נמל אשדוד: בהנהלה חוששים מנטישת יבואני הרכב את הנמל בעקבות "שביתה פראית" לטענתם


להאזנה לתוכן:

הנהלת נמל אשדוד שיגרה הערב מכתב בהול אל אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בו מתוארים העיצומים הננקטים ע"י העובדים לכאורה. לדברי ההנהלה, קיים חשש ממשי כי מקור הכנסה עיקרי בנמל יעתיק את פעילותו לנמל חיפה. בועד העובדים בתגובה מאשימים את הנהלת הנמל: "כותרות שיקריות על מנת לחפות על מחדליה שלה". גדעון סיטרמן, יושב ראש דירקטוריון נמל אשדוד:
"אני מתפלא על ההסתדרות שמשתפת פעולה בהתנהגות פראית ובריונית כזו".

חברת נמל אשדוד מדווחת בשעה האחרונה על עיצומים כבדים בנמל שכוללים בעיקר סרוב לפרוק מכוניות והימנעות משילוב סוורים חדשים בנמל. במכתב ששלחה הנהלת הנמל ליו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, התריע כי בשבוע שעבר העובדים הודיעו כי הם מסרבים לקבל תנאי מקדים לפיו סוורים שהם קרובי משפחה של עובדי נמל לא יוכלו להתמודד במכרזים. הדרישה הגיעה לאחר מכתב בנושא ששלח מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, באותו בנושא. יצויין שדו"ח מבקר המדינה מ-2008 מצא שיותר מ-40% מעובדי נמל אשדוד הם קרובי משפחה.

במכתב ששלחה הנהלת הנמל ליו"ר האיגוד, שתוכנו מצורף פה, מצטטים בהנהלת הנמל את אלון חסן כמי שאומר: "לא תקבלו שיתוף פעולה. רווחיות הנמל לא מעניינת אותי. מצידי שהנמל יפסיד, כל זאת עד שההנהלה תלך הביתה".

גדעון סיטרמן, יושב ראש דירקטוריון נמל אשדוד, אמר בראיון ל בוקר טוב ישראל:
"אני מתפלא על ההסתדרות שמשתפת פעולה בהתנהגות פראית ובריונית כזו". מנגד, אבינועם שושן, מזכיר וועד עובדי הנמל אמר כי "אין יותר טוב ממראה עיניים. אם נגיע לבית דין לעבודה, נציג לשופט את הנתונים והוא יחליט אם יש שביתה. זה ביזיון".



בתגובה לטענות ההנהלה אומרים בועד נמל אשדוד: "הועד לא השבית אף לא עבודה אחת בנמל.
ההנהלה מטעמיה שלה, בחרה שלא לחתום על הסכם העבודה כפי שסוכם עם הועד
 והחליטה לצאת עם כותרות שיקריות על מנת לחפות על מחדליה שלה.
ועד העובדים קורא להנהלה לכבד את ההסכמים עם העובדים ולא לפגוע
בפעילות התקינה של הנמל".

תגובה ההסתדרות: "מדובר ב"סכסוך מקומי" ישנן מחלוקות בין הנהלת הנמל לוועד בנושא שיבוץ עובדים לפריקת כלי רכב. ההנהלה מתעקשת לשבץ  עובדים מסוימים לפריקה ולא את כלל העובדים כפי שסוכם מבעוד מועד". 

המכתב שנשלח על ידי הנהלת נמל אשדוד להסתדרות. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה