האם מחירי הדירות באשדוד יעלו?


להאזנה לתוכן:

יו"ר התאחדות הקבלנים באזור אשדוד והשפלה, ורד צרפתי זבולון טוענת כי מחירי הדירות באשדוד צפויים לעלות.
"אשדוד דומה בפוטנציאל הנדל"ני שלה לתל אביב יותר מאשר לכל עיר אחרת".
שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, סירב לראשונה להתחייב כי מחירי הדירות ימשיכו לרדת.

 יו"ר התאחדות הקבלנים באזור אשדוד והשפלה, ורד צרפתי זבולון, אמרה בכנס התאחדות בוני הארץ שנערך באילת כי מחירי הדירות באשדוד צפויים לעלות: ורד צרפתי

"בשל העובדה שמלאי הקרקעות באשדוד אוזל, נמשיך לראות עליות מחירים, זו הסיבה שאשדוד דומה בפוטנציאל הנדל"ני שלה לתל אביב יותר מאשר לכל עיר אחרת".

עוד הוסיפה צרפתי: "ענף הבנייה הוא ענף עתיר סיכונים ומושפע ממספר גורמים מרכזיים הקובעים את מחירי הנדל"ן, המצב כיום הוא שיש מחסור בקרקע, מחסור חמור בכוח אדם, עליית מחירים של תשומות הבנייה (חומרי הגלם - י.ה), וכל הנתונים האלו משקפים השפעה לכיוון של עליית מחירים. לנו כיזמים חשובה יציבות מחירים המאפשרת לקונה להגיע לרכישה. כל עליית מחירים שיש כיום הינה נגזרת של עליות מחירים לקבלן, שכתוצאה מהן נאלצים גם מחירי הדירות לעלות".

בשנת 2011 התחילו בבניית כ־2,000 יחידות דיור באשדוד לעומת כ־400-500 בכל שנה קודם לכן.

בכנס, בו דנו במחירי הדיור בישראל, השתתפו שר האוצר, יובל שטייניץ; שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס; בכירי ענף הבניין ונציגי ארגונים.
שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, סירב לראשונה להתחייב כי מחירי הדירות ימשיכו לרדת, זאת בניגוד לטענותיו בדבר ירידה במחירים ולמרות הציפייה להוזלה.

סקר השמאי הממשלתי

סקר מחירי הדירות של השמאי הממשלתי שהתפרסם בחודש שעבר מראה על יציבות ארצית במחירי הדירות, כולל באשדוד, ברבעון הראשון של 2012 לעומת הרבעון הקודם לו (אוקטובר עד דצמבר 2011).
 לפי השמאי, אשדוד נמנית על הערים שבהן עליית המחירים הייתה גבוהה יחסית לממוצע הארצי, שמדבר על עלייה של כשלושה אחוזים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה