בחירות 2013- במי אתם הייתם בוחרים?


להאזנה לתוכן:

הבחירות מתקרבות, ונשארו עוד 3 ימים להצביע. רובנו מתחת לגיל 18, לא ניגש להצבעה אבל אין זה אומר שאין לנו דעות פוליטיות. אם לכם הייתה את האפשרות לבחור, לאיזו מפלגה הייתם מצביעים?

 

הליכוד ביתנו- ברשות ביבי נתניהו (כשמספר שתיים הוא ליברמן)

הליכוד ביתנו היא רשימה משותפת למפלגות הליכוד וישראל ביתנו. ההודעה לפיה שתי המפלגות
יתמודדו בבחירות לכנסת ה-19 במשותף נמסרה על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו (יו"ר הליכוד) ושר החוץ אביגדור ליברמן (יו"ר ישראל ביתנו) בשלהי אוקטובר 2012. מועמדי שתי המפלגות נקבעו בנפרד, הליכוד בחר את מועמדיו בפריימריז מפלגתיים בעוד שמועמדי ישראל ביתנו נבחרו בידי ועדה מסדרת בהנחיית יו"ר המפלגה.

כעיקרון הליכוד ביתנו לא כתבו את המצע שלהם, וסומכים עלינו שנדע בעצמנו למה לבחור בהם:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4334528,00.html

 

ש"ס- ברשות אלי ישי ואריה דרעי

תחום מדיני-ביטחוני: תנועת ש"ס מאמינה בקיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, המושתתת על ערכי הדמוקרטיה על פי תורת ישראל. תנועת ש"ס שואפת לקבץ את כל נידחי ישראל מכל הגלויות, כדי לבנות בית יהודי במדינה יהודית גדולה וחזקה בכל שטחי ארץ ישראל. ש"ס דוגלת בסובלנות ביחסים שבין מגזרי החברה בישראל. תנועת ש"ס סבורה כי השלום מתחיל בתוכנו, באחווה בין הקבוצות השונות בחברה, ביחס של שוויון, ובכיבוד זכויותיהם של בני קבוצות דתיות אחרות. תנועת ש"ס מבקשת ושואפת לחיות בשלום ובבטחון עם שכנותינו מדינות ערב, על פי סידורי בטחון שמטרתם להגן על כל נפש מישראל. אין לקבל הסדר המבוסס על תכתיבים של מדינות אחרות, או על הימור בעתיד העם בישראל. ירושלים אינה נושא למיקוח או לחלוקה.

תחום כלכלי: כלכלה חברתית בריאה היא יסוד לקיום חברה שוויונית מוסרית וצודקת. לפיכך תפעל תנועת ש"ס לקידום הנושאים הבאים: חלוקה צודקת של ההון, המשאבים הלאומיים וההזדמנויות העסקיות בין מגזרים שונים באוכלוסיה. שיקום קצבאות הילדים. הצבת יעד אבטחת תעסוקה ויעד צמצום העוני כמדיניות ממשלתית. יצירת רשת בטחון לחסכון הפנסיוני במדינה. תיקון חוק פנסיה חובה, שיבטיח חיים בכבוד לפורשים ממעגל העבודה. הגדלת ההשקעות בתשתיות לאומיות כמנוף להנעת גלגלי המשק ולהעלאת הצמיחה הכלכלית. הגדלת התמריצים במיסוי למשתכרים משכורות נמוכות מהשכר הממוצע במשק לכלל אזורי הארץ. יישום והכרה בהוצאות של אמהות עובדות למעונות יום ולעזרה בבית לצרכי מס. צמצום משמעותי של היקף העובדים הזרים, מדיניות של "שמים סגורים" והגנה על זכויותיהם של אלה המועסקים בהיתר.

תחום חברתי: ש"ס התנגדו נחרצות לגיוס החרדים, אך בבחירות הבאות זה כנראה הולך להשתנות.

מר"צ- ברשות זהבה גאלון

תחום מדיני-ביטחוני: בתחום המדיני, מרצ מאמינה שהאינטרס המרכזי של מדינת ישראל הוא לסיים את הכיבוש ולהגיע להסדר שבמסגרתו תתקיים מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. הכיבוש הינו הפרה מתמשכת של זכויות האדם והוא מנוגד לערכי המוסר. לא ייתכן הסכם שלום ויחסי דו-קיום ברי קיימא, כל עוד מתקיים הכיבוש. על ישראל לאמץ את יוזמת הליגה הערבית שקראה לפיוס כולל בין העולם הערבי לישראל. על ממשלת ישראל להצהיר מיוזמתה באופן פומבי וללא תנאים מוקדמים, כי היא דבקה בהסדר מדיני שיביא קץ לסכסוך במזרח התיכון וכי הפתרון לסכסוך חייב להישען על סיום הכיבוש ועל חלוקה של הארץ על בסיס גבולות 1967, בהסכם מדיני בין הצדדים. בנוסף, יש לנקוט צעדים מידיים להקפאת מפעל ההתנחלות, לבל תתממש הנבואה שבתנאים שנוצרו לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל אחורה.

תחום כלכלי: מרצ מבקשת ליצור מדינת רווחה עם שירותים חברתיים רחבים, הכוללת רגולציה ופיקוח אפקטיבי. מרצ רוצה בחיזוק העבודה המאורגנת ובהגדלת כוח העובדים. עוד רוצה מרצ בהפחתת כוחם והשפעתם של בעלי ההון. מרצ מאמינה במדיניות מקרו כלכלית שמטרתה העיקרית והמוצהרת היא יצירת חברה שוויונית.מרצ תפעל לשינוי במדיניות המסים, דבר שיפחית את אי השוויון במשק, למהפכה בשוק העבודה והשבת אחריות המדינה לשירותים אותם היא אמורה לספק; לשינוי סדר העדיפויות והפסקת ההשקעה הבלתי פרופורציונלית בהתנחלויות ובתקציב הביטחון. כן אנו מבקשים להתנות את העברת כל התקציבים לחינוך החרדי בקיום לימודי ליבה.

תחום חברתי: מרצ מאמינה כי תפקיד המדינה, הוא לכונן חברה שוויונית וצודקת. ממשלות ישראל האחרונות פעלו במודע ובמתכוון באופן שחיזק את בעלי ההון, הרחיב את העוני ופגע במעמד הביניים. ישראל, כיום, היא מדינה בה הפער בין עשירים לעניים הוא מהגדולים בעולם המערבי. ממשלת הימין הובילה מדיניות קפיטליסטית ודורסנית, שאפשרה לעשירים לצבור הון וכוח על חשבון הציבור כולו.

העבודה- ברשות שלי יחימוביץ'

תחום מדיני-ביטחוני: מפלגת העבודה תחתור ליציבות ושלום אזורי כולל, בין היתר בזיקה ליוזמת השלום הערבית.על יסוד הכרה בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית, תפעל מפלגת העבודה לכינונו של הסכם שלום יציב בין ישראל והרשות הפלסטינית על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.מפלגת העבודה תחתור לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולחתימה על הסכם שיתבסס בין היתר על מתווה קלינטון.

תחום כלכלי: מזה למעלה מעשור כפוף תקציב המדינה לחוקים ולאילוצים המגבילים במידה משמעותית את יכולתו לתת מענה לצרכי החברה הישראלית. מפלגת העבודה תגדיל את תקציב המדינה ותשקם את השירותים הציבוריים, באמצעות הגדלת חלקה של ההוצאה החברתית הציבורית מתוך התוצר עד לרמות המקובלות במדינות המפותחות.במקביל, תקבע מפלגת העבודה את מדיניותו הפיסקאלית של תקציב המדינה באופן אשר יביא לידי מימוש את אחריותה להגשמת משנתה הכלכלית-חברתית.

תחום חברתי: מפלגת העבודה הינה מפלגה ציונית וסוציאל -דמוקרטית. על כן תעמוד בבסיס מצעה הכלכלי-חברתי המחויבות לכינונה של חברת מופת במסגרתה יוגשמו ערכי הערבות ההדדית, הצדק והחתירה לשוויון אשר על יסודותיהם קמה מדינת ישראל במקור.

הבית היהודי- ברשות נפתלי בנט

תחום מדיני-ביטחוני: חיילי צה”ל מגינים על עם ישראל. חובתנו להגן עליהם מפני המשפטיזציה העודפת והתביעות הבינלאומיות היזומות על ידי תנועות שמאל פוסט ציוניות כמו יש-גבול, בצלם ואחרות. אנו נפעל להעביר את החוק לעצירת הכספים הזורמים לעמותות אנטי-ישראליות. אנו מתנגדים לכל סוג של מדינה פלסטינית ממערב לירדן. ב”שוק הרעיונות” הישראלי היו קיימים עד כה שני פתרונות בלבד: הקמת מדינה פלסטינית על מרבית שטחי יהודה ושומרון או סיפוח מלא של יהודה ושומרון על שני מיליון הערבים שבתוכם. לדעתנו, שני הפתרונות הללו אינם ישימים ושניהם מסכנים את עתידה של מדינת ישראל. ההנהגה הפלסטינית אינה חפצה ביו”ש אלא בכל מדינת ישראל, לכן אין פתרון מושלם בדורנו. על כן, המתווה המוצע על ידנו הוא זה

תחום כלכלי: מדינת ישראל היא הצלחה כלכלית חסרת תקדים. עם זאת, ישנו ציבור גדול שאינו נהנה מפירות שגשוג זה. אנו נפעל לשיויון הזדמנויות על מנת לתת הזדמנות ראויה לכל צעיר וצעירה בישראל. זה יושג בעיקר על ידי שיפור דרמטי במערכת החינוך, חיזוק התחרותיות במשק, שבירת המונופולים (כפי שחווינו עתה בחברות הסלולריות) והוועדים הגדולים, והורדת מיסים על שכבות הביניים בישראל. מדינת ישראל חייבת להעניק רשת בטחון של חיים בכבוד לאלו, ורק לאלו, שאינם מסוגלים לקיים את עצמם.

תחום חברתי: אנו רואים בלימוד תורה ערך יסודי ואינטרס חיוני של מדינת ישראל. אנו גם מודעים לכך שיש רבבות צעירים שאינם לומדים תורה, אך נהנים מפטור בלתי מוצדק משירות. אנו נפעל לשילוב החרדים במעגל העבודה והשירות, בצורה הדרגתית תוך הפעלת תמריצים בעניין.

יש עתיד- ברשות יאיר לפיד

תחום מדיני-ביטחוני: "אנו מאמינים בהיותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח חזונם של נביאי ישראל. אנו מאמינים בזכותנו לחיות במדינה עם רוב יהודי, המתקיימת בגבולות בטוחים וברי הגנה. אנו מאמינים בכך שתפקידה של המדינה לדאוג לבטחון אזרחיה. מדינת ישראל הוקמה בעקבות זכרון השואה ומכורח ההבטחה ההדדית האומרת שלעולם לא יהיה עוד בטחוננו תלוי באחרים."

תחום כלכלי: "אנו מאמינים בכלכלה היוצרת מנופים לצמיחה מאוזנת לטווח הארוך, שצמצום תחולת העוני הוא אחד מיעדיה המרכזיים. כלכלה הדואגת להגדלת ההשתתפות בשוק העבודה ושומרת על האינטרסים של מעמד הביניים שהוא הציבור היצרני בישראל."

תחום חברתי: בשלב הראשון יינתן לבני הישיבות בישראל פטור מצה"ל החל מגיל 18 והם יוכלו לצאת מיד לעבודה. ובמהלך חמש השנים הראשונות תוקם רשות לאומית לשירות אזרחי שתגדיר את הצרכים השונים במשק ובקהילה ותנהל את מיונם, קליטתם והפעלתם של מגויסי השירות האזרחי שיפעל בשלב השני."כלומר בעוד לפיד תומך בפטור מלא לחרדים ושילובם בשירות לאומי אזרחי, הוא מגיש בג"צ נגד החלטת הממשלה שלא פוטרת את החרדים באופן גורף ומגדילה את התקנים לחרדים המשרתים בשירות לאומי.

התנועה- ברשות ציפי לבני

תחום מדיני-ביטחוני: לעם היהודי יש זכות בלתי ניתנת לערעור למדינה ריבונית  משלו בתחומי ארץ ישראל, מולדתו הלאומית, ההיסטורית, הדתית והתרבותית.

היעד המדיני המרכזי של "התנועה" הוא להבטיח את ביסוסה  של מדינת ישראל כבית הלאומי של העם היהודי,  ומדינה דמוקרטית ברוח מגילת העצמאות., החיה בשלום וביטחון עם כל שכניה. לשם הבטחת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יש צורך לשמר רוב יהודי בין אזרחיה.  לפיכך, יש לשמר את עיקרון שתי מדינות הלאום ולפעול ליישומו גם במחיר ויתור על חלקים מארץ ישראל. כוח ההרתעה של מדינת ישראל נשען על כוחה הצבאי ועל הלגיטימיות הבינלאומית שלה. התנועה מתחייבת לשמר ולחזק את כוחה הצבאי של מדינת ישראל, ומתחייבת לחזק את קשריה המדיניים עם הקהילייה הבינלאומית בכלל וארצות הברית בפרט, על מנת לעצור את תהליך הבידוד המסוכן ולהתמודד בהצלחה מול מגמות גוברות של דה לגיטימציה.

תחום כלכלי: כלכלת ישראל צריכה להמשיך ולהתבסס בעיקרה על עקרונות 'השוק החופשי' כמפתח לצמיחת  המשק הישראלי כמשק מודרני ותחרותי. מעמד הביניים  הינו  'חוט השדרה' של הכלכלה והחברה בישראל, והפך להיות גם מי שנושא בלעדית בנטל הבטחוני והחברתי.

תחום חברתי: הפריפריה הגיאוגרפית  הינה עתודת הפיתוח המשמעותית של המדינה ופיתוחה צריך להוות אבן יסוד במטרותיה הלאומיות של ישראל.

קדימה- ברשות שאול מופז

תחום מדיני-ביטחוני: שלום וביטחון ובמרכזו קידום תהליך השלום ועיצוב גבולות הקבע על בסיס יישום מפת הדרכים. שמירה על ביטחון ישראל ומלחמה בטרור תוך כדי שמירת האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל והשלמת גדר ההפרדה, תוך הכללת גושי ההתיישבות בתוואי הגדר והצהרה בדבר שמירה על ירושלים המאוחדת, כבירת ישראל.

תחום כלכלי וחברתי: כלכלה וחברה ובמרכזו הנהגת מס הכנסה שלילי וחוק פנסיה חובה לכל עובד, הגדלת הקצבאות לקשישים ולנכים והרחבת סל התרופות

 

 

 

תחלקו איתנו את דעתכם! תגיבו פה למטה! שתפו את הכתבה שכולם יקראו מה שאתם קראתם ויבינו על מה אתם מדברים!
קרה משהו וכולם חייבים לשמוע? חייבים לשתף משהו? יוצאים לטיול? יש מסיבה שווה? רוצים להופיע באשדוד נט
? שלחו לנו תמונות שלכם מטיולים או ממסיבות למייל בצירוף שם ותיאור, ואנחנו כבר נדאג שכולם ידעו, מה שאתם כבר יודעים...

-הצטרפו אלינו בפייסבוק: אשדוד נט – הנוער
-מייל: [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה