מורים ללא גבולות!


להאזנה לתוכן:

השבוע הגיעו למדור שלנו פניות מתלמידים משני בתי ספר שונים בשניהם המורות אמרו להם הערות שאפשר להגיד שלא ממש כדאי שיהיו בבית ספרנו...

מקיף ו'- הגזענות הגיעה גם למורים?

האנשים שמחנכים אותנו, המורים שלנו, אפילו הם הידרדרו לתופעה המכוערת הזאת שנקראת "גזענות" . דמיינו לעצמכם כיתה. דמיינו לעצמכם שכמו בכל כיתה, יש קצת רעש. דמיינו לעצמכם מורה, שמלמדת לפחות 10 שנים במערכת החינוך פונה לכיתה בהערות גזעניות. עכשיו תפסיקו לדמיין ותסתכלו על המציאות-

"היה קצת רעש בשיעור, ולפתע היא אמרה 'מה אני כושי שאני אעמוד כאן ולא תתייחסו אליי?' " מספרת לי אחת התלמידות, שהיו נוכחות בשיעור. הכיתה נשארה המומה, והמורה אפילו לא טרחה להתנצל "מיד נגשתי לרכזת והתלוננתי" היא ממשיכה לספר. אבל האם זה באמת עוזר? הרי המורה לא התנצלה על מה שהיא אמרה, וכנראה שאם היא תתנצל זאת רק מתוך חובה. אבל היא תמשיך לחשוב ככה. וזאת הייתה הוכחה נוספת שהחינוך בארץ עגום.

 

מקיף ה'- כשהמורה מאבדת את זה

המורים דורשים מאיתנו המון: להכין שיעורים, להקשיב בשיעור, לא להפריע, לכתוב הכל, ועוד הרבה דברים... ומה אנחנו דורשים בתמורה? כבוד, בעיקר כבוד... אבל יש מורים שכנראה לא ממש מבינים מה זה כבוד.

מורה ממקיף ה' אמרה שתלמיד שאין לו ספר לא נכנס לשיעור, (ספריית בית הספר אחראית על השאלת הספרים), התלמידים אמרו לה שזה לא באשמתם והספרייה אשמה, המורה אמרה שלא אכפת לה ושיצלמו, התלמידים אמרו לה שהם לא מתכוונים להוציא עוד כסף למרות שהם לא אשמים שאין להם ספרים. החל רעש שכנראה מאוד הפריע לה, כינתה את הכיתה "שוק ב"... עד לפה לא כל כך נורא... אבל אז כשהתלמידים אמרו לה שזה לא בסדר שהיא כינתה אותם שוק ב, היא אמרה להם "אתם שקרנים, אני לא כיניתי אתכם שוק ב"... לאחר מכן פנתה לאחת התלמידות שהתעצבנו מהאמירה הזאת ואמרה לה "את מתעצבנת כי את כל כך טובה באנגלית" כמובן שהתלמידה לא טובה והמורה אמרה זאת על מנת להשפיל את הילדה.
תלמידי הכיתה החליטו לא לשתוק ורצו לפנות למנהל, ברגע שאמרו זאת למורה היא הלכה למנהל ובדקה אם שלחו מכתב, לאחר שסיפרה למנהל מה קרה בכיתה (כמובן שמיותר לציין שכמעט ובטוח שלא ציינה מה שהיא אמרה) לטענתה הוא גיבה אותה ואמר שמי שאין לו ספר לא נכנס לבית ספר... לתלמידים זה היה נראה מוזר שמנהל בית הספר מעניש אותם במקום לדאוג שהספרייה תקנה ספרים.
המורה לקחה חלק מהתלמידים לשיחה בשל התנהגותם (הם החלו לפתח איתה וויכוחים על הנושא בשיעור), בשיחה המורה שאלה את התלמידים מדוע הם מתנהגים כך, הם אמרו לה שבגלל שכינתה אותם שקרנים, והיא בתגובה אמרה לאחד מהם "אתה משקר והשיחה שלנו נגמרת פה".... התלמיד החליט שזה מוגזם להיקרא שקרן פעמיים מאותה מורה והחליט לפנות למחנכת ולרכזת השכבה, בשיחה איתם ואיתו היא אמרה שהיא לעולם לא אמרה לי או לכיתה את זה (במילים אחרות, שוב, שקרן), התלמיד אמר להם שכל הכיתה שמעה את זה ואומרת את זה והיא אמרה "גם אם כל הכיתה אומרת זה לא אומר שזה נכון...".
תלמידים פנו הרבה פעמים למחנכת ולרכזת השכבה על מנת להחליף את המורה שבסופו של דבר אמורה להגיש אותם לבגרות ואלו לא החליפו אותה ואמרו לתלמידים להתאים את עצמם אליה.
לאחר כמה חודשים המורה החליטה לנקות דרך לימוד, היא לא עוזרת רק לתלמידים מסויימים או לכל הכיתה, היא עוזרת רק לטור הימני ולטור השמאלי בכיתה ... המורה מרבה לעשות בחנים ומבחנים בלי לבדוק אם התלמידים יודעים את החומר, לאחרונה ערכה להם בוחן שהיה "רק" שעתיים...
התלמידים התייאשו.. הם הבינו שאת הבגרות שלהם כבר לא יוכלו לעשות בצורה טובה...

תגובת משרד החינוך:
 בעניין מקיף ו':
"ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי במערכת החינוך אין מקום לאמירות חסרות רגישות, הן מצד מורים והן מצד תלמידים, כלפי מגזר זה או אחר. 

משרד החינוך מעודד לסובלנות ורגישות כלפי כל אדם באשר הוא. בתוך כך תובהר הרגישות לשימוש באמירות מסוג זה גם בקרב צוות ההוראה בביה"ס".

בעניין מקיף ה':
"ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר כי כל אחד מתלמידי בית הספר, אשר נרשם לפרויקט השאלת ספרים, קיבל את חומרי הלימוד. על כן תמוהה פניית התלמידים. בית הספר מצר על כך שתלמידיו בחרו שלא לגשת את מנהל המוסד, כמתחייב, על מנת לברר את טענותיהם. התלמידים מוזמנים להעלות את הדברים בפני המנהל בדרך המקובלת".

כתבו:סטיב ברגרט ואור ברקאי 

קרה משהו וכולם חייבים לשמוע? חייבים לשתף משהו? יוצאים לטיול? יש מסיבה שווה? רוצים להופיע באשדוד נט? שלחו לנו תמונות שלכם מטיולים או ממסיבות למייל בצירוף שם ותיאור, ואנחנו כבר נדאג שכולם ידעו, מה שאתם כבר יודעים...
-הצטרפו אלינו בפייסבוק: אשדוד נט – הנוער
-מייל: [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה