מתחברים לשורשים עם צופי אשדוד


להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר התקיים ערב עדות בשבט צופי- אביב, באשדוד. הערב הוקדש לציון שני תאריכים רבי משמעות בהיסטוריה של העם היהודי; ה-8 במאי יום הזיכרון הלאומי לנופלים בסודן וה- 9 במאי יום הניצחון על גרמניה הנאצית. אחד הסיפורים הבולטים בערב ההצדעה היו של איליה ברגרט ותיק מלחמת העולם השנייה, אשר לחם בגדודים אויבים, תומכי הנאצים. ברגרט גולל את סיפורו כילד יהודי שגדל בכפר לחם במלחמת העולם השנייה ועד לשחרורו מהצבא ותחושת הגאווה שהרגיש עם הקמת מדינת ישראל. יאיר טקה על לישראל מאתיופיה, טקה סיפר לקהל הרחב את סיפוריו חיו המרתק ואת הישרדותו וגעגועיו להוריו שנשארו באתיופיה ועד לפגישה המרגשת בישראל.

ערב העדות נפתח בציון חשיבות שני התאריכים הראשון ה-8 במאי יום הזיכרון הלאומי לנופלים בסודן והשני  9 במאי יום הניצחון על גרמניה הנאצית.שני תאריכים מהותיים בהיסטוריה היהודית ובגישור בין כל תרבויות המוצא תוך שימת דגש על העובדה שלכל עדה ישנו סיפור עלייה, גבורה ותקומה.

האדם הראשון שהציג בפני החניכים את סיפור חיו היה איליה ברגרט ותיק מלחמת העולם השנייה אשר לחם בגדודים אויבים, תומכי הנאצים. ברגרט גולל בפני החניכים את סיפור חייו מהיותו ילד יהודי שגדל בכפר אוקראיני וגויס לצבא בזמן מלחמת העולם השנייה ועד לשחרורו מהצבא ותחושת הגאווה שהרגיש עם הקמת מדינת ישראל.

החניכים התעניינו מאוד בסיפור אותו סיפרו של ברגרט, הם שאלו אותו שאלות רבות, ואחרי עדותו חלק מהחניכים אף החליטו לחלוק עם שאר הנוכחים את סיפורי הלוחמה של סביהם גם מתקופת מלחמת העולם השנייה.  לאחר מכן, מר יאיר טקה גולל את סיפור חייו בפני החניכים וסיפר איך הוא בטור נער יהודי מהקהילה האתיופית נאלץ בגיל צעיר מאוד לעזוב את משפחתו ולעשות מסע רגלי לארץ ישראל. הוא סיפר לחניכים על הקשיים הרבים בהם הוא נתקל במסע, על תקופת ההמתנה בסודן לפני שהועלה לישראל, על השירות בצבא כחייל בודד ועל הרגע שבו פגש את הוריו בישראל. לצד סיפור חייו המרתקים של יאיר, החניכים נהנו ממצגת קצרה על המסורת האתיופית ועל מבצעי המוסד להעלאת יהודי אתיופיה במאה הקודמת.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה