מחר בחירות, איפה בני הנוער בתמונה?


להאזנה לתוכן:

כולנו יכולים להריח כבר את ריח הבחירות המתקרבות באוויר: כולם בלחץ מתגבר, הפוליטיקאים עובדים שעות נוספות על מנת לשווק את המפלגות שלהם, וכל בני הנוער שלא יכולים להצביע- פשוט שמחים שאין לימודים. אבל מה ההשלכות של הבחירות המתקרבות על חיינו, מלבד יום חופש?

הבחירות תכף כבר כאן, ונראה שאף אחד לא באמת מבין על מה כל המהומה. כולכם ודאי כבר קיבלתם שיחות טלפון לבית עם הודעות מוקלטות שמסבירות לכם למה לבחור במפלגה זו או אחרת. רובכם בטח גם ניתקתם את הטלפון מיד.

אך נראה שלא רק בני הנוער נטולי זכות ההצבעה בוחרים להתעלם מחשיבות הבחירות, אלא גם ה"צעירים" שיבחרו השנה בפעם הראשונה, ואפילו המבוגרים שכבר חווים על בשרם במשך שנים רבות את חשיבות הבחירות וההשלכות שבבחירתנו.

 נכון, אולי אנחנו לא יכולים להצביע ואף אחד לא באמת שואל אותנו, אבל זה לא צריך להיות ככה. בתור בני נוער, כל הכוח נמצא בידיים שלנו, הרי עוד כמה שנים אנו נהיה אלה שיעצבו את ממשלת ישראל, והדרך בה ננהל את העניינים בעוד מספר שנים- מתחילה מעכשיו.

 הרבה בני נוער בגילאים 15-16 ששאלתי מה תחושתם לגבי הבחירות המתקרבות ענו: "זה לא מרגש אותנו, אולי עוד כמה שנים כשנוכל לעשות שינוי נייחס לזה יותר חשיבות, אבל עכשיו זה פשוט לא קשור אלינו." וכמעט כל הילדים בגילאי 12-14 לא הצליחו למנות אפילו 10 מפלגות (מתוך יותר מ-30). השאלה היא: אם נמשיך באדישות הזאת כרגע, האם לא גדל הסיכון שגם בעתיד לא יהיה לנו אכפת מהמדינה שלנו? אם משהו לא מוצא חן בעינינו, לא חייבים לחכות 4 שנים לבחירות הבאות, יש המון דרכים אחרות להוביל שינוי: מועצות נוער, הפגנות, עצומות, פייסבוק וכלי תקשורת נוספים... בחרו את הקול שברצונכם להשמיע כדי שבעתיד יהיה מי שישמע אותו.

 בשורה התחתונה, מה שאני מנסה להגיד זה שבעוד כמה שנים אנחנו נהיה אלה שמעצבים את פני המדינה שלנו, ולכן אנחנו חייבים להיות בקיאים כבר עכשיו במה שקורה. השנים הקרובות הן השנים שישפיעו עלינו לדגול בתפיסת עולם מסוימת, ואדישות היא לא הפתרון. לא חייבים לאהוב פוליטיקה כדי להוביל שינוי ולהשפיע, בתור אזרחים בכלל ובני נוער בפרט, לכל אחד מאיתנו יש זכות לבחור במפלגה שתייצג את האידיאולוגיה שלו בצורה הטובה ביותר. נצלו את הזכות הזו ואל תפחדו לפתוח את הפה ולהגיד אם משהו לא מוצא חן בעיניכם! לא חייבים לחכות 4 שנים עד הבחירות הבאות, תמצאו את הדרך להשמיע את קולכם ולשנות את מה שראוי לשינוי בעיניכם.

 "כשרוח השינוי מתחילה לנשוב, יש כאלה שיבנו חומות- בעוד שאחרים יבנו תחנות רוח." 

תחלקו איתנו את דעתכם! תגיבו פה למטה! שתפו את הכתבה שכולם יקראו מה שאתם קראתם ויבינו על מה אתם מדברים!
קרה משהו וכולם חייבים לשמוע? חייבים לשתף משהו? יוצאים לטיול? יש מסיבה שווה? רוצים להופיע באשדוד נט? שלחו לנו תמונות שלכם מטיולים או ממסיבות למייל בצירוף שם ותיאור, ואנחנו כבר נדאג שכולם ידעו, מה שאתם כבר יודעים...

-הצטרפו אלינו בפייסבוק: אשדוד נט – הנוער
-מייל: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה