נמל אשדוד מבקש להעסיק שישים עובדים דרך נמל אילת - בהסתדרות מתנגדים


להאזנה לתוכן:

נמל אשדוד מבקש להעסיק שישים עובדים נוספים, אולם תהליך המיון שהם מחויבים אליו, ימשך עד תשעה חודשים. לכן מצאו פיתרון יצירתי – נמל אילת הפרטי יעסיק שישים איש למשך שנה, שיעבדו באשדוד. כך דיווח היום כתב רשת ב', אסף פוזילוב. ההסתדרות מכשילה בינתיים את המהלך, לדברייה – כך יהפוך נמל אילת לחברת כוח אדם. ובנמל רומזים שמחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, "עושה שרירים", כי בית הדין פסק נגד עובדי הנמל, זאת למרות שהגיעו להסכמות

בנמל אשדוד חסרות ידיים עובדות של כשישים סווארים. מה הבעיה, תגידו, אחד ממקומות העבודה המבוקשים בישראל. הכשרה למשרת סוואר שבועיים, ובתמורה - שכר וביטחון תעסוקתי שלא קיימים כמעט במשק.

בגלל שהמשרה כל כך מבוקשת, ארבעת אלפים איש הגישו קורות חיים (בינייהם ארבע נשים). מתוכם, שמונה מאות ושישים נמצאו מתאימים, והנמל, חברה ממשלתית, מחוייב לראיין את כולם. בינתיים, חשבו על פיתרון – נמל אילת, שהוא כבר חברה פרטית, יעסיק שישים עובדים, עבור אשדוד. השכר יועבר מאשדוד ותלוש המשכורת יהיה מנמל אילת.

יושב ראש דירקטוריון הנמל רו"ח גדעון סיטרמן אומר כי אבי אדרי, מחזיק תיק התחבורה בהסתדרות, מטרפד את המהלך. לדבריו, למרות שנסגרו וסוכמו כל הפרטים.

בנמל רומזים שההתנגדות הגיעה לאחר הדיון בבית הדין לעבודה לפני כשבועיים, דיון סוער במהלכו התפרעו העובדים, שנוא קידום המכרזים להקמת שני נמלים פרטיים.

"אנחנו ניתן להם הכשרה, ושכר כמו כל עובד אחר, הם לא יהיו עובדים סוג ב'. אחרי שנה יהיה להם ניסיון, ואם באילת יצטרכו אותם – יתחילו לעבוד שם. אם לא – יפוטרו. אבל אנחנו נותנים להם הזדמנות, ומעסיקים עוד שישים איש. ככה גם חוסכים הפסדים גדולים של הרבה עבודה שמתעכבת. אני לא מבין למה ההסתדרות מטרפדת את העניין, סיכמנו איתם את כל הפרטים לשביעות רצונם, ווידאנו שככה כולם כולם יוצאים פה מרוויחים".

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אומר כי הוא מסרב לבקשת הנמל כי  מדובר בצורת העסקה בעייתית, שבה חברת נמל אילת הופכת לחברת כוח אדם. הוא אומר כי להכשרת סווארים לאילת שיעבדו באשדוד, יש השלכות כלפיי עובדי נמל אילת הקיימים. יש לעגן את זכויות הסווארים, את ביטחונם התעסוקתי וזאת לאור העובדה שמראש מודיעים לעובדים שככל הנראה העסקה שלהם תסתיים בתוך שנה. לדבריו ישנם מחלוקות רבות, כמו: ביטחונם התעסוקתי, ייצוגם והשאלה המרכזית היא האם העובדים יכולים לעבוד בנמל אילת ובנמל אשדוד במקביל.

צילום סווארים בפעולה: דף פייסבוק נמל אשדוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה