קיץ חם בצופים


להאזנה לתוכן:

השבוע שעבר היה בין השבועות החמים שפקדו את המדינה, בזמן שרוב אזרחי מדינת ישראל נשארו בבתיהם, מול המחשב והטלוויזיה ועם המזגן. כל חניכי הצופים של אשדוד יצאו למחנה הקיץ.
תשעה ימים של למידה משותפת, חברים, הרחק מההורים בלב יער חרובית עם הרבה פעילות חינוכית ערכית וחוויתית.

 מחנה הקיץ של הצופים הוא אירוע השיא של השנה. כ 70 חברים מהשכבה הבוגרת (ט-יב) הכינו במשך שלושה ימים את השטח לקראת בוא החניכים, ההכנה כללה בניית מבנים מרהיבים בגובה6 מטריםמסנאדות וחבלים, הקמת  פינות ישיבה ופעילות, מטבח לבישול לכל אורך המחנה, חדר אוכל, שער כניסה ורחבת מסדרים. כל זאת עבור החניכים שציפו למחנה במשך כל השנה.צופים אשדוד

למחנה יצאו 400 חניכי השבטים מכיתה ד' – י"ב , כולל קבוצת הצמי"ד ( קבוצת בעלי צרכים מיוחדים ממועדונית של אק"ים במתנ"ס ד') שיצאו למחנה בהתרגשות רבה והפעם ליומיים! הקבוצה לוותה  ע"י אקי"ם ובעזרת המדריכות המופלאות יצאו שבעה מחברי הקבוצה ועברו פעילות צופית אמיתית. "כולם נתרמים מהפעילות של הקבוצה בשבט, החניכים מאקי"ם מרגישים שייכים וחניכי השבט זוכים להזדמנות לכבד ולקבל את השונה, להכיר מקרוב אנשים שבמסגרות אחרות לא היו חווים את החיבור. החיבור נוצר ממקום אמיתי, אין יותר מרגש לראות ילדה בכיתה ז' וילדה מקבוצת הצמי"ד מחליטות באופן ספונטני לרקוד ביחד במרכז המחנה – מבחינתי זו הצלחה" מספר חן הוכמן מרכז השבט. כמו כן יצאו כ- 10 חניכי פנימיית "נווה גלים" שאיתם עובד שבט אביב בשת"פ צמוד במשך השנה.

בנוסף, השנה יצאו כ 50 חניכים חדשים בכיתות ג' ליום פעילות במחנה – החניכים חוו טעימה קטנה מהפעילות הצופית בתקווה שהם וחבריהם הנוספים יגיעו בשנה הבאה לקחת חלק בפעילות של השבטים.צופים אשדוד

משלחת מכובדת של אורחים הגיעה לבקר את החניכים במחנה – מר יגאל גמליאל מנכ"ל החברה העירונית, מר אורן טואיל – סמנכ"ל החברה העירונית, גב' מזל שאלתיאל – ראש תחום נוער, פנינה נח – רכזת תנועות נוער, צוות תחום ילדים ונוער, הורים ובוגרים.

מזל שאלתיאל:

"אין ספק כי מחנות הקיץ של תנועת הצופים מהווים אחד מאירועי השיא המשמעותיים ביותר בתנועת הנוער. הביטוי של שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים מיושם במחנה בצורה מרגשת, הורים שלוקחים חלק פעיל בהתנדבות מלאה בהפעלת המטבח ובתחומים נוספים, הערכים של שיתוף פעולה, עבודה בצוות, איכות הסביבה, צופיות – כל זאת ניתן היה לראות במחנה הקיץ.
 אני מקווה כי הפעילות תוביל לגדילה משמעותית של מס' החניכים בצופים עם הפנים לקהילה".

מוסיפה תמר רכזת עירונית של תנועת הצופים בעיר : צופים באשדוד
"חשוב לציין שהעבודה על המחנה קיץ לא מסתכמת בעשרה ימים בחופש, למעשה מפסח השכבות הבוגרות של השבטים מתכננות ועובדות לקראת המחנה ימים ולילות. באמצעות העבודה על המחנה אנחנו בתור מסגרת מספקים מקום חברתי וערכי לשעות הפנאי - מקום בלי אלכוהול וסיגריות ובלי מחשב ופייסבוק בו הנוער של היום לוקח אחריות על החינוך שלו ושל החניכים הצעירים במטרה להפוך לחברה פעילה ותורמת יותר לקהילה ולסביבה".

שבטי הצופים בעיר כבר התחילו בהכנות לקראת פתיחת השנה שתתקיים ב 4/9/12 , וקוראים לכל הילדים וההורים שעדיין לא הגיעו לצופים לבוא לנסות ולהתאהב, במסגרת, באנשים – בצופים.

כי יותר צופים – יותר טוב!

שבט דותן (רובע הסיטי ) חן 054-2440617, שבט אביב (רובע ט' ) עופרי 054-2440591, שבט הנחל ( רובע ד') נדב 054-2441095

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה