ראש העיר מגיב למכתב הפתוח על שריפות הגזם שחונקות את העיר


להאזנה לתוכן:

בתגובה למכתב שנשלח לראש העיר, אומרים בלשכתו של לסרי שהוא יפעל למגר את המפגע שפוגע בתושבי אשדוד והסביבה. "העירייה תעקוב אחר הטיפול במפגע עד להסרתו", מבטיחים בלשכה

התגובה המלאה למכתב הגלוי:
 
"נושא זיהום האוויר באשדוד הינו נושא מורכב אך מטופל בשנים האחרונות ביתר שאת בשת"פ מלא עם מפעלי התעשייה באשדוד מתוך הרצון לשפר את איכות חיי התושבים".
 

"ראש העיר ד"ריחיאל לסרי, הצהיר בשבוע שעבר בכנס קיימות על תוכנית אב, להפחתת זיהום אויר, מול 15 מפעלים מזהמים, בליווי המשרד להגנת הסביבה. אנחנו בשיא הכנתה של תוכנית אב להפחתת גז חממה, עם פיילוט ב-5000 בתי אב שיקבלו הדרכה, להפחית את צריכת החשמל הביתי ב-15%".

"השר לאיכות הסביבה ח"כ גלעד ארד התייחס גם הוא לנושא וציין: "אשדוד היא דוגמא ומופת בכל הקשור לפיתוח מדיניות סביבתית וכלכלית אחראית, אנחנו מוקירים ומעריכים את פעילותו של ד"ריחיאל לסרילהצעיד את אשדוד ולהיות אחת הערים אם לא העיר החלוצה והמתקדמת ביותר בחיסכון באנרגיה במים בטיפול בפסולת ועוד. אשדוד, העיר היחידה בארץ שיש לה סקר בריאותי וסביבתי והיא בין הערים הבודדות שהציגו תוכנית להפחתת גזי חממה".

"בנוסף לכך, חשוב לציין שבשלוש השנים האחרונות נושא איכות הסביבה זוכה ליחס מועדף  ומשאבים רבים מושקעים במטרה לשפר ולקדם פרויקטים אשר ייצרו סביבה ירוקה ובריאה יותר לתושבי העיר. ברבים מהפרויקטים, אשדוד נבחרה להיות עיר פיילוט בנושא איכות הסביבה ,זוכה לתשבחות מכל גורמי המקצוע ומהווה מודל לערים אחרות על אופן פעילותה. אשדוד עברה מהפך בהתייחסות לנושא איכות הסביבה, למרות נתוני הפתיחה של אשדוד, שהם לא מהטובים בארץ כפי שכבר ציין ראשהעיר בכנסקיימות שהתקיים בשבוע שעבר".

"בהתייחס למכתבך, ראשית אנו שמחים על שפנית לראש העיר ד"ריחיאל לסרי. שת"פ בין הרשות לתושבים הוא חשוב מאוד מתוך הראייה שגילוי אכפתיות מצד תושבי העיר (בזמן האחרון ישנה התקדמות גדולה בנושא) מהווים את הבסיס לשת"פ פורה וקידום איכות חיי התושב בעיר בכלל ובסביבה הקרובה בה הוא שוכן בפרט. שת"פ ושולחנות עגולים משותפים של הרשות עם התושבים מהווה אחד הנושאים המרכזיים של ראש העיר לשנת 2012".

"נושא שריפת הגזם שהעלית בפנייתך אינו נמצא בשטח שיפוט אשדוד, לכן היכולת להפעיל גורמים מקומיים הינה  בלתי אפשרית. יחד עם זאת, ראש העיר ייפנה ויפעל בקרוב מול הגורמים המקצועיים האזורים והממשלתיים בבקשה למצוא פיתרון משותף לנושא ולמגר את התופעה במהווה מטרד לנו ולסביבה כולה . ראש העיר, יציע ככל שיתבקש לסייע  את שירותי העירייה והיחידה לאכיפה סביבתית שהוקמה לראשונה לפני שנה באשדוד במטרה לטפל במזהמים ועושה את עבודתה בהצלחה גדולה בשטחי אשדוד . העירייה תעקוב אחר הטיפול במפגע עד להסרתו" .

זיהום האוויר כפי שתיעדנו בשבוע שעבר באשדוד:

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה