יצחק דרי נפרד ממועצת העיר (וידאו)


להאזנה לתוכן:

חבר מועצת העיר מר יצחק דרי הודיע על התפטרותו ממועצת העיר והזכיר שהיתה זו הבטחתו בתחילת הקדנציה, בעת כינון המועצה הנוכחית. בנאום הפרידה, קרא דרי לחברי המועצה לשלב ידיים ולפעול יחד למען הציבור. זו אולי ישיבת מועצה אחרונה אך לא הפסק העשייה הציבורית

לאחר 25 שנות עשייה בהן שימש בתפקידים שונים והעלה תרומה משמעותית בקידומה של העיר, הודיע מר יצחק דרי, בישיבת מועצת העיר האחרונה, על התפטרותו מהמועצה. דרי, מי שהיה מ"מ ראש העיר ויו"ר מועצת העיר הראשון, הטביע חותם בהרבה מאוד תחומים. בראש ובראשונה בחינוך כשהיה ממונה על החינוך. בתרבות ובאומנות, בחברה למתנ״סים, בפיתוח נחל לכיש ואיכות הסביבה, בניהול התקציב, בפיתוח האקדמיה, בהקמת הישיבה נוה דקלים. 

בדברי הפרידה שלו סקר הוא את פעילותו הציבורית תוך שהוא מזכיר את השינויים שעשתה העיר בכל השנים האחרונות. הוא פרגן לראש העיר הקודם צבי צילקר וציין שהוא היה עבורו מדריך ומורה, חבר ורע, ידיד ואח במשך 20 שנה של פעילות צמודה בהם שימש כסגנו ובחמש השנים האחרונות כחבר למועצת העיר. הוא הודה לצילקר על שהעניק לו את ההזדמנות ועל מינויו לתפקיד סגנו וממלא מקומו והוא שולח לו חיבוק גדול. על ד״ר יחיאל לסרי, ראש העיר, הוא הרעיף לא מעט ברכות וציין שמדובר באדם עם יכולת מנהיגות, השכלה רחבה, חוכמה וחזון אשר קיבל עיר יפה והצליח לצקת בה תכנים חדשים תוך שהוא רושם הישגים בהרבה מאוד תחומים: בחינוך ובאקדמיה, בפתיחת היכל התרבות החדש, בהקמתה של טיילת יפה ופארקים גדולים, בקידום הספורט, התרבות והאומנות. בסיום דבריו, פנה אל חברי מועצת העיר בקריאה נרגשת: אנא עשו למען אהבת חינם. שלבו ידיים ותפעלו יחד למען הציבור. 

סרטון קצר שהוכן ע״י ראש תחום התקשורת הקהילתית מר דודו בן זינו, הציג כמה דמויות שתיארו את שיתופי הפעולה עם דרי בתחומם, תוך שהם מעלים קווים לאישיותו ולתרומתו לעיר. כך פרגנו נשיא המכללה להנדסה ע״ש סמי שמעון פרופ׳ יהודה חדד על קידום המכללה באשדוד, ראש ישיבת נוה דקלים הרב דוד גבריאלי על קידום הישיבה שהגיעה מגוש קטיף, מר רן ארז, יו״ר ארגון המורים העל יסודיים בישראל, על קידום החינוך באשדוד, ח״כ אילן גלאון על קידום התרבות והאומנות, אבי חן ודודו דהן על קידומן של תוכניות בלעדיות במוסדות החינוך ובחינוך הלא פורמלי, מנהלת ההקמה של פארק לכיש גב׳ אביבה הררי על קידום עבודות הפיתוח ושיקום הנחל, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה ד"ר ענת רוזן על הסיוע והעזרה בפעילות האיגוד לקידום נושאי הסביבה באשדוד, מר משה אפרים, מנהל מפתן חרמון, על תחום החינוך ואשתו, חנה דרי – על החיים במחיצתו ועל גאוותה להיות אשתו של איש רב עשייה.  
 

מבין חברי המועצה ברכו את יצחק, מ"מ ראש העיר הרב עמרם כנפו שציין כי יצחק היה לו מורה ורב בתחום המוניציפאלי שלימד אותו את רזי הפוליטיקה המקומית. סגן רה"ע מר ולדימיר גרשוב: היו פעמים של התנצחויות אבל היו הרבה פרויקטים שעשינו יחד כאשר יצחק היה תמיד ענייני ורציני. סגן ראש העיר ליאון בנלולו הזכיר את ההכרות ארוכת השנים עם יצחק והרב מרדכי ליברמן שיבח את יצחק שהיה מעורה בכל תחומי העירייה וידע לחבר את החרדים לעשייה העירונית. מר יצחק גבאי הודה לו על פעילות מבורכת ורבת שנים לטובת התושבים. מר יהודה פרנקל הודה לו על תרומתו בתחום החינוך וגב' הלן גלבר איחלה לו  הצלחה מכל הלב. כן ברכו גב' אתי אטיאס, יועצת רה"ע למעמד האישה, שהזכירה כי כחברת מועצה יחידה בזמנו, הוא היה המנטור שלה ומר יצחק גל הדגיש כי מהיכרותו את יצחק ברור לו שקריאתו לאהבת חינם היא אמיתית הבאה מעומק לבו.

יו"ר המועצה הנוכחית עו"ד גבי כנפו אמר שעבורו היה זה כבוד גדול להחליף את יצחק בתפקיד היו"ר והודה לו על הסיוע בתחילת הדרך, ממנו למד איך לטפל בנושאים ולנהל את הדיונים נכון.

אחרון המברכים היה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהביא את תודת התושבים ומועצת העיר. "יצחק הוא איש ציבור משחר נעוריו. היה תמיד נאמן לדרכו ולא דילג ממפלגה למפלגה" אמר וציין את התחנות החשובות בתקופת פעילותו של יצחק. לסרי הדגיש כי יצחק "היה האדם הבולט והמשפיע ביותר מבין כל חברי המועצה שהיו" והבטיח כי הוא ימשיך לפעול לטובת הציבור תוך שהוא מאחל לו, לחנה אשתו ולבני משפחתו חיי משפחה תוססים, בריאות ושמחה.

בסיום הברכות הוענקו ליצחק תעודה הוקרה, זר פרחים ועותק מהסרטון שהוקרן. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה