גלבר תוקפת את העירייה בנושא מיגון גני הילדים


להאזנה לתוכן:

חברת מועצת העיר החלה לאחרונה בסבב שיחות עם גורמים ביטחון בערים המצויות בטווח ירי הטילים, כדי לראות כיצד שם ממגנים את גני הילדים. "אני רואה כאן לצערי אוזלת יד של העירייה"

האם גלבר תביא מיגון לגני הילדים באשדוד? לאור פניות של הורים אל חברת האופוזיציה, הלן גלבר, היא החלה לבדוק מדוע ישנם גני ילדים עם עשרות ילדים ללא מיגון.

בשבוע שעבר הוזמנה גלבר לפגישה עם הורים מודאגים, שילדיהם לומדים בגנים לא ממוגנים. "לא יתכן כי מאות ילדים חשופים לירי טילים וביטחונם ממש כהפקר", אמרו הורים לגלבר. עוד ציינו ההורים כי מחריד לחשוב שבשעת אזעקה צריכים להכניס תינוקות בגילאי 1-4 מתחת לשולחנות. לדברי גלבר, הפתרון שהציעו בחברה למתנ"סים הוא לרוץ עם ילדים למבנה הקרוב, דבר הלוקח לפחות 4 דקות, הרבה מעבר ל- 45 השניות שיש לתושבי העיר להתמגן.

לדברי ירון קליין; נציג ההורים מגני החורש ברובע י"א המונה כ-80 ילדים מתינוקיה ועד טרום טרום חובה: "אנחנו פוחדים וחסרי אונים לסכנת החיים בהם מצויים ילדנו בכל יום שעובר. מידי יום ילדנו יכולים להיות מותקפים בטילים ללא שום התרעה מוקדמת. התשובה של העירייה כי לא יהיו לימודים בימי מתיחות בדרום, אינה מספקת אותנו. הטיל הראשון עלול להיות גם הטיל שיגרום לנורא מכול. תשובת העירייה היא אף יהירה ומזלזלת בכבודנו ובכבוד הילדים שלנו".

גלבר פתחה בימים האחרונים בסבב פגישות עם כל הגורמים הנוגעים בדבר גם בערים הסמוכות וכן לומדת את הסוגיה לעומק בכדי להביא פתרונות לבעיית המיגון.

גלבר: "אני רואה כאן לצערי אוזלת יד של העירייה בראשותו של ד"ר לסרי משוועתם האילמת של הילדים.  אם אראה כי העירייה תמשיך באוזלת ידה ותתעלם מטיפול בבעיה דחופה זו, בטרם תידרש חלילה וועדת חקירה, לא אמנע מלפנות גם לגורמים פילנתרופיים בארץ ובעולם ואבקש את סיועם ותרומתם לנושא. אני לומדת את החומר ברצינות ולא אנוח עד שאביא פתרון הולם. הגיע הזמן שהנהלת העיר שנבחרה על ידי הציבור תדאג לביטחון כל תושבי העיר ויפה שעה אחת קודם".

עיריית אשדוד מסרה בתגובה לטענות העולות בכתבה כי "יש מקום להבהיר אחת ולתמיד כי נושא הביטחון מטופל באופן תמידי ע"י העירייה, גם אם הרחק מהעין הציבורית, ויעידו על כך השבחים וההערכה הגדולה מאנשי המקצוע ומכוחות הביטחון, המשבחים את ההיערכות המקצועית לתרחישי החירום והמענה האופטימאלי שהעיר נותנת לתושביה בנושא המיגון. על אלו אגב, זכתה אשדוד להערכה ולציון גבוה (86, כפי שהתפרסם בידיעות אחרונות) מפיקוד העורף, וכבר מזמן משמשת היא מודל ארצי הנלמד ומיושם ברשויות רבות בישראל. ככלל, אשדוד פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף הקובעות כי בעת ירי רקטות יש לנהוג על פי מדיניות הכי מוגן שיש, אותה תרגלו התלמידים והמורים (גם תושבי העיר מכירים הנחיות אלה), ובמקומות בהם אין מיגון לא יתקיימו לימודים. כן גובשה תוכנית הממפה את העיר ע"פ אפשרויות המיגון, ובמקומות הנצרכים יפזרו אנשי מינהל החינוך והביטחון העירוני את התלמידים למבנים קרובים שיש בהם מיגון. לסיום, הערה כללית לכל אזרח הרואה עצמו פטריוט ונזהר לשלומם ולחייהם של התושבים: מטעמים מובנים הטיפול בנושאי ביטחון נעשה באופן דיסקרטי, ע"י אנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות ותוך התייחסות למכלול שיקולים העולים על שולחן הדיונים, ויש להשאירם ככאלה. טעות יהיה להיגרר לדיונים פומביים בנושאים אלה ובטח לא ללכת שבי אחר מניעים פוליטיים ואינטרסים אישיים שכל תכליתם זה העלאת הרייטינג. הנזק הציבורי גדול ומשמעותי לאין ערוך מהתועלת האישית וסוף מעשה במחשבה תחילה. אגב, במכתב של נציג הורי ילדי גני תירוש לראש העיר הוא כותב כך: "אנו מבקשים להבהיר כי בפנייתנו אליך, איננו מעוניינים בכך שכל גוף או גורם ינסה לעשות שימוש פוליטי או אחר בצרכי ילדנו...". תושבי העיר מבינים היטב את האמור לעיל ומבהירים בפה מלא וברור שבטחון ילדיהם אינו נושא לפופוליזם תקשורתי. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה