המדינה החליטה - עדיפות להתנחלויות על פני יישובים שספגו טילים


להאזנה לתוכן:

מי שהיה צריך הוכחה שהממשלה לא סופרת אותנו יכול לקבל עובדה נוספת שהתפוצצה לנו השבוע בפנים - שר האוצר חתם השבוע על מפת העדיפויות הלאומיות - ברשימה החדשה של יישובים שתושביהם יקבלו הטבות מהמדינה כלולות 87 התנחלויות, אבל לא נמצא מקום לערים שנפגעו מירי טילים. אנשי הציבור כועסים וטוענים: "ההחלטה שערורייתית"

 מפת העדיפויות הלאומית מעניקה הטבות ברכישת קרקעות לכ-660 יישובים.

הקריטריונים שנקבעו הם  על שלושה גורמים:
ריחוקם ממרכז הארץ, הימצאותם באזור המוגדר כ"קו עימות" ומיקומם ברמה בדירוג הכלכלי-חברתי, (מיקום באחד משש הדרגות הנמוכות מתוך עשר).
הישובים שזוכים להיות כלולים ברשימה נהנים מהטבות בשווי מאות אלפי שקלים ברכישת קרקעות.

מסתבר שהרשימה שנבחרה השבוע כוללת 66% מההתנחלויות בישראל (  87 התנחלויות מיהודה ושומרון מתוך 131 ההתנחלויות הקיימות בסך הכול). חלקם כדוגמת אריאל או אפרת נמצאות בדירוג הכלכלי-חברתי הגבוה יחסית 6, ואחרות הן התנחלויות מבודדות, דוגמת יצהר, איתמר ואלון מורה. ההתנחלויות מקבלות  קרוב לפי 4 מאשר חלקם היחסי באוכלוסיה.

 התירוץ של הממשלה - מדובר ביישובים הקרובים לאזורי עימות.

 אם כך – מדוע לא נהנות מכל  הערים שהפכו לסמל העורף בלחימה מול עזה בשנים האחרונות ובמיוחד במהלך מבצע "עמוד ענן" עד לפני כחודש וחצי???
מדוע לא - אשדוד, אשקלון וקריית מלאכי, שספגו במהלך הלחימה ירי של קרוב ל-400 רקטות חמאס???
לא זו בלבד שערים אלו עומדים גם בקריטריון הכלכלי/חברתי  -  קריית-מלאכי מדורגת 4   מתוך 10, ודירוגן של אשדוד ואשקלון הוא 5 - דירוג העומד בדרישות התנאי להיכללות במפה, ונמוך מזה של חלק מהיישובים ששכן נכללו בה.

 מה עם באר שבע שספגה טילים נמצאת בדרג כלכלי חברתי נמוך ואמורה ליהנות מעידוד לפיתוח הנגב? היא זכתה רק לעדיפות בדרג ב'!

במנהל מקרקעי ישראל אמרו - "ניסינו להכליל את אשקלון, אבל משרד האוצר התנגד. הייתה מלחמה מאוד גדולה, והאוצר עמד על הרגליים האחוריות".

שר האוצר שטייניץ סירב להגיב לדברים.

באשקלון  ובקריית מלאכי לא סרבו להגיב. ראש העיר, בני וקנין אמר:
"מדובר בהחלטה שערורייתית שנובעת מאטימות לב. מדובר בהטבה שעתידה ליצור גידול משמעותי באוכלוסייה ולחזק את אשקלון, עיר שמתמודדת בשנים האחרונות עם מצבים ביטחוניים קשים מאוד".

 אנשי ציבור בקריית מלאכי שאלו: "מה עוד צריך לקרות בעיר שלנו כדי שהממשלה תכניס אותנו לתוכניות הסיוע? הרבה מאוד דם נשפך, והממשלה מעבירה לנו מסר שאנחנו לא בסדר העדיפויות שלה".

עוד נעדרו מעדיפות הממשלה:
לוד - שעמדה באחרונה במוקד דו"ח חמור של מבקר המדינה - רמלה, קריית גת שדירוגם הכלכלי-חברתי עומד על 4, ובית שמש שדירוגה נמוך אף יותר ועומד על 3.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה