מי עושה פוליטיקה על חשבון בית החולים באשדוד?


להאזנה לתוכן:

בוריס גיטרמן מאשים את ראש העיר לשעבר, אינג' צבי צילקר בעיכוב אישור תוכנית הבינוי לבית החולים באשדוד. צילקר מצידו מאשים את גיטרמן שעיכב בכוונה את כינוס מליאת בנין ערים כדי לעשות הון פוליטי על חשבונו

ביום שלישי השבוע, התכנסה מליאת בניין ערים לדון בבקשתו של חבר המועצה צבי צילקר בעניין אישור תכנית הבינוי של בית החולים, תוכנית שאושרה בישיבת ועדת בניין ערים בחודש דצמבר.

לדברי ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, שהוא יושב ראש ועדת בניין ערים, הבאת נושא בית החולים לאישור מליאת ועדת בנין ערים, הובילה לעיכוב בפרויקט בניית בית החולים באשדוד, לטענתו אך ורק מטעמים פוליטיים.

גיטרמן: "צילקר החליט פעם אחת להעמיד את חברי הוועדה במקומם ולהראות להם כי הוא יודע גם להגיד 'לא'. במכתב בן 2 עמודים שהציג לחברי המליאה שטח את טענותיו השונות שיש לו לגבי התנהלות הוועדה ונימק בכך את החלטתו לעכב את אישור תכנית הבינוי לבית החולים, כי ידע שזה נושא רגיש להנהלת העיר".

במליאת הועדה אמר גיטרמן לצילקר: "40 שנה לא הקמת פה בית חולים ואתה ממשיך לעשות הכל כדי שלא יקום פה בית חולים. אנחנו לא ניתן לך לעשות זאת! כשהיית יו"ר הוועדה ניהלת את הישיבות בצורה שבה חשבת לנכון למורת רוחם של כמה חברים, אבל עכשיו אני מנהל את הישיבות לפי הסדר והצורה שבה אני חושב לנכון, וכל שאתה עושה זה להפריע".

לדברי גיטרמן, צילקר עיכב את אישור המשך הבינוי בבית החולים אך ורק מטעמים פוליטיים. "בסוף ההחלטה עברה פה אחד במליאת הועדה, גם צילקר הצביע בעד, אז מדוע לעכב ככה את הקמת בית החולים באשדוד? צילקר אף פעם לא רצה שיהיה בית חולים ציבורי באשדוד, הוא רצה בית חולים פרטי עם קניון ליד, ועכשיו הוא עושה הכל כדי לעכב את הפרויקט.

אינג' צבי צילקר לא הופתע לשמוע על הביקורת והטענות שהטיח בו ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן. "ידעתי שגיטרמן יעשה מזה פוליטיקה. אמרתי לחברים שעם כל ההצגה שגיטרמן עשה במליאה, הוא ייצא בהצהרה שאני מעכב את הפרויקט", אומר צילקר.

לדבריו, אין שמץ של אמת בדברים שגיטרמן אומר, ומי שעושה פוליטיקה ועיכב בכוונה את ישיבת מליאת הועדה, הוא גיטרמן בעצמו. "ביקשתי כבר ב-27.11.12 לכנס את מליאת בנין ערים כדי לדון בתוכנית, והוא (גיטרמן - ע.א.) יכול היה לכנס את המליאה בתוך 4 ימים, אבל הוא לא עשה כן, חיכה כמעט חודשיים כדי לצאת בהצהרות כאילו אני זה שמעכב את בית החולים. אם היה כל כך דחוף, היה מכנס מיד את המליאה. מה גם שהעבודות לבניית בית החולים ממשיכות בשצף קצף ושום דבר לא עוכב. ביקשתי הבהרות למספר נושאים הנדסיים, ולאחר שקיבלתי את התשובות הצבעתי בעד יחד עם שאר חברי הועדה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה