13 מיליון שקלים יוענקו להקמת מתקן להפקת חשמל ירוק מהפסולת שלנו


להאזנה לתוכן:

המשרד להגנת הסביבה מקדם הקמת מתקן לטיפול בפסולת אורגנית ביתית באזור התעשייה באשדוד • המתקן שיוקם צפוי לטפל ב-150 טון פסולת ממנה יופק חשמל ירוק בהיקף של כ-1.5 מגוואט וקומפוסט בהיקף של כ-75 טון ליום • שישה מתקנים דומים יוקמו ברחבי הארץ • המתקנים צפויים לקום תוך שנתיים

המשרד להגנת הסביבה מעניק סיוע כספי בהיקף של 13,269,400 שקלים לחברת חץ אקולוגיה להקמת מתקן לטיפול בפסולת ביתית אורגנית, ממנה יופק חשמל בשיטת העיכול האנאירובי. בשיטה זו חיידקים מפרקים את שאריות המזון וכלל הפסולת האורגנית. במהלך פירוק משתחרר גז המנוצל לצורך הפקת חשמל. הפקת אנרגיה באופן זה מפחיתה את הזיהום הנגרם מפעילותן של תחנות כוח מזהמות ומונעת הטמנה באדמה של טונות רבות של פסולת. כך הופכת הפסולת מנטל למשאב בעל ערך כלכלי.

מתקן זה, יטפל ב-150 טון פסולת אורגנית ביתית ביום. לפיכך בשלביו הראשונים, יפיק כ-1.5 מגוואט חשמל ירוק, הספק אשר יעלה ככל שתעלה איכות הפסולת המופרדת, המגיעה מהבתים. עם הקמת המתקנים המדוברים בשנת 2015, ישראל תטפל בכ-65% מכמות הפסולת האורגנית הביתית שתיוצר, כ-3,200 טון ביום.

הסכום המוענק למתקן הייעודי באשדוד מצטרף לכ-115 מיליון שקלים שהמשרד מעניק להקמת שישה מתקנים נוספים ברחבי הארץ ולתמיכות קודמות, בהיקף של כ-300 מיליון שקלים.

יצוין כי המשרד להגנת הסביבה הגדיל משמעותית את התקציב המיועד להקמת מתקני טיפול בפסולת אורגנית, בכדי להאיץ את מהפיכת המיחזור ולענות על הביקוש הרב בתחום.

יצוין כי אשדוד היא אחת מ-31 הרשויות שכבר לוקחות חלק במהפכת המיחזור שמוביל המשרד, בה כ-9,000 משקי בית כבר מפרידים פסולת לזרם אורגני ולא אורגני. עד פברואר 2015 כל תושבי העיר צפויים להפריד פסולת בביתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה