למה נשלם באשדוד יותר ארנונה?


להאזנה לתוכן:

אשדוד היא בין 57 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ששיעור הארנונה בהן יעלה ב-0.3%.
מדובר בהתייקרות של כ-15 שקלים בממוצע לשנה שתיכנס לתוקף החל מ-2014 ונועדה למנוע את הקיצוץ הגדול שתוכנן בתקציב.

בעקבות הסכמה בין משרד האוצר ונציגי הרשויות המקומיות הוחלט על העלאת שיעור הארנונה בתמורה לקיצוץ שתוכנן תחילה בתקציב הרשויות. 

ב-57 רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ביניהן אשדוד, יעלה שיעור הארנונה ב-0.3%. מדובר בהתייקרות של כ-15 שקלים בממוצע לשנה שתיכנס לתוקף החל מ-2014.

איך נקבעה הרשימה?

מדובר ב-57 רשויות שנקראות במשרדי הפנים והאוצר "רשויות עצמאיות" שאינן מקבלות מהמדינה מענקי איזון ומענקי פיתוח. הזכאות נקבעת על פי נוסחת גדיש שבוחנת את נתוני הרשות (רמה סוציו-אקונומית, היקף תעשייה ומסחר ועוד).

מדוע בכלל יש צורך בייקור הארנונה?
במסגרת התכנית הכלכלית ביקשו תחילה באוצר לקצץ כשני מיליארד שקלים בתקציב השלטון המקומי, הכולל בין היתר מענקי איזון ופיתוח לכ-170 רשויות ומועצות אזוריות וכ-1.2 מילארד שקלים עבור שירותי חינוך ורווחה לכ-60 רשויות עצמאיות - אך זאת מבלי לפגוע ברמת השירותים והפעילות החברתית.

באוצר ובשלטון המקומי הגיעו לפשרה לפיה יישאו הרשויות בחלק מהנטל של התכנית הכלכלית בעלות של 450 מיליון שקלים, באמצעות העלאת הארנונה במשך 15 שנה בשיעור המדובר (לצד שינוי התעריף השנתי על פי חוק ההסדרים). בתמורה הוחלט כי תקציבי הרשויות שמקבלות מענקי איזון ופיתוח לא יקוצצו וכי התכנית הקיצוצים הגדולה תידון בנפרד במועד מאוחר יותר.

האם ייקור הארנונה תממן את הקיצוץ?

העלאת התשלום תחזיר על פי הצפי חלק נכבד מה-450 מיליון שקלים. יחד עם זאת, עדיין יהיה פער של ריבית שאותו יממנו הרשויות המקומיות בעזרת קיצוצים נוספים שלא על חשבון השירותים לתושבים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה