בכל סיום יש התחלה של משהו חדש...


להאזנה לתוכן:

ראש השנה הגיע, תחילת חודש תשרי וגם תחילת עשרת הימים הנוראים. שנה חדשה דופקת על דלתנו ואנחנו פותחים לכבודה את הדלת ומכניסים אותה לביתנו. זה בדיוק הזמן לשאול את עצמנו: "מה עשינו בשנה שחלפה?" "האם הגשמנו את המטרות שהצבנו לעצמנו?" "האם עמדנו בציפיות שלנו?" "האם עשינו מעשים טובים או שמא פגענו בהרבה אנשים?"...

השנה החדשה התחילה וזה הזמן לארוז את כל אירועי השנה שחלפה בארגז ולאכסן אותו בפינה כלשהי במוחנו, על מנת שנוכל להתחיל את השנה עם דף חלק ונקי. אבל לפני כן, עלינו להיזכר קצת בכל מה שעברנו ולקבל החלטות חדשות לקראת השנה החדשה, להציב מטרות שנרצה להשיג ולסמן פסגות אותן נרצה לכבוש. כמו כן, זה הזמן לבקש סליחה מהאנשים בחיינו ולדאוג להתחיל את השנה ברגל ימין עם כל הסובבים אותנו.

 

לקראת ההתחלה החדשה רציתי לספר לכם סיפור קצר שאני מקווה שיוביל אתכם להבנה בנוגע לתפיסה שלכם בשנה הקרובה:

אדם אחד ננעל במרפסת על גג של בניין גבוה, כאשר הוא שכח את הפלאפון שלו והדבר היחיד שעומד לרשותו היא מזוודה מלאה במזומנים. האיש צועק לאנשים ברחוב מתחתיו שיבואו לחלץ אותו, אך אף אחד לא שומע וכולם ממשיכים לחלוף על פניו מבלי לחלץ אותו. לאחר כמה שעות האדם מחליט לזרוק לעברם את המזומנים בתקווה שיסתכלו למעלה ויראו שהוא שם, אך האנשים עסוקים מדי בלאסוף את הכסף ולא מסתכלים לכיוונו. לכן האדם מחליט לקחת אבן מהאדנית שעל המרפסת וזורק לעבר האנשים ברחוב. הפעם כולם מסתכלים למעלה ומתחילים לקלל אותו.

גם אנחנו ככה בחיינו- כשזורקים לנו מזומנים אנחנו לא טורחים להסתכל למעלה כי אנחנו רואים בזה משהו שגרתי וטבעי, אך כשיזרקו עלינו אבן אחת קטנה מיד נתחיל להתלונן, להרים את הראש ולהפנות אצבע מאשימה.

 

אני רוצה לאחל לכולם שתהיה שנה נפלאה, שנת שגשוג והצלחה, שנת בריאות ואהבה, שנה של הגשמה עצמית וכבישת יעדים ומטרות. והכי חשוב, שנלמד להניח את הגאווה בצד בשנה הזאת ולנהוג כמו שצריך עם הסובבים אותנו, וגם לבקש סליחה כשצריך.שנדע להסתכל על הדברים החיוביים בחיינו ולהבין שלא הכל טוב- אבל הכל לטובה. ואני רוצה לבקש מכם, שבדיוק כמו בסיפור, תתחילו להעריך גם את הדברים הקטנים בחייכם, כי אם תתעמקו קצת תבינו שיש לכם עולם ומלואו... עכשיו אתם רק צריכים ללמוד להינות ממנו ;-)

 

שנה טובה ומתוקה מדבש חברים!

 

 

 

 

 

יש לך או למישהו שאתה מכיר כישרון?
"הכוכב הבא". להמלצות:
שלחו לנו פרטים למייל: [email protected] 
או בדף החדש שלנו בפייסבוק "נוער אשדוד"
ישלכם משו מעניין לספר לנו? 
המדור מחכה לכם במייל, בפייס, בתגובות וגם במייל האדום ;)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה