יום הידברות עירוני של תנועות הנוער באשדוד


להאזנה לתוכן:

ביום ראשון, ה-28.10.12, התקיימו מעגלי הידברות של כל תנועות הנוער בעיר במתנ"ס קופף, תחום ילדים ונוער.
הנושא המרכזי היה בהקשר של מנהיגות (יצחק רבין) וסולידריות בחברה.

ביום ראשון, ה23.10.12 התקיים יום הידברות עירונית בו נכחו כל תנועות הנוער באשדוד. הילדים חולקו ל-8 קבוצות הנקראות "מעגלי הידברות" בהם ישבו ודנו על נושאים הקשורים למנהיגות ככלל, וסולידריות כחלק ממורשתו של רבין בפרט.

לאחר טקס הפתיחה התחלקו הילדים לקבוצות בהן עברו במשך שעתיים פעילויות שונות וניסו לענות על מספר שאלות חשובות: מהי סולידריות? מדוע חשוב שתהיה סולידריות בחברה? האם יש סולידריות במדינת ישראל? וכ"ו. בנוסף הם דנו בחשיבות האחריות האישית של אדם לחברה ובאחריות החברה לכל אדם. כמו כן, עשו סיעור מוחין לתכונות שאמורות להיות אצל מנהיג, ועל הצורך לעשות הקרבות קשות לפעמים (כמו שרבין וויתר על חלומו ללמוד הנדסת מים ובמקום זה נשאר בארץ והתגייס לפלמ"ח).

לסיכום, הילדים למדו על חשיבותה של סולידריות בחברה, והבינו שיש להגביר את רמת האכפתיות של האנשים אחד כלפי השני, במיוחד במצב הנוכחי. לתנועות הנוער, מנהיגי הנוער באשדוד, מצפה שנה לא קלה ועמוסה במשימות ופעילויות, ויום זה נועד לתת להם טעימה מאחד מעוד הרבה נושאים שיהיה עליהם להפיץ ולפעול למענם השנה.

בשורה התחתונה הילדים נהנו מהיצירתיות בפעילויות ושמחו להשמיע את קולם ולנהל דיונים עם ילדים מתנועות נוער אחרות. אחד מבני הנוער שנכחו אמר: "השנה רק התחילה וכבר אפשר לראות שמצפה לנו שנה לא קלה ומעניינת. אני מחכה לזה בקוצר רוח, אני מאמין שביחד כל בני הנוער יכולים להוביל שינוי ולהפוך את החברה שלנו לחברה אכפתית ועוזרת – רק ככה אפשר לשרוד בתקופה הזאת."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה