הנהג מכר לכם כרטיסיה בניגוד לרצונכם? אין החזרים


להאזנה לתוכן:

נהג בקו אשדוד תל אביב חייב נוסעת, לדבריה בניגוד לרצונה, על כרטיסיה של שש נסיעות. כאשר היא ביקשה החזר על הנסיעות שכלל אינן נחוצות לה ושנמכרו לה מבלי שביקשה, היא נתקלה בטרטורים רבים. בסופו של דבר החזר היא לא קיבלה כי זאת המדיניות של חברת ויאוליה - לא מחזירים כסף

חנה, אלמנה ואמא ל-4, הצטרכה בתחילת החודש להגיע לתל אביב. "הגעתי לתחנה המרכזית באשדוד ועליתי על קו 320 לתל אביב", היא מספרת. לנהג החביב היא אומרת שהיא רוצה כרטיסיה הלוך וחזור לתל אביב. אך מאז שהיא נסעה בפעם האחרונה באוטובוס השתנה הרבה וחברות האוטובוסים עברו להשתמש ברב קו, אותו מטעינים הנוסעים במספר הנסיעות שהם רוצים.

"הנהג התחיל לספר לי שיש מבצע על כרטיסיה של שש נסיעות ואני מקבלת נסיעה חינם. הסברתי לו שאני לא מעוניינת ושמה שאני רוצה זה רק נסיעה הלוך ושוב לתל אביב. הוא המשיך להתעקש ולספר לי שמדובר במבצע ממש משתלם כי אני מקבלת נסיעה חינם. אמרתי לו שאני לא בסופר עושה קניות ומחפשת מבצעים ומסרתי לו את הכסף", מספרת חנה.

הנהג לקח את כרטיס הרב קו והכסף של חנה והחזיר לה עודף. "פתאום אני רואה שהוא החזיר לי מעט מאוד עודף. שאלתי אותו אם הוא התבלבל אך הוא אמר שלא, שהוא חייב אותי על כרטיסיה של שש נסיעות כי זה ממש משתלם", היא מספרת לנו.

חנה מבקשת מהנהג שיבטל את הרכישה ויחזיר לה את כספה, אך לטענתה, הנהג אומר לה שהוא אינו יכול לזכות אותה ועליה לגשת לשרות הלקוחות במשרדים באשדוד. חנה, שבשלב זה כועסת מאוד, ממהרת למשרדי חברת ויאוליה (קונקס) אך שם אין איש והדלת סגורה. "הלכתי וחזרתי לפחות ארבע פעמים עד שמישהו פתח את המשרד. בפנים היו הפקידות ואיש לא התייחס אלי עד שאחת הפקידות ראתה אותי חסרת סבלנו ושאלה במה היא תוכל לעזור לי. סיפרתי לה שנהג האוטובוס חייב אותי של שש נסיעות, למרות שהתנגדתי. ביקשתי לקבל החזר על הנסיעות שאין בכוונתי להשתמש בהם. אלה שגם הפקידה אמרה שהיא לא יכולה לזכות אותי. במקום זאת היא ביקשה שאכתוב מכתב לשירות הלקוחות וכך עשיתי", אומרת חנה.

שבועיים אחרי חנה מקבלת מכתב לביתה מחברת ויאוליה. היא ממהרת לפתוח את המכתב, מצפה למצוא שם החזר על הנסיעות שהנהג חייב אותה מבלי שביקשה. אך לא החזר ולא נעליים. במכתב כותבים לה מחברת ויאוליה שהם קיבלו תלונתה ולקחו אותה לתשומת ליבם. אך למרות זאת, המדיניות בחברת ויאוליה היא שאין החזרים כספיים. עוד הם מציינים בפניה שהזכות לנסיעות שקיימות לה בכרטיס הרב קו נשמרות לה, גם עם מחירי הנסיעה ירקיעו שחקים.

חנה: "אני כועסת ולא מבינה איזו חוצפה זאת לקחת כסף מאנשים, למכור להם שירות שלא ביקשו ובסוף לומר שאין החזרים. אני אישה שמתקיימת מקצבת ביטוח לאומי ויש לי ארבעה ילדים... הכסף הזה היה צריך לשמש לדברים אחרים עבור המשפחה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לפניית אשדוד נט: "משרד התחבורה הנחה את חברות התחבורה הציבורית להחזיר לנוסעים חיובים כספיים שבוצעו בטעות על ידי חברת האוטובוסים.במידה וחברת האוטובוסים מסרבת זו יש לפנות אל מחלקת פניות הציבור, אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

טלפונים ליצירת קשר: 02-6663110 או 02-6663113 או 02-6663105. בכל מקרה של תלונה על התנהלות חברות האוטובוסים, פותח משרדנו בהליכי חקירה ואם התלונה נמצאת מוצדקת ננקטים ההליכים המשמעתיים המתאימים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה