ההסתדרות מרחב אשדוד נגד כונסת הנכסים של מפעל יצהר


להאזנה לתוכן:

ההסתדרות מרחב אשדוד ו-77 עובדי מפעל טית בית (יצהר) הגישו בשבוע שעבר בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד הכוונה לכאורה של כונסת הנכסים הזמנית - עו"ד דורית לוי טילר, למכור את מפעל השמנים לקבוצת אנשי עסקים הקשורים למחזור ברזל

על פי הבקשה שלוותה בתצהיר של חיים שייב, יו"ר ההסתדרות הכללית החדשה מרחב אשדוד, עולה כי הכונסת פיטרה את רוב עובדי המפעל ונפוצו שמועות לפיהן בכוונת הזוכה במכרז למחזר את ציוד המפעל ולמכור את נכסיו.

השופט איתן אורשנטיין פנה לכונסת בבקשה להגיב עד מחר (11.6) לבקשת ההסתדרות והעובדים וביום ג' השבוע (13.6) יתקיים דיון בבקשה.

שייב, יו"ר ההסתדרות מרחב אשדוד: "הצהרנו בעבר שהמטרה שלנו היא לשמר את טית בית  כמפעל יצרני. מדובר במפעל שצמח עם המדינה ויש ביכולתנו למנוע הפיכת עסקה למכירת מפעל יצרני, לעסקה פיננסית נטו שטומנת בחובה את סגירת המפעל ופיטורי עובדיו. לדעתנו  עובדי המפעל ראויים וזכאים להמשיך לעבוד במפעל שיש לו זכות קיום. מה שמונח על כף המאזניים של בית המשפט הוא עתידם הכלכלי של כ-100משפחות  המתפרנסות מיצהר. אני מאמין שבית המשפט יעשה ככל הניתן לשמר את המפעל כמפעל חי".

בתצהיר של שייב לבית המשפט נטען כי הצעת קבוצת אנשי העסקים הידועים כעוסקים ברכישת ברזל, גבוהה רק ב-3 מיליון ₪ מהצעה נמוכה יותר להצעה אחרת לרכישת המפעל כמפעל חי. לדבריו מדובר בהפרש בשיעור של כ-6% בין ההצעות הנעות סביב ה-50 מיליון ₪.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה