משאלה חוויתית בגדנ"ע


להאזנה לתוכן:

זו השנה הרביעית שפרויקט "משאלה חוויתית" מקיים פעילות גדנ"ע. כ- 50 נערים יצאו בשבוע שעבר לפעילות גדנ"ע של שלושה ימים בסיס "ג'וערה" בצפון. הנערים למדו על ערכי הצבא, שדאות, משמעת וגולת הכותרת: ירי בנשק. היציאה לגדנ"ע היא חלק מהתהליך של הכנה לצה"ל שמקיים הפרויקט לאורך השנה בקבוצות /צילום: אלבום פרטי

כבר ארבע שנים שפרויקט "משאלה חוויתית" יוצא לגדנ"ע במסגרת פעילות הכנה לצה"ל. אחרי שלוש שנים בבסיס "שדה בוקר" הגיעו הפעם הנערים לבסיס "ג'וערה" בצפון. היציאה לגדנ"ע מהווה את "אירוע השיא" במהלך ההכנה השנתית לגיוס משמעותי לצה"ל. כ- 50 נערים מ- 10 מתנ"סים ברחבי העיר יצאו לגדנ"ע כבר משעות הבוקר המוקדמות של יום שני בשבוע שעבר. משך הגדנ"ע הייתה במשך שלושה ימים, שבמהלכם עברו הנערים, סדנאות גיבוש, ערכי צה"ל, פעילות לחימה, הכרת הצבא, פעילות שדאות וכמובן ירי בנשק. עבור חלק מהנערים מדובר בהתנסות ראשונית במגוון הפעולות של הצבא ואין ספק שאחזה התרגשות בקרב הנערים. 

בנוסף, פעילות הגדנ"ע מאפשרת לאותם נערים שבשנים הקרובות יהפכו לחיליים מן המניין להכיר את חוקי הצבא, הנורמות וההתנהגויות השונות. הנערים תיארו שלושה ימים של חוויה בלתי נשכחת. "חבל שמדובר רק על 3 ימים, אם היה אפשר היינו רוצים להישאר עוד כמה ימים", אמר אחד הנערים שלקחו חלק, מה שאולי מסמל את הכול. אחד המדריכים של הפרויקט שהצטרף עם הנערים לגדנ"ע אמר: "מדובר בנערים שבחיי היום יום לא ממש 'אוהבים להתעורר מוקדם, וקצת קשה להם עם משמעת, לראות אותם, מתעוררים מוקדם בבוקר, מנקים את הסביבה שלהם, משתפים פעולה בצורה נהדרת ובעיקר מלאי מוטיבציה, זה אומר הכול". 

במהלך שלושת ימי הגדנ"ע, הגיעו לבקר גם מנהלי הפרויקט, יניב פרלמוטר, לילי צרויה ודורית וגנר "שפינקו" את הנערים בדברי מתיקה וחטיפים. ממש כמו הגדולים. כאמור, לאורך כל השנה עוברים הנערים במסגרת פרויקט "משאלה חוויתית", תחת הניהול של מנכ"לית הרשות הגברת סימונה מורלי, סדנאות הכנה לצה"ל, פעילות בנושא גיוס משמעותי לצבא, הליכה מרוכזת לצווים ראשונים, פעילות מורשת קרב וכדומה. כל הקבוצות ב- 10 מתנ"סים מקבלים את הפעילות שהגדנ"ע מהווה כאמור, את אירוע השיא. זו השנה הרביעית. תהיו בטוחים שהנערים כבר מחכים לשנה הבאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה