מלכה על לוח השחמט


להאזנה לתוכן:

תמר ג'ינלי, 14, משחקת שחמט כבר יותר מ-7 שנים. היא השתתפה באליפויות ארציות ואירופיות ואפילו זכתה לא מזמן במקום הראשון עד גיל 14 במוקדמות אליפות אירופה. בעוד כחודש תתקיים אליפות אירופה בפראג שבצ'כיה, אליה תצא תמר יחד עם משלחת מישראל


איך הגעת למשחק השחמט?תמר ג'נלי

"יום אחד הייתי בחדר ואבא שלי בא, מצא איזה לוח שחמט ישן בבית, הושיב אותי ואת האחים שלי בסלון ופשוט התחיל להסביר לנו איך הכלים זזים. האחים שלי לא כל כך הראו עניין אבל אני ממש התלהבתי והחלטתי לקחת את העניין ברצינות.
במשך חצי שנה התאמנו רק בבית, ובמשך כל התקופה הזאת אבא שלי הופתע לגלות שאני מתחילה להשתפר, לקלוט מהלכים ואפילו לנצח אותו. בשלב מסוים הוא הבין שהגיע הזמן להתקדם ורשם אותי לחוג שחמט עם מורים מקצועיים.
אחרי כמה חודשים יצאתי לאליפות השחמט הראשונה שלי, עד גיל 8, וזכיתי במקום הראשון, משם התחלתי להיכנס לאימונים ממש אינטנסיביים שממשיכים עד היום".

 

זכית באליפות כלשהי גם ממש לא מזמן.תמר גנלי

"כן, זה היה המוקדמות לאליפות אירופה ואליפות העולם שהתקיימו במאי האחרון, זכיתי במקום הראשון בתחרות של ילדים עד גיל 14, ובמקום שלישי בתחרות עד גיל 16, מה שאומר שעכשיו אני מיועדת לנסוע לאליפות אירופה".

 

יש איזו חוויה מיוחדת שזכורה לך מכל התקופה הזאת?

"לפני כמה שנים הגיעה לארץ אלופת העולם שהייתה באותה תקופה, נונה גפרינדשוילי. אני נפגשתי איתה וממש התרגשתי שניתנה לי ההזדמנות להכיר אותה ואפילו לשחק מולה, זאת הייתה בשבילי חוויה ממש משמעותית.
חוץ מהפגישה הזו,א ני אקח איתי גם את כל שלושת אליפויות אירופה שיצאתי אליהן. לראות אלפי ילדים שמתכנסים באולם אחד ומשחקים, החוויה להכיר אנשים חדשים מכל העולם, להתנסות ולאתגר את עצמי, זה משהו שאני לא אשכח"

 

את חושבת שתמשיכי עם השחמט גם כשיתחילו הבגרויות, או רק כשתסיימי ללמוד?

"מבחינתי אני מאוד אשמח להמשיך, אני לא יודעת אם זה יתאפשר לי בעתיד עם כל הלחץ של הלימודים והבגרויות אבל אני לא אשכח את השחמט יותר מדי מהר".

 

בתאריך 16.8.12 תתקיים אליפות אירופה בפראג שבצ'כיה, אליה תמר תצא יחד עם משלחת שחמטאים מכל הארץ. אנו כולנו מאחלים לה בהצלחה ובטוחים שתייצג אותנו ואת העיר אשדוד בכבוד.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה