הנוער בדרך לתואר


להאזנה לתוכן:

אירוע השיא לתוכנית "הנוער בדרך לתואר", שהתקיים ביום חמישי האחרון, היה אירוע הצדעה לתלמידי תיכון הלומדים באקדמיה. בטקס המרשים נכחו ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הממונה על החינוך מר יהודה פרנקל וראש מנהל חינוך מר אריה מימון .

טקס "הנוער בדרך לתואר" מסכם את הפעילות השנתית של התוכנית "חינוך לאקדמיה" הנושאת פירות מזה תשע שנים. מטרת התוכנית לחשוף ולעודד תלמידי תיכון הלומדים בעיר, לקחת חלק בתכניות האקדמיות השונות. כל זאת על מנת לקדם את המצוינות ולהנגיש את  ההשכלה הגבוהה לרמות שונות של תלמידים. במסגרת התוכנית נחשפים 3,300 תלמידי תיכון בעיר לתוכניות חשיפה לאקדמיה וכ-300 תלמידי תיכון לומדים באקדמיה כסטודנטים מן המניין.

מינהל החינוך, בראשות מר אריה מימון, מוביל את התכנית בשיתוף עם מנהלי בתי הספר, היועצים האקדמיים ומוסדות להשכלה גבוהה - ביניהם אוניברסיטת תל אביב, בר אילן והפתוחה. "הליווי והתמיכה מאפשרים לנו כעיר, לשמור על הישגים גבוהים ומשמעותיים" אומרים בחינוך ומציינים כי המדיניות הייחודית של מנהל החינוך מאפשרת לכל תלמיד שרוצה ללמוד באקדמיה לקבל סיוע הן ברמה הפיננסית והן ברמת הליווי והתמיכה הפרטנית. "כל תלמיד ללא התייחסות למצב הסוציו אקונומי, נהנה ממלגה מעיריית אשדוד העוזרת במימון שכר הלימוד, והכל על מנת לעודד, לטעום ולחוות את עולם האקדמיה" מסכמים הם.

טקס זה מתקיים באשדוד מזה חמש שנים, אליו מוזמנים התלמידים הלומדים קורסים אקדמיים ואף חלקם במסלול מואץ לתואר ראשון. במהלך הערב התלמידים נחשפו להרצאות מרתקות של אנשי אקדמיה תושבי אשדוד  אשר התחנכו במערכת החינוך של העיר ורואים בהרצאתם שליחות ותרומה לקהילה. 

בין המרצים אפשר היה לראות את ד"ר יעל אברהם - בוגרת מקיף ה', שהרצתה בנושא הביומימטיקה אודות מנגנונים הקיימים בטבע ומשתמשים בהם בתעשייה. ד"ר דורית אברהמי – בוגרת מקיף ג', שהרצתה בנושא "מעבדה על שבב - חדשנות פורצת דרך". ד"ר ארז גל - בוגר מקיף ד', אשר הרצה בנושא בנייה ירוקה.

 ההרצאות חידדו והמחישו כי הלימודים לא מסתיימים בתיכון והשאיפה למצוינות תוך הרחבת אופקים היא חשובה לבני הנוער. בהמשך הערב, חולקו תעודות הערכה ע"י ראש העיר, הממונה על החינוך, ראש מנהל חינוך, ראש אגף חטיבה בוגרת, נציגי האוניברסיטאות והיועץ האקדמי של ביה"ס. התעודות ניתנו לתלמידים הלומדים באקדמיה והגיעו בשנה"ל הנוכחית להישגים מרשימים בבית הספר ובאקדמיה .
ללא ספק, ערב זה הוא אבן דרך בתוכנית העירונית "חינוך לאקדמיה" ומהווה עבור כולנו גאווה רבה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה