צמיחה ושלוש עשרה המצוות


להאזנה לתוכן:

למילה צמיחה יכולה להיות משמעות גם מעבר לעולם הצומח, כך לפחות חושבים ופועלים במקיף ו'. הראיה: בית הספר מטפח צמיחת כישרונות בבית הספר, מעודד את תלמידיו להעצים ולהצמיח פעילות למען הקהילה ובעיקר להצמיח את ערך הנתינה ומפעלי חסד.

בבית הספר העל יסודי מקיף ו' מאמינים שט"ו בשבט איננו רק חג לאילן ולצומח אלא למילה צמיחה יש לצקת גם תכנים וערכים המתייחסים לעניינים שבאדם. "הצמיחה המרהיבה של הטבע, במיוחד לאחר ימי הגשם האינטנסיביים, היא בהחלט סיבה לשמחה ולחגיגה" אומרים בבית הספר ומוסיפים כי "צמיחה פירושה גם העצמת יכולת הנתינה לקהילה, ו/או עידוד לצמיחת הכישרונות המוזיקליים בקרב התלמידים".

התרגום המעשי לכך מתבצע כל השנה אך בהקשר זה יזמו בבית הספר פעילות מיוחדת שכולה הצמה וצמיחה בקרב התלמידים. במסגרת מיזם "שלוש עשרה המצוות" שעורכים התלמידים למען הקהילה, יצאה משלחת תלמידי שכבה ז' אל הקהילה, כדי לשמח ילדים חולים המטופלים בביה"ח קפלן. "התלמידים ניגנו ושרו לכבוד הילדים החולים ואף העניקו להם דברי כיבוד ומתיקה שהביאו עמם" אומרת גב' שילה כהן – רכזת החינוך החברתי של בית הספר.

הורי הילדים החולים הודו בהתרגשות רבה לתלמידי מקיף ו' ושבחו את היוזמה ואת החינוך הערכי שבית הספר מנחיל לתלמידיו. במילים "כל הכבוד!" הם הביעו את דעתם היפה על המחווה שעשו התלמידים לילדיהם.

למחרת המשיכו תלמידי בית הספר בפעילות אלא שהפעם היו אלה תלמידים משכבה ט' אשר הצטרפו אל נציגי מועצת התלמידים ויצאו למכור רקפות שנשתלו  בעציצים, אותם יצרו בעמל רב החניכים הסיעודיים ב"מרכז יום לילך" באשדוד.

ואם לא די בכך, אז בית הספר העלה את "כוכב צומח" – מופע המהווה אחד מהאירועים רבי הקסם של בית הספר, המועלים במקיף ובמסגרתו מוענקת לכל תלמיד שניחן בכישרון מוזיקלי, הזכות להיבחן ב"אודישנים" ולהופיע בתחרות היוקרתית. "עשרה שירים נבחרו ע"י המלווה המוזיקלית של המיזם, גב' רונית מויאל, והם הושרו ע"י "הכוכבים הצומחים" אומרים בבית הספר.

אגב: במקומות הראשונים זכו קובי קנזי, הצמד - הדר אברג'ל ואסף בן שימול, וכן רחלי צרפתי שכתבה, הלחינה ושרה שיר מקורי משלה. התלמידים עצמם אשר לא פסקו מלמחוא כפיים, פרגנו ואמרו כי "כל 'הכוכבים', כולל אלה שהופיעו בנגינה ובמחול, הפגינו יכולות מרשימות ואין ספק שכולם עוד יצמחו וינסקו אל על!" אמרו הם בגאווה.

המופע "כוכב צומח" הונחה ואורגן ע"י נציגי מועצת התלמידים, בצוותא עם דור סופר, יובל לחמיש וגב' שילה  כהן - רכזת החינוך החברתי .

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה