האשמה - חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז תפור לניהול 400 מליון ₪


להאזנה לתוכן:

מנהלי התיקים יוצאים נגד נמל אשדוד. מכתב ששלח עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד. מאשים לין את חברת נמל אשדוד בפרסום מכרז תפור לניהול 400 מליון ₪ מכספי הנוסטרו שלה באופן שיכולים לזכות בו הם רק ארבעה בתי השקעות גדולים בישראל, שיחלקו את השלל בניהם.

 במכתבו טוען לין: "אי אפשר שלא להגיע למסקנה כי זהו מכרז שנעשה מטעמי נוחות, והוא תפור כדי לאפשר התמודדות של לא יותר מארבעה בתי השקעות גדולים. התפיסה הבסיסית שביסודו פסולה ונוגדת את הדין והמדיניות הציבורית",

חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז לבתי ההשקעות, שארבעת הזוכים בו ינהלו תמורת דמי ניהול כ־400 מיליון שקל מכספי הנוסטרו של החברה שיחולקו ביניהם.

הנשיא לין טוען כי  פנו ללשכת המסחר מספר בתי השקעות בתלונה כי תנאי המכרז מדירים אותם על הסף.  לחלק נכבד מבתי ההשקעות הקטנים והבינוניים אין אפשרות ליטול חלק במכרז.

לדוגמה:  המכרז קובע תנאי סף שלפיו יתקבלו הצעות של מנהלי תיקים המנהלים נכסים בהיקף של 4 מיליארד שקל לפחות. מה שמונע ממרבית בתי ההשקעות הקיימים בארץ להגיש הצעות.
ההטיה הבולטת של הגודל, מעניקה לכאורה יתרון לא פרופורציונאלי דווקא  לגודלו של בית ההשקעות במקום  על פי פרמטרים איכותיים.

מבדיקה שערך איגוד לשכות המסחר -  תנאי הסף במכרז והמשקל שניתן דווקא לגודל ,שונה באופן מהותי מאשר במכרזים דומים שפורסמו בשנים האחרונות על ידי חברות בעלות מאפיינים דומים לזה של נמל אשדוד (כמו למשל נמל חיפה).

על פי לין: "המכרז מכוון לזכייה כמעט ודאית של ארבעת בתי ההשקעות הגדולים ביותר מבין עשרות בתי השקעות טובים ואיכותיים הקיימים בשוק (אקסלנס, פסגות, כלל פיננסים ואי.בי.אי.)

 

מחברת נמל אשדוד נמסר שהיא קיבלה פנייה בנושא והיא בודקת אותה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה