במד"א ובמשטרה מעלים כוננות


להאזנה לתוכן:

במוצאי השבת יקבלו ברחבי העולם את שנת 2012, השנה האזרחית החדשה. באשדוד צפויים להיערך מסיבות רבות אל תוך הלילה, בהשתתפות רבבות. במשטרה ובמד"א מעריכים שהחגיגות יחלו כבר בליל חמישי ויימשכו עד השנה האזרחית החדשה

מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפגיעות רבות המתרחשות בליל חגיגות הסילבסטר, המציין את פתיחת השנה האזרחית החדשה. כך, למשל, במהלך ליל הסילבסטר בשנת 2011, טיפלו צוותי מד"א ב-62 מקרי צריכת יתר של אלכוהול, 38 תאונות דרכים, 34 מקרי אלימות, 30 מקרי התעלפויות כתוצאה מצפיפות ומעודף צריכת אלכוהול, שבעה אירועי דקירה, שלושה מקרי מינון יתר של תרופות וסמים.

במד"א מזכירים לציבור כי צריכת אלכוהול מופרזת, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. בנוסף, יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות רבה של השותה כלפי סביבתו וכמובן שאין לנהוג תחת השפעת אלכוהול.בנוסף, מבקשים במד"א מהציבור שלא להשאיר כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

על מנת לטפל באופן המהיר ביותר ולהעניק את המענה הטוב ביותר לכל קריאה, יעלה מד"א את רמת הכוננות שלו לקראת ליל הסילבסטר. כוחות מד"א יעמדו ברמת כוננות ב' (אחת לפני הגבוהה ביותר) החל מהשעה 20:00 במוצאי שבת (31.12.11) ועד לשעה 15:00 ביום א', (1.1.12).

בתוך כך מציינים במרחב לכיש של המשטרה שהם השלימו את ההערכות לקראת חגיגות השנה החדשה, כוחות גדולים של שוטרים, שוטרי מג"ב ומתנדבים יוצבו במרכזי הבילוי בישובים השונים במרחב. במשטרה יעלו את רמת הכוננות החל מיום חמישי (29.12.11), כשהם צופים תחילת החגיגות לפני סוף השבוע.

במשטרה מציינים כי עבירות מסכנות חיים כמו נהיגה בשכרות, יטופלו במקום, הנהגים ייבדקו באשר לכמות האלכוהול בדמם, נהגים שייתפסו ובדמם כמות אלכוהול העולה על המותר, יורדו מהכביש ורישיונם יישלל לצמיתות, זאת בנוסף לקנס שיוטל עליהם ע"י ביהמ"ש.

השנה בכוונת המשטרה לפעול למיגור התופעה של מכירת אלכוהול לקטינים, עסקים שיימכרו אלכוהול לקטינים, ייסגרו בצו סגירה מינהלי, זאת בנוסף לקנס. ראוי לציין כי הפעילות כנגד קטינים השותים לשוכרה תתבטא גם בשפיכת אלכוהול במקרים בהם ייתפסו קטינים השותים לשוכרה, או בגירים השותים בנסיבות העשויות להפר את הסדר הציבורי.

שוטרי מרחב לכיש בסיוע מתנדבים וכוחות מיוחדים  ייערכו לאפשר קיומם של אירועי השנה האזרחית החדשה תוך שמירה על החוק, הביטחון, הסדר והתנועה במהלך החגיגות. בנוסף יופעלו כוחות באופן גלוי וסמוי להמשך הלחימה בפשיעה ולמניעת עבירות פליליות בשכונות ובמוקדי הבילוי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה