מפגש מרגש בין נערים לניצולים


להאזנה לתוכן:

מוראות השואה והניסיון השיטתי להכחיד את העם היהודי ע"י הנאצים, ממלאים את דפי ההיסטוריה ואת מאגר המידע העולמי. אך דומה שאין חשיבות גדולה יותר משמיעת עדויות מ'כלי ראשון', שבו הניצולים עצמם מספרים ומתארים את קורות חייהם בתקופת השואה ואת הדרך שעשו עד להצלתם מצפורני הנאצים.

באשדוד מתגוררים כידוע, ניצולי שואה רבים, שמספרם-בדרך הטבע-הולך ופוחת עם השנים. עמותת "זיכרון" - המורכבת מקשישים ששרדו את התקופה הנוראה: יוצאי מלחמת העולם השנייה, נכי מלחמה וניצולי שואה - פועלת בחסות המח' לעלייה וקליטה, בבית העולה-בית איתן ברובע י' בעיר. כחלק ממורשתם, מקפידים חברי הארגון ובראשם אהרון מולוטקובסקי, לקיים דיאלוג מתמשך עם בני נוער מקומיים, במשך כל ימות השנה, במטרה לשמר את הזיכרון ולמלא את הציווי: "לזכור ולא לשכוח! "

בראשית השבוע, התקיים מפגש מרתק ומרגש שכזה, בין נציגי הארגון, ניצולי שואה, לבין כ-100 תלמידים מתיכון מקיף י' באשדוד. מנהל מקיף י' מר עידו אהרונוביץ', יזם את המפגש. עידו, קצין קרבי במילואים, השתתף באופן פעיל במלחמת לבנון השנייה. למנהל המוסד החינוכי היה חשוב לשמש דוגמה ומופת בתחום זיכרון השואה והנחלת ערכים המתחייבים מפרק זה בתולדות עמנו, לתלמידיו.

לאחר דברי פתיחה של יו"ר הארגון, זכו התלמידים "לעדויות חיות" וחוויות אישיות על בלהות השואה, מפי ניצולים תושבי אשדוד: משה שלכטמן, ראיסה ברודצקי, בוריס בנחיס, ניוסה גרצר וגריגורי הנדוס.

התלמיד עופר זכריה, ראיין ניצול נוסף, זינובי קנל, ביחס למוראות השואה שעברו עליו. ואז הגיע פרק שאלות התלמידים ותשובות הניצולים. לדברי הנוכחים, הניצולים הצליחו להחיות את ההיסטוריה, מול עיניהם המשתאות ואוזניהם הכרויות של התלמידים.

מר ולדימיר גרשוב - סגן ראש העיר והממונה על המח' לקליטה, מארחת המפגש, הדגיש בדבריו את החשיבות להגברת המודעות בקרב בני הדור הצעיר לנושא הרה גורל זה, לעם ישראל. הוא ציין כי מפגש זה הוא חלק ממפגשים קבועים עם בני נוער מקומיים. אשתקד זכו תלמידי תיכון מקיף ב' לחוויה דומה.

מר ארונוביץ מנהל מקיף י', פנה ואמר במהלך המפגש האמוציונאלי לתלמידיו: "חשוב שתשמרו בליבכם את זיכרון השואה שעברה על העם היהודי. עלינו לעשות הכל כדי לזכור ולא לשכוח".

את המפגש סיכם סגן ראש העיר מר גרשוב ואמר: "תפקידינו לדאוג ולוודא לכך, שבני הדור הצעיר יוכלו לפגוש את הניצולים שמספרם פוחת והולך, ולזכות לעדויות מכלי ראשון שיתרמו להנצחת השואה בלבבותיהם."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה