אינטרנט בטוח במקיף ו'


להאזנה לתוכן:

האינטרנט הפך זה מכבר לחלק בלתי נפרד מחיינו, אך דומה כי צעירים ובני נוער עושים בו שימוש הרבה יותר נרחב מעולם המבוגרים. בצד יתרונותיו המוחלטים - נגישותו וזמינותו, ובעיקר ביכולת שלנו להגיע באמצעותו אל מקורות ומאגרי מידע אינסופיים – יש באינטרנט גם צד אחר היכול היות סכנה במיוחד לאותם צעירים חסרי ניסיון. במקיף ו' החליטו להרים את הכפפה ולהנחות את תלמידיהם לשימוש נכון ומושכל באינטרנט ובטכנולוגיות הפועלות בו.

את האינטרנט כולנו מכירים ויודעים אנו כי מדובר בכלי שימושי ליצירת תקשורת, לקבלת מידע ולתעסוקה רבת עניין בשעות הפנאי. האינטרנט משמש למעשה כספרייה ענקית ובו מידע רב על כל נושא. הוא זמין, קל לגישה, למחקר וללמידה ועל כן, בעולם של טכנולוגיה מתקדמת ובעידן של אוטוסטרדת המידע, זהו כלי הכרחי ומרתק עבור ילדים, בני-נוער ומבוגרים כאחד. אולם כמו בכל דבר טוב, יש בו גם צדדים שליליים, שיש להיות מודעים להם, על מנת לדעת כיצד להימנע מהם וכיצד להילחם בהם. עובדה זו מקבלת משנה תוקף בכל הנוגע לאוכלוסיית הגולשים מקרב הילדים ובני-הנוער.

"האינטרנט אינו רק חלון שדרכו ילדים יכולים להיכנס לעולם המידע, אלא הוא עלול להיות, לעתים, שער כניסה לגורמים שעלולים לפגוע, בצורות שונות, במשתמשים אחרים" אומרת גב' שילה כהן – רכזת חינוך חברתי במקיף ו' ומזהירה כי "חובה על כולנו להשתמש בכלי זה בצורה זהירה וחכמה".

על  רקע זה, הונחה הצוות החינוכי במקיף ו' בתכנים חינוכיים ערכיים, ובנוסף הוזמנה הסופרת דנה אבירם, עובדת סוציאלית במקצועה, שכתבה את הספרים: "טורף ברשת" - העוסק במפגש בין ילדה ובין פדופיל ברשת האינטרנט, ו"פייסבוקס" -המתאר התעללות חברתית ברשת.

במפגש, שנערך עם תלמידי שכבה ז', הועלה סיפורם של עברייני אינטרנט אותם הכירה הסופרת בעבודתה בכלא, ונחשפו שיטותיהם משופעות העורמה והרות הסכנה. בתוך כך חודד הצורך בשמירה על מידע פרטי, ונידונה הסכנה שמידע מסוגים שונים עלול לשמש נגד בני הנוער בהמשך חייהם, כגון: בצבא, בחיפוש עבודה, ועוד.

נושא נוסף שהועלה ע"י הסופרת והתלמידים, היה נושא הבריונות החברתית ברשת. בסיום המפגש הועלו דרכים נאותות כיצד לגלוש באינטרנט ויחד עם זאת לשמור על כללי משחק הוגנים ולהימנע מפגיעה, השפלה והכפשה.

סוכם, שניתן להפיק תועלת רבה מגלישה באינטרנט, אבל רק בתנאי שערכי אנוש יישמרו מכל משמר, והשותפויות שתיווצרנה תהיינה בונות ומכבדות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה