אוהבים איטלקים? אז כנראה שלא יכולתם לפספס את המשלחת מאיטליה ואסטוניה שהתארחה שבוע שעבר באשדוד


להאזנה לתוכן:

בין התאריכים 29.7-5.8 התארכה באשדוד משלחת של בני נוער מאסטוניה ואיטליה. למשלחת הצטרפו בני נוער מאשדוד ויחד הם עשו סיורים בארץ ועברו סדנאות הקשורות לאלימות ואלכוהול.

בשבוע שעבר התארחה בארץ משלחת של בני נוער מאסטוניה ואיטליה שיצאה לטיולים בארץ ועברה סדנאות הקשורות לאלימות ואלכוהל, בליווי של בני נוער מאשדוד. חברי המשלחת יצרו קשרים עמוקים עם בני הנוער האשדודים והם היו נלהבים מאוד לקראת השבוע הצפוי להם.

 

המשלחת כללה 6 בני נוער מאיטליה, 3 מאסטוניה ו9 מאשדוד (כולל שני חיילים ומדנ"ים), סך הכל 18 אנשים. במסגרת הטיולים הם ביקרו ביפו וירושלים, וישנו בבית מלון באשדוד, סמוך לגן אלישבע. חברי המשלחת עברו סדנאות הקשורות לשתיית אלכוהל ואלימות, וגילו להפתעתם שנושא זה משותף לשלושת המדינות. בני הנוער מאשדוד שליוו את המשלחת מוסרים שהם הופתעו לגלות שגם באיטליה ואסטוניה (ובכלל בשאר מדינות העולם) הפכה בעיית האלכוהל והאלימות לתופעה שרק מחמירה עם הזמן והופכת למסוכנת וקריטית יותר ויותר. גם בני הנוער מחו"ל הופתעו לגלות שהתופעה מתרחשת גם בארץ, ועוד בקנה מידה גדול כל כך.

 

כסיכום לשבוע הזה, נסעו חברי המשלחת מחו"ל לים המלח. מטרת הביקור הזה הייתה בין היתר ליצור שילוב בין בני הנוער ולהביא אותם להבנה שתופעת האלימות והאלכוהל מחמירה בכל העולם ושיש להילחם בה (ההתנגדות לתופעה זו הייתה אחד הנושאים שהם עבדו עליו בסדנאות). כששאלנו את חברי המשלחת מה למדו מהחוויה, דביר לייקין, אחד מבני הנוער שליוו את המשלחת וכמו כן גם חבר במועצה העירונית, השיב: "היה ממש כיף ולמדנו להכיר את האיטלקים וגם ללמוד להכיר את הבעיה של סמים ואלכוהול בקרב בני נוער (שהיא גדולה יותר משחשבנו, ובהרבה מקומות בעולם)."

 

לסיכום כל חברי המשלחת למדו המון מהחוויה, ולא שכחו גם להינות בדרך ולהכיר חברים חדשים, ליצור קשרים ולעשות שטויות ביחד D;

 

יש לך או למישהו שאתה מכיר כישרון?
"הכוכב הבא". להמלצות:
שלחו לנו פרטים למייל: [email protected] 
או בקבוצה בפייס: "אשדוד נט - הנוער"
ישלכם משו מעניין לספר לנו? 
המדור מחכה לכם במייל, בפייס, בתגובות וגם במייל האדום ;)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה