רשות החברות עצרה את מינוי דני בנלולו לתפקיד מנכ"ל נמל ת"א, יו"ר הדירקטוריון מערערת על ההחלטה.


להאזנה לתוכן:

למרות שועדת האיתור דירגה את דני בנלולו כמי שהכי מתאים לתפקיד מנכ"ל נמל ת"א, הרשות כתבה לדירקטוריון החברה המנהלת את המתחם כי לח"כ לשעבר אין כישורים מיוחדים המצדיקים את זיקתו הפוליטית, ועצרה את המינוי. היו"ר בתגובה: בשקלול כל הנתונים והמבדקים וחוות הדעת המקצועית של מכון ההשמה מר בנלולו קיבל את הציון הגבוה ביותר, בפער גדול מול המועמדים אחרים.

דני בנלולו, לשעבר ח"כ מטעם הליכוד ואח של ליאון בנלולו, ככול הנראה לא יוכל לשמש כמנכ"ל נמל ת"א. רשות החברות הממשלתיות עצרה את מינויו של בנלולו לאחר שקבעה כי בנלולו אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד מנכ"ל חברת אוצר מפעלי ים, המנהלת את מתחם הבילויים והתיירות בנמל תל אביב, כך חשף אמש עיתון "הארץ".

ניסים סלמן, סגן בכיר למנהל הרשות, כתב לחברי דירקטוריון החברה כי עיון במסמכי הליך איתור המנכ"ל "העלה ספקות ביחס לתקינות ההליך". סלמן מבהיר כי במצב הדברים "קיים קושי" בהבאת מועמדותו של בנלולו לאישור הוועדה לבדיקת מינויים במגזר הציבורי, בראשות השופט בדימוס שלום ברנר. הוא מבקש מהדירקטוריון לדון במינוי המנכ"ל בהקדם.

מי שמחזיק ב-82% מנמל ת"א הוא משרד התחבורה, כשבראש המשרד עומד השר ישראל כץ מהליכוד. "לטעמנו, המועמד, אשר הנו בעל זיקה פוליטית כמשמעותה בחוק, איננו בעל 'כישורים מיוחדים בתחומי פעולתה של החברה' או 'כשירות מיוחדת אחרת בנוסף לתנאי הכשירות הנדרשים', במידה התואמת את עוצמת זיקתו. ספק נוסף עלה על רקע מבחן התוצאה. עיון קצר בנתונים שהיו בפני ועדת האיתור לגבי השכלתם וניסיונם של מועמדים אחרים, אשר העפילו לשלבים האחרונים, מעלה כי נתוני המועמד נופלים מנתוני מועמדים אחרים", כתב סלמן לחברי ועדת האיתור.

דירקטוריון החברה בחר בבנלולו לתפקיד המנכ"ל לפני ארבעה חודשים, בהמלצת ועדת איתור פנימית. הוועדה דירגה את בנלולו במקום הראשון, ואחריו את אריאל זילבר, לשעבר סגן נשיא חברת Coral World, שהקימה את המצפה התת ימי באילת ומנהלת מצפים תת ימיים בכל העולם. במקום השלישי דורג האדריכל דיוויד סוקט, סמנכ"ל אפריקה ישראל.

מאז הסתיימה כהונתו בכנסת, עבר בנלולו לעולם העסקים. הוא הבעלים של שלוש חברות, שאחת מהן, "ב.ד. השבחת נכסים", עוסקת בפרויקטים במסגרת תמ"א 38. בנוסף, משמש בנלולו מנהל פרויקטים מיוחדים בחברת "חופית", חברה של עיריית אשדוד העוסקת בפיתוח התיירות בעיר. בעבר שימש בנלולו חבר מועצת העיר אשדוד. בטופס המועמדות שלו לתפקיד מנכ"ל אוצר מפעלי ים ציין בנלולו כי הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים ממכלת צ'מפליין בארצות הברית.

דירקטוריון החברה מתכוון להתכנס על מנת לדון במכתב, ולשקול את המשך צעדיו. יו"ר דירקטוריון אוצר מפעלי ים, נעמי אנוך, דחתה את הטענות על הליך לא תקין. בשיחה עם "הארץ" אמרה כי המינוי של בנלולו ראוי. "המכתב מעורר תמיהות רבות. לי נראה שמדובר בקרבות פנימיים בתוך הרשות. אני מתכוונת לכנס את דירקטוריון החברה לדיון במכתב. חבל שרשות החברות טוענת כי היא הסתפקה בעיון קצר, כלשונם, בהשכלתם וניסיונם של המועמדים. עיון מעמיק יותר היה מגלה שההשכלה לא היתה בכלל פרמטר, אלא תנאי סף בלבד. מוזר שרשות החברות, שהיא זאת שאישרה את המכרז ואת נוהל איתור מנכ"ל, רוצה שנשנה בדיעבד פרמטרים בהליך".

אנוך ציינה עוד כי "עמידתו של מר בנלולו בתנאים אושרה על ידי מכון ההשמה קינן שפי ועל ידי היועץ המשפטי של החברה. בדירקטוריון התקיימו אינספור דיונים בנושא ובשקלול כל הנתונים והמבדקים וחוות הדעת המקצועית של מכון ההשמה מר בנלולו קיבל את הציון הגבוה ביותר, בפער גדול מול המועמדים אחרים. כל חברי דירקטוריון החברה למעט אחד הצביעו בעד מינויו". היא תהתה מדוע הגיבה רשות החברות למינוי רק לאחר ארבעה חודשים והדגישה כי השיהוי גרם נזק לבנלולו ולחברה, המתנהלת ללא מנכ"ל. אנוך ציינה כי תגובתה אינה מייצגת את הדירקטוריון, עד לכינוסו.

צילום: לימור אדרי 



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה