייאשת מכך שבית הדין זורק אותם שוב ושוב מכל המדרגות ומחר יתקיים דיון נוסף בבקשה להשבית את הרציפים בחיפה ובאשדוד. המלחמה על הנמל עדין בתחילת דרכה.

לאחר שמרתון השיחות שניהלו  משרד התחבורה והאוצר מול ההסתדרות וועדי הנמלים - שוב נכשל. הנמלים חוזרים לבית הדין .

העובדים שאבו עידוד רב מפסיקת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, שדחה כמעט את כל בקשות נמל אשדוד להכריח את העובדים לשנות את מתכונת העבודה שהייתה נהוגה בנמל.

להפתעת כולם, בית הדין האזורי בבאר שבע אף אישר לקרוב משפחה של בכיר בוועד להתמודד על משרת מחסנאי בנמל, צעד שרשות החברות הממשלתיות דחתה רק לפני כחודש.

נציגי משרדי האוצר והתחבורה יגיעו מחר לבית הדין הארצי לעבודה, שם תונח בקשה נוספת להשבית את הרציפים בחיפה ובאשדוד. הצדדים ניסו להשיג פריצת דרך שתאפשר מצד אחד להקים שני נמלים ומצד שני לשמור על מעמדם, משכורתם ותנאי העבודה של הנמלים הקיימים.

בסוף השבוע נמשכו השיבושים בפריקת מכוניות בנמל אשדוד - חלק מהן ירדו לרציפים אך לא השתחררו ליבואנים. הממונה על השכר צפוי לדרוש מחברות הנמלים לקזז במשכורת הקרובה את ימי השביתה שנרשמו לעובדים , למרות דרישת הוועדים לקבלת שכר מלא בטענה שהעיצומים נובעים מצעדים חד צדדים ולא חוקיים לכאורה של הנהלות הנמלים.

ביום חמישי האחרון הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, שהוא מתכוון להכריז על נמלי חיפה ואשדוד כקבוצות ריכוז בשוק מתן שירותי נמל.

לפי ההכרזה של גילה: חברות הנמל לא יוכלו "להפעיל את המסופים החדשים שמתוכננים להיבנות בסמוך לנמלים הקיימים. כל עוד המסופים החדשים לא יתחילו לפעול, כל הרחבה של שטח הרציפים בנמלים הקיימים תותנה באישור הממונה"; כמו כן, בזמן בניית הנמלים אסור להם לנקוט כל פעולה שעלולה "להפריע או להקשות על כניסתו לשוק או פעילותו של הגוף שייבחר להפעיל מסוף חדש או על עבודות הקמת המסוף".

למרות שמועד השקת שני הנמלים תיכנס לתוקף רק בסוף העשור הנוכחי, ועדי העובדים מתכוונים להילחם בקביעת הממונה ולנצל את 14 הימים שנקבעו בחוק כדי לגבש ערעור שיוגש לבית הדין להגבלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה