האם סיגריה אלקטרונית באמת יותר בריאה מרגילה?!


להאזנה לתוכן:

זה לא סוד שהרבה מהנוער, גם באשדוד, מעשן ולאחרונה צצה תופעה חדשה- החלפת הסיגריות הרגילות בסיגריות אלקטרוניות, האם זה באמת יותר בריא או שזאת סתם תרמית, או אפילו, האם יכול להיות שהם יותר מזיקות לבריאות מהרגילות?! החלטנו לבדוק

רוב הסיגריות היום מכילות טבק, אולם חלקם מכילות גם עשבים, צמחים וכימיקלים אחרים. סיגריות מסחריות המיוצרות בימינו מכילות בנוסף לטבק עטוף בנייר גם מגוון גדול של חומרים נוספים, כמו חומרים משפרי טעם, חומרים גורמי התמכרות ועוד. בשל ההשפעה של חומר הניקוטין המצוי בטבק על מח האדם, נחשבת הסיגריה לסם ממכר.

אנחנו בטוחים שאת רוב מה שכתוב למעלה ידעתם אבל מה אתם יודעים על הסיגריה האלקטרונית באמת??...

הסיגריה האלקטרונית מופעלת באמצעות סוללה חשמלית וסליל שיוצרים מעגל חשמלי, שנסגר על ידי שאיפה (סיגריה אוטומטית) או באמצעות לחיצה על כפתור ההפעלה (סיגריה ידנית). הסליל מחמם את נוזל המילוי והוא הופך לאדים, תהליך שמדמה הרגשה של עישון למשתמש, לסיגריות נמכרים מילוים בטעמים שונים, חלקם עם ניקוטין וחלקם בלי, לכן בקשר לסוג הראשון בטוח שיש סכנה, ובקשר לשניהם:
במסגרת בדיקות שנערכו לסיגריות האלקטרוניות על ידי ה-FDA, נמצאו חומרים רעילים כגון "דיאתילן גליקול" (חומר רעיל לבני אדם, המצוי בחומרים נוגדי קפיאה בתעשיית הרכב), ניקוטין, וחומרים כימיים רעילים נוספים. כמו כן נמצא כי בקרת האיכות על תהליכי הייצור אינה מספקת או שאינה קיימת כלל.
ומה עמדת משרד הבריאות בנושא? 
משרד הבריאות אוסר על ייבוא סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין לישראל. אין בסמכותו החוקית לאסור ייבוא סיגריות אלקטרוניות שאינן מכילות ניקוטין.
 
ומה בארצות אחרות?
גם מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה- FDA) מזהיר מפני השימוש בסיגריות אלקטרוניות ואף הודיע כי יש בכוונתו להסדיר ולקבוע תקנות חדשות בנוגע לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.
 
אנחנו במאה אחוז (כמעט) יודעים מה הסכנות של הסיגריה הרגילה, אבל מצד שני אנחנו כמעט ולא יודעים כלום על הסכנות שבסיגריה האלקטרונית, אם יש כאלה, (נק׳ למחשבה- מכירים את זה שסוללה מתקלקלת ויש עליה נוזל מגעיל ומסרטן? אז אולי אתם שואפים את זה..) 
יש כאלה שיגידו שעדיף לעשן משהו שאתה לא יודע בטוח שיש בו סכנות ולא משהו שאתה יודע שיש, יש כאלה שיגידו שעדיף לעשן משהו שאתה יודע מה יש בתוכו, ויש את אלה שיגידו וימליצו לכם, כמונו, לא לעשן בכלל ולחסוך למשהו יותר שווה כמו מכונית, כי העסק הזה שנקרא עישון, הוא עסק שעולה לכם גם בבריאות וגם הרבה ובמיוחד בכיס...
תחלקו איתנו את דעתכם! תגיבו פה למטה! שתפו את הכתבה שכולם יקראו מה שאתם קראתם ויבינו על מה אתם מדברים!
קרה משהו וכולם חייבים לשמוע? חייבים לשתף משהו? יוצאים לטיול? יש מסיבה שווה? רוצים להופיע באשדוד נט
? שלחו לנו תמונות שלכם מטיולים או ממסיבות למייל בצירוף שם ותיאור, ואנחנו כבר נדאג שכולם ידעו, מה שאתם כבר יודעים...

-הצטרפו אלינו בפייסבוק: אשדוד נט – הנוער
-מייל: [email protected]
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה