גל האלימות באשדוד ובארץ גובר – מה עושים במצב כזה?


להאזנה לתוכן:

כולנו עדים לגלי האלימות האדירים שמכים בנו בתקופה האחרונה, לא רק באשדוד אלא בכל רחבי הארץ. נראה שתופעות כמו מכות, דקירות ואפילו רצח הפכו להיות חלק מהגדרות הנורמה של החברה הישראלית. מדוע זה קורה ולמה אף אחד לא עושה משהו?

לא ניתן להכחיש את התופעה החדשה שמכה שורשים בזמן האחרון: קודם הרצח של אב לילדה בת שנתיים ללא סיבה ואחר כך הרצח של הנער בן ה-17... מאיפה זה הגיע ?! האם אי אפשר ללכת כבר בבטחה ברחובות- גם למבוגרים וגם לבני הנוער? ומה שהכי מזעזע היא העובדה שכמעט בכל המקרים הללו היו מעורבים צעירים ואפילו קטינים. אי אפשר שלא לשאול את השאלה: איך הגענו למצב הזה ?!

 

עצת שר החינוך היא ללמוד יותר פרקי אבות ותושב"ע ולהשתית ערכים של כבוד ורעות בבני הנוער, כך גם האלימות תפחת ואיכות החיים תשתפר בהרבה. אבל האם זה מספיק? האם מקצוע נוסף באמת יוכל לשנות את מאזן ההתנהגות של אותם ילדים ואנשים או שדרוש במקרה הזה טיפול יותר עמוק ויותר חמור? אם כן, מהו?

 

עם כל יום שעובר נראה כי האלימות הופכת לדרך חיים בעבור יותר ויותר בני נוער, ונדמה שאף אחד לא מתערב כדי לשנות את המצב. מה עושים במקרה כזה?

קודם כל, בתור חברה מוטלת עלינו אחריות להבהיר לאותם בני נוער שהתנהגות כזאת לא רצויה ותוביל רק להתרחקות ונידוי. דבר שני, יש לשמור מרחק מאותם טיפוסים שברור לנו שאלימות היא הדרך היחידה שלהם לפתור בעיות, ודבר אחרון זה שיש לפנות לעזרה אם מרגישים מאוימים או בסכנה. אסור להתבייש לבקש עזרה והגנה ובמיוחד צריך להתרחק מאותם אנשים שרוצים לגרור אותנו אחריהם. תזכרו שאלה החיים שלכם וזאת הבחירה שלכם. אתם אלה שקובעים לעצמכם מה לעשות ואיך להתנהג, אז אל תרשו לאף אחד לזלזל בכם וברצונות שלכם ואל תיתנו לאף אחד לגרור אתכם אחריו!

 

עד שהמצב יתבהר ותתגבש תוכנית פעולה וענישה ברורה יותר, תיזהרו ברחובות ותשמרו על עצמכם. אם אתם מרגישים מאוימים אל תהססו לבקש עזרה ממבוגר כלשהו ואל תתביישו כי אלה החיים שלכם. ותמיד תזכרו שאפשר להפחית מהכוח של החלק הרע בסביבה על ידי הגברת הכוח הטוב, אז אסור להיגרר אחרי התנהגות כזאת, להפך- תדבקו במי שאתם ואל תתנו לאחרים להשפיע עליכם. אנחנו כולנו תקווה שהמצב ישתפר בעתיד ומקרי האלימות והרצח ייפסקו בקרוב. 

אלימות - זה יכול להרוס אותך

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה