הכרזת מחנה אשדוד ט"ו של תנועת הנוער המחנות העולים- משהו חדש קורה לנוער בעיר...


להאזנה לתוכן:

במוצאי שבת א' שבט תשע"ג, 12/1/13 התקיימה באולם הספורט של בית ספר "אופק" הכרזת מחנה אשדוד ט"ו של המחנות העולים. ארוע חגיגי ומרגש, אשר כל כולו פרי יצירתם ועמלם של החניכים עצמם. הערב החל במופע אומנותי והסתיים בטקס אש מרשים בשטח החול הסמוך, בסופו קיבלו החניכים את חולצות התנועה הראשונות שלהם. כ- 250 הורים, חניכים ובוגרי התנועה נכחו באירוע המרגש.

מחנה אשדוד ט"ו, הוא סניף התנועה אשר החל לפעול לפני כשנה וחצי מתוך ידיעה כי ברובע אין כל פעילות של החינוך הבלתי פורמלי.
במחנה חניכים פעילים מהרובע וסביבתו. את חניכי שכבות ד-ו מדריכים חניכי שכבה י', בוגרי קורס הדרכה. חניכי שכבות ז-ט, מהווים את השכבה המתבגרת במחנה וגם הם בעלי תפקידים שונים במחנה. למשל, שכבה ט', מתנדבת במסגרת פרויקט דותן שהוא פרויקט הפעלת מועדון פתוח לילדים משכונות רובע א'.

 

הערב נחל הצלחה רבה והחניכים יצאו עייפים, אך מרוצים מאוד. החניכים הובילו ויצרו את כל האירוע: כתבו את התסריט להצגה, הכינו את התפאורה, שרו, רקדו, שיחקו, כתבו את נאומי החניכים. מדובר בשיא של תהליך התחנכות, הכרות עם התנועה והמחנה.

 

 

תומר זולקובסקי, חניך ומדריך משכבה י', קרא אמש בנאומו: " אני הצטרפתי למחנה הזה רק לפני שנה וחצי ואני כבר מרגיש כמו חלק מהתנועה הענקית הזאת, האנשים בתנועה הזאת מדהימים וזה באמת כמו בית נוסף בשבילי וגם בשביל שאר המדריכים".

פעילותו של המחנה מתקיימת בבית ספר "אופק", במסגרת פעילותו של מרכז קהילתי דקל.
את דרכו החל בפעילות בגנים ציבוריים ובתי חניכים. לאחר מכן גם במרכז קהילתי ספרא ברובע י"ב ומשם בית ספר "רבין" שברובע ט"ו. בחודשים האחרונים התמקמו החניכים והמדריכים במרכז קהילתי דקל שבבית ספר "אופק". מנהל המתנ"ס מר דוד ביטון מעודד מאוד ומעניק תמיכה רבה לפעילות התנועה.

 

בני הנוער והילדים במחנה זקוקים לקורת גג משלהם. חלק מחווית החניכות של תנועת הנוער כוללת בית לנוער, בו הם מחליטים על הכללים, הם מחליטים מה יצויר על הקירות ואילו רהיטים יהיו בו. הפעילות לצד שגרת בית הספר והחוגים במרכז הקהילתי יוצרת עומסים גדולים ומגבילה באופן משמעותי את יכולת הצמיחה וההתפתחות של המחנה ואנו מקווים כי בקרוב נזכה לבית משלנו.

מי היה מאמין שגם בישראל 2013 תתעורר חברת נעורים כל כך חזקה ופעילה. כנגד מסכי הטלויזיה והמחשב, כנגד תרבות הג'אדג'טים והסמארטפונים. נשאר לאחל להם ארוע גדול יותר ושמח יותר בשנה הבאה, אולי אפילו בבית משלהם.
לפרטים נוספים:

ניצן ספיון, רכזת מחנה ט"ו, 0542123408 [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה