שייב דורש ממנכ"ל הנמל לעצור כניסת גורמים פוליטיים לנמל


להאזנה לתוכן:

העיצומים בנמל ממשיכים, כך גם חילופי ההאשמות בין הצדדים. בינתיים ויתרו כבר 8 אוניות על הכניסה לנמל אשדוד והפליגו ליעדים אחרים. חיים שייב, יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, שיגר מכתב למנכ"ל הנמל, בו הוא דורש מהנהלת הנמל לחזור בה ממהלכים חד צדדים, לכאורה, שביצעה בעניינם של עובדי הנמל

"לאחרונה אנו עדים לאירועים הולכים ומתגברים של ניסיונות לפגוע באחדות בין ועדי העובדים להנהלת הנמל, ככל הנראה כתוצאה מאינטרסים זרים תוך פגיעה ושינויים בהסכמי העבודה, נהלים והסדרים באופן חד צדדי". כך כתב ביום שישי האחרון חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד למנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס.

שייב ציין כי פנייתו נעשית  בטרם תחל הידרדרות במערכת יחסי העבודה וירידה באחריות האישית של העובדים כתוצאה מפגיעה זו ומבקש מסגיס  לפעול לעצירת התופעות הפסולות וכניסת גורמים פוליטיים לזירה.

שייב מתייחס במכתבו לשני מכתבים ששלחו בשבועיים האחרונים אלון חסן-יו"ר ועד ציוד מכני/תפעול ואבינועם שושן-מזכיר הוועד, לעובדיה כהן-סמנכ"ל משאבי אנוש בנמל. השניים טענו כי  ההנהלה מתכוונת לשנות נוהל יציאה לחופשה ללא תשלום, בניגוד להסכמי 2005. חסן ושושן מבקשים מכהן "להפסיק מיידית  כל שינוי חד צדדי ללא סיכום עם נציגות העובדים בכל מה שקשור בנהלים והסכמים" והם מאיימים כי "כל שינוי שייעשה באופן חד צדדי יגרור תגובה קשה מבחינתנו ואנו רואים ההנהלה אחראית על הפרת השקט התעשייתי".

בשבוע שעבר נציגי הוועד כתבו לסמנכ"ל משאבי אנוש בנמל, כי שינוי אחר שנעשה בהחלטת דירקטוריון מה-25.12 והנוגע ל"שינוי נוהל קרובי משפחה" והמנוגד לטענתם להסדרים והנהלים הקיימים, אף הביא  לכך שאחד העובדים המועסק במסגרת ההסכם הקיבוצי, לבקש להתפטר מעבודתו כדי שאשתו תוכל תמשיך לעבוד בנמל.

לטענתם גם אם ההנהלה וועד העובדים היו מגיעים לסיכום בעניין זה,  לעולם לא היו מסכימים להכיל נוהל זה רטרואקטיבי.

לטענתם "גישה לוחמנית זו של יו"ר הדירקטוריון תוך רמיסת הסכמים קיבוציים היא לא מקרית כי יו"ר הנמל מנהל משא נקמה וחיסול חשבונות עם ההנהלה ועם העובדים. נציגי הוועד מאיימים לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה