ספורט בקיץ הישראלי והחם


להאזנה לתוכן:

הקיץ רק התחיל וכבר יש הרגשה של צלייה ברגע שיוצאים החוצה, אך עם זאת בכל יום בני נוער הולכים "לקרוע" את המגרשים בבית הספר או בפארקים ולשחק כדורסל וכדורגל. מה הסכנות בספורט בקיץ חם כל כך?

החופש זה הזמן המושלם לצאת לשחק עם חברים, להתאמן ולהוציא אנרגיות. אבל עם כל המאמצים הגופניים, הזיעה והשמש החזקה- מה הסיכונים שצריך להיזהר מהם?

באפשרות הגוף לקרר את עצמו בזמן מאמץ בקיץ. החום והלחות מגבילים כל פעילות ספורטיבית ממושכת והם מסכנים את בריאותנו – בזמן מאמץ גופני גבוה עלול להיווצר מצב שנקרא "עומס חום". בעומס חום בינוני יש הגבלה של ביצוע המאמץ ויש לעבור למקום מוצל, אך במצב של עומס חום כבד יש להימנע מכול פעילות ספורטיבית!

השפעת החום על ילדים היא גבוהה בהרבה מאשר על אדם בוגר מכמה סיבות עיקריות: הילדים מפרישים פחות זיעה שעוזרת לקירור הגוף, הולכת החום אצל ילדים ממרכז הגוף לעור נמוכה יותר, ילדים קולטים יותר חום באופן טבעי והם קולטים יותר קרינה. בנוסף, מנגנוני ההתראה אצל ילדים שנמצאים במאמץ– לא מפותחים מספיק, לכן אומרים על ילדים שהם "סובלים פחות" אבל האמת היא שאין להם יכולת הבחנה וגבולות ובכך הם מסכנים את בריאותם.

אז מה עושים כדי לשחק ולהינות עם חברים אבל בו בזמן לא לסכן את בריאותנו? קודם כל חשוב ללבוש בגדים בעת המאמץ הגופני (אין להוריד חולצה) כי גוף חשוף קולט פי 2 יותר חום. כמו כן יש ללבוש בגדים בהירים כמה שיותר מכיוון שהם מחזירים את הקרינה בצורה יעילה יותר. כמו כן, הבגדים בקיץ (במיוחד בגדי ספורט) צריכים להיות רחבים ולא צמודים לגוף, רצוי ככל שניתן להשתמש בבגדים עם חורים ובעלי פתחי אוורור רבים.

והדבר הכי חשוב הוא כמובן לשתות- שלא כמו הדעה הרווחת, אין לשתייה השפעה על כמות הזיעה! מומלץ להתקרר בשעת פעילות ספורט, ככל שהפעילות מאומצת יותר וככל שמזיעים יותר כך חשוב קירור הגוף מדי פעם. הדעות הקדומות שקובעות שאסור לשתות שתייה קרה כשמזיעים ואסור להיכנס לחדר מאוורר במזגן, או שאסור לשטוף את הגוף כשהוא מזיע במים קרים הן ללא כל בסיס ואין להתייחס אליהן. נכון שיש להיזהר ממעבר פתאומי למים קרים אך ברוב המקרים הנזק מועט יחסית לעומת התועלת שמפיק הגוף מקירורו.

עצות אלו תקפות גם לגבי אלה שהולכים לים ולבריכה, שכן גם הם חשופים לשמש ועלולים להיפגע. עכשיו אחרי שאתם מודעים לסכנות אני מקווה שתיזהרו יותר ותשמרו על עצמכם. חופשה מעולה לכולם ותהנו!

 



"הכוכב הבא". להמלצות:
שלחו לנו פרטים למייל: [email protected] 
או בקבוצה בפייס: "אשדוד נט - הנוער"
ישלכם משו מעניין לספר לנו? 

המדור מחכה לכם במייל, בפייס, בתגובות וגם במייל האדום ;)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה