עוטפים לוחמים באהבה


להאזנה לתוכן:

מעשה טוב אינו צריך למועד או לתאריך רשמי אלא הוא מתנהל כל השנה, בכל מקום ובכל זמן. על כך יעידו הפעילויות והמבצעים הנערכים במקיף ו' מעת לעת, מהם נלמד כי נושא ההתנדבות והתרומה לקהילה אינם עניין חד פעמי אלא עניין ערכי הזוכה לביטויים אישיים וקבוצתיים של כל תלמידי בית הספר

תלמידים ממקיף ו' החליטו שאת יום המעשים הטובים הם יקדישו במחווה מיוחדת לחיילי צה"ל – לוחמי הצבא שמגנים על אזרחי מדינת ישראל בכל עת ובכל גבולות המדינה. הם הזמינו לבית הספר נציגים משתי יחידות בצבא: חיילים מחטיבת גולני וחיילים מכיפת ברזל.

נציגי שכבה י"ב של בית הספר, אלה אשר או-טו-טו יהפכו בעצמם לחיילים ויעמדו בחזית ההגנה על אזרחי המדינה, פגשו את נציגי החיילים והעניקו להם את התשורות מטעם בית הספר. ללוחמי כיפת ברזל - אשר סוללה של היחידה הוצבה באשדוד במצבע עמוד ענן ותרמה תרומה משמעותית הן בהצלת חיים והן במורל ובחוסן הלאומי – הם העניקו חולצות עם הקדשה של בית הספר. ללוחמי חטיבת גולני – יחידת החי"ר הכי הכי אשר פועלת בכל הגזרות הצבאיות ושמעה יצאה כחטיבת לוחמים ללא חת – הם העניקו שי אישי.

תלמידי י"ב אומרים כי התשורות הצנועות הן אות הערכה על הימים והלילות שהחיילים תורמים בהגנה על חיי אזרחי המדינה, וציינו כי למפקד "גולני" הם העניקו שי עבור לוחמים בודדים, ואילו למפקד "כיפת ברזל" הם העניקו 58 חולצות עם ההקדשה הבאה: "לאנשי הברזל - תודה ענקית ממשפחת מקיף ו'".

מעשים טובים נוספים שנעשו במקיף ו' כוללים את יציאתם המשותפת של תלמידים ישראלים וגרמנים לקטיף תפוזים עבור אוכלוסיית נזקקים. המבצע המשותף החל כאשר בני נוער ממשלחת המבורג הנמצאת בישראל ומתארחת באשדוד, שמעו על "יום המעשים הטובים" בישראל. הם החליטו להפגין סולידריות וברוח של התנדבות הם הצטרפו אל חבריהם הישראלים, כשהם מבקרים על סיור ברחבי המדינה – כפי שהיה מתוכנן להם בתוכנית האירוח.

רכזת החינוך החברתי של מקיף ו' גב' שילה כהן אומרת כי במקיף ו' שותפים התלמידים בהרבה מאוד פעולות קהילתיות ואין צורך להמתין ליום רשמי של מעשה טוב אלא יש לפעול כל השנה ובכל מקום על מנת לעשות טוב לאחרים ולשפר את החיים בקהילה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה