בן נוער אתה עובד בבחירות? שים לב!


להאזנה לתוכן:

בהסתדרות הנוער העובד והלומד, מתכוונים להלחם בתופעה בה בני נוער המועסקים ע"י המפלגות בתקופת הבחירות, אינם מקבלים את כספם או זכויותיהם. על פי הערכות "הסתדרות הנוער העובד והלומד" כ-35,000 בני נוער יועסקו בבחירות הקרובות על סמך הבחירות הקודמות, ההערכה היא שגם ללא קמפיין בנושא, יגיעו להסתדרות הנוער העובד והלומד כ-200 פניות על פגיעה תעסוקתית בהם, כאשר ההערכה היא כי מירב עוולות השכר בכלל לא ידווחו ע"י בני הנוער שאינם רואים עצמם כמסוגלים להתעמת מול מנגנוני המפלגות הגדולות.

הסתדרות הנוער העובד והלומד מפרסמת מדריך לבני הנוער לשמירה על זכויותיהם: "עובדים בבחירות? 9 כללים חשובים שיקטינו את הסיכוי שתישארו ללא שכר וללא זכויות"

 בעוד מספר ימים יתקיימו הבחירות לכנסת ובהסתדרות הנוער העובד והלומד מעריכים כי עשרות אלפי (בין 30-40 אלף) בני נוער ימצאו עצמם מועסקים ומשולבים בתפקידים שונים במפלגות השונות. כדי להקטין את הסיכוי שבני נוער ימצאו עצמם ללא שכר, תופעה החוזרת על עצמה מידי מערכת בחירות, פרסמו בהסתדרות הנוער העובד והלומד 9 עצות לבני נוער המועסקים במפלגות:

 

  1. בקשו לקבל מסמך, על נייר "רשמי" של המפלגה שמאשר שהתקבלתם לעבודה, במסמך (המכונה "חוזה" או "הודעה לעובד" ) יופיע השם המלא ומספר תעודת הזהות שלכם. עוד יופיעו שם הממונה עליכם, הגדרת התפקיד שלכם וגובה השכר שתקבלו לשעה.
  2. על המסמך יופיע גם "מספר המפלגה" ופרטי ההתקשרות השונים: וודאו שיש אצלכם את מספרי הטלפון, הפקס, כתובת המייל ושאר הפרטים של המעסיק שלכם.
  3. וודאו שהמקום שאתם עובדים בו אכן קשור למפלגה, שהסניף או המטה מופיעים באתר האינטרנט של המפלגה או  שמנהל הסניף או המטה אכן מורשה ומוסמך לקבל אתכם לעבודה.
  4. ערכו רישום של הימים ושל שעות העבודה, אל תסכמו על הרישום שעורכים נציגי המפלגה. החתימו בסוף כל יום עבודה את הממונה עליכם שיאשר בחתימתו את השעות שעבדתם.
  5. בנוסף לשכר העבודה (מכיוון שאתם מועסקים פחות מ-75 ימים..) מגיע לכם, בנוסף לשכר העבודה עוד 4% תוספת עבור פדיון דמי חופשה.
  6. בשונה מהעובדים המבוגרים (מעל גיל 18) שלהם מותר להפחית 25% למס הכנסה – אסור להפחית את הסכום הזה לבני הנוער העובדים.
  7. בסוף העבודה בקשו לקבל תלוש שכר, אתם זכאים לקבל תלוש שבו מפורטת כמות השעות והימים שעבדתם וכן גובה השכר שקיבלתם.
  1. עבור עבודה ביום הבחירות עצמו תקבלו לפחות 200% משכר המינימום הקבוע בחוק.
  2. זכרו שאתם יוצאים לעבוד אתם לא לבד. פנו לגורמים מוסמכים שיכולים לסייע לכם.

על סמך מערכות בחירות קודמות, ההערכה בהסתדרות הנוער העובד והלומד היא שצפויות להגיע אליהם כ-200 פניות של בני נוער שנעשקו בצורה כזו או אחרת. אולם מדגישים שם, כי סביר והמספר של עוולות התעסוקה בפועל הוא גבוה הרבה יותר. ההערכה היא כי מירב עוולות השכר בכלל אינן מדווחות ע"י בני הנוער, שאינם יודעים למי לפנות או שאינם חושבים שיוכלו להתעמת מול מנגנוניי המפלגות הגדולים.

 לכן מבקשים בהסתדרות הנוער העובד והלומד, לצאת בקמפיין הסברה בנושא, שכאמור ייתן טיפים כיצד להיערך נכון.

בנוסף, מציינים בהסתדרות הנוער העובד והלומד כי הם עומדים לרשות כל בני הנוער לייעוץ סיוע והכוונה וקוראים שלא להסס ולפנות בדוא"ל [email protected], בפקס:03-5125157, ובמוקד *1121 מכל טלפון.

 

לפרטים נוספים:

תומר שמוקלר, תנועת "דרור ישראל", 054-6738433

שרון בלום, שטרן אריאלי תקשורת, 052-4588955

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה