תלמידים - פעילי המינהלת


להאזנה לתוכן:

מי המשתמשים הבולטים ביותר הגני השעשועים ובמתקני המשחקים? מי אוהב יותר מכל לשחק בפינג פונג ובמשחקי כדור? למי בדיוק מיועדים מתקני הכושר העירוניים? כמה מבוגרים בכלל מקפצים על טרמפולינות? מי הם רוכבי האופניים הבולטים ביותר בשטח? – במינהלת רבעים י'-י"ג הבינו שאם רוצים לשפר ולשדרג שירותים ברובע, כדאי לשאול לדעתם של הילדים, שהם הצרכנים הגדולים של הפארקים והגנים

שיתוף הציבור הוא אחד מהנושאים העומדים באופן תדיר על שולחנם של ראשי המינהלות ברבעים. הדברים מגיעים עד לכדי ירידה לפרטים ונגיעות בנושאים שעד כה הרשות לא נגעה בהם. במינהלת י',י"ג לקחו את העניין צעד אחד קדימה והחליטו שתלמידי בתי הספר ברובע יכולים להיות שותפים אמיתיים ויזמו מפגש בים תלמידים לפעילים ברובע.

במפגש הפעילים שהתקיים בביה"ס היסודי "רתמים" ברובע י"ג, בין פעילים במנהלת הרובעים י'-י"ג לבין נציגי מועצת התלמידים של ביה"ס, נכחו ראש המנהלת מר מיקי בן עזרי, פעילי המנהלת מוועדת התשתיות, מנהלת ביה"ס גב' שושנה בכור, סגנית המנהלת, יו"ר ועד ההורים של ביה"ס, רכזת פעילות חברתית, עוזרת לרכזת פעילות חברתית וכמובן ילדים ממועצת התלמידים מכיתות שונות.

היוזמה לקיום המפגש הועלתה בוועדת התשתיות של מנהלת רבעים י'-י"ג, אשר החלה לקדם את נושא התשתיות בגנים הציבוריים ברבעים אלה, בדגש על מתקני השעשועים והספורט, כאשר מטרת המפגש בביה"ס "רתמים" היתה לשמוע מהילדים עצמם, שמבקרים הרבה מאוד בגנים הציבוריים, מה לדעתם יש לשפר, לתקן ולהוסיף במקומות אלו.

אז יוזמה שהחלה במינהלת הרובע והתגלגלה לפתחם של תלמידי בית הספר, הציבה אתגר לא פשוט בפני התלמידים ובפני המינהלת עצמה. ואכן, התלמידים שנכחו במפגש העלו רעיונות שונים ומגוונים שלדעתם ישפרו את חזות הגנים הציבוריים ויהוו מקום בילוי יפה, נוח ומעניין. הילדים דברו כמובן על הוספת נדנדות, שולחנות פינג פונג, מתקני כושר וטרמפולינות בגנים הציבוריים והציעו לבצע תחזוקה למתקני שעשועים וספורט ובעיקר ליצור תנאים נוחים שבהם משפחות יוכלו להיפגש ולאכול בטבע בזמנם החופשי.

התלמידים שהיו מעורבים לכל אורך המפגש גילו רמה גבוהה של איכפתיות וביקשו לבצע אכיפה כנגד צואת הכלבים, להוסיף שבילי אופניים ולסמן את מעברי החצייה בצמתים על מנת לאפשר חציית הכביש בבטחה.

ראש מינהלת י'-י"ג מר מיקי בן עזרי, יחד עם ציבור הפעילים במינהלת, הודו כמובן לילדים על שטרחו וחשבו על רעיונות חשובים לשיפור הגנים הציבוריים והבטיחו להביא את כל הרעיונות הללו אל שולחן הוועדות במינהלת, על מנת לבחון האפשרויות למימוש הרעיונות בהתאם לחזון ראש העיר המעמיד את "התושב במרכז".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה