להאזנה לתוכן:

מה עושה בעל המגלה שלאחר 30 שנות נישואין אשתו לא "רואה אותו ממטר"? מדוע נוהגת האישה מאשדוד ללכת מהבית לעיתים תכופות ומה גרם להיעלמותה של דירה שהייתה על שמה? כל התשובות בסיפור הבא...

 הטלפון שצלצל במוצאי השבת השמיע קול נואש. מעברו השני נשמע בחור לא צעיר שביקש לדבר ביחידות על בעייתו האישית והסבוכה, הוא ציין שעל השיחה להתבצע בדיסקרטיות מוחלטת. החוקר החליט להחיש את הברנש למשרדו וכהרגלו בקודש הציע לו לשבת על כורסת העור החומה וציידו בכוס קפה כמיטב המסורת. בין לגימה ללגימה סיפר האיש שהוא נשוי 30 שנה כמעט לאישה שהייתה אשת חלומותיו, עבורו הייתה היא התגלמות השלמות, יפה, משכילה, עצמאית ועוד כהנה וכהנה תכונות ומעלות טובות. אולם, בשנה האחרונה השתנתה, איננה נוהגת כפי שהייתה והוא כבר לא מכיר את האישה לה נישא.

"אלו לא נישואים רגילים", אמר האיש, "היא הייתה החברה הכי טובה שלי, הכל עשינו יחד, גידלנו שלושה ילדים לתפארת, כיום כולם מעל גיל 20, חלקם מחוץ לבית, הזוגיות הייתה טובה, החברות אמיצה, פתאום הכל קורס לי, התחלתי לבדוק את עצמי, האם משהו שעשיתי לא בסדר?" בעוד קיין מקשיב לסיפורו של הלקוח, הבין כי הוא עובד כשכיר והיא זו שמכניסה את עיקר הפרנסה. האישה משכילה, בעלת תואר שני בתחום הביוטכנולוגיה, עובדת כמהנדסת ומכניסה כסף רב לחשבון המשפחתי, מדובר באישה מטופחת, מושכת ועצמאית "אני חושד שיש לה מישהו", הוסיף, "אני מרגיש אליה כמו פעם, אבל היא מתרחקת, אני לא מצליח להבין, תמיד היינו יחד, צמודים, אף פעם לא העליתי על דעתי שיש לה מישהו, אבל עכשיו השיחות כבר לא שיחות, החברות והקרבה אינם, אני לא יודע מה לחשוב".

"מה היא אומרת לך כשהיא יוצאת?" התעניין החוקר.

"היא אומרת שהיא עם חברות, תמיד היא יצאה עם חברות, אבל אף פעם לא היה בסיס לחשד, הפעם זה אחרת, היא יוצאת לבלות, אבל היחס שלה נראה לי תמוה".

קיין קיבל את הרושם שלפניו בעל מודאג שנישואיו יורדים לטמיון ולכן הבין שטיפול מיידי נצרך במקרה הזה. הוא הרהר בדבריו של הלקוח וחשב כי כל המקרים בהם נתקל היו של גברים מבוגרים עם מאהבות צעירות, אם כך יהיה מעניין לגלות אישה מבוגרת עם מאהב, מדובר באישה מבוססת ולכן כסף איננו המניע, אם כן מדוע תרצה האישה בגבר אחר בזמן שיש לה בעל אוהב? אולי האישה רוצה בחור צעיר? בעודו מהרהר בסוגיה סיכם החוקר את תנאי העבודה, צחצח חרבות, מירק מצלמות והיה מוכן למעקב.

ביום הראשון למעקב, צוות החקירה התגייס למשימה מהבוקר, החוקרים ראו את האישה נוסעת למפעל ונמצאת שם עד הערב, מאחר שלא יצאה מפתח המפעל, האפשרות היחידה שאם קורה משהו, זה שם, אך מאחר והבעל טען כי היא מרבה לצאת עם חברות, הסיקו החוקרים שפשוט לא קורה שם כלום ויש לנסות ולעקוב אחריה לאחר שעות העבודה.

ביום השני למעקב, חיכו החוקרים משעות הערב מאחר והבעל דיווח להם לפני כן שהיא אמורה לצאת, ולכן  עשו החוקרים קולות של שטיח ועציץ והמתינו חרש מחוץ לבית הזוג. בערך בשעה 20:30 הבחינו בגברת יוצאת מהוילה, עטויה בחליפה אלגנטית, תסרוקת קפדנית מתוחה לאחור ואיפור מדויק. בצעדים קלילים פסעה לעבר רכבה והחלה בנסיעה. מאחר ובני הזוג מתגוררים באשקלון נאלצו החוקרים לעקוב אחר זו ברחבי העיר, בינתיים התקשר בעלה והודיע לחוקרים שהיא נוסעת לחברה שלה ואף נתן את כתובתה של החברה, החוקרים שהמשיכו את המעקב אחר מכוניתה של האישה ותמהו האם תגיע לכתובת או לא, אכן כעבור מספר דקות של נסיעה בתוך העיר, הגיעה האישה לכתובת האמורה, נכנסה ויצאה תוך דקה מלווה בחברה בת גילה, השתיים עלו לרכב והפליגו אל מחוץ לעיר לאחד ממושבי הסביבה. תוך שהן יוצאות מהרכב שמעו החוקרים את השתיים מצחקקות בקול רם, ודופקות בדלת, לאחר רגעים אחדים נפתחה הדלת והשתיים נכנסו פנימה. החוקרים המתינו בחוץ ולא יכלו לגשת לבית והמוקף חומה מסביב, כמו כן לא הגיעו מוכנים להיכנס לבית

במסווה, שלשת האפשרויות עליהן חשבו היו:
1) יתכן ובאו לבקר חברה שלישית 2) אולי בבית מתרחשת פעילות ערנית של מסיבת חשק כזו או אחרת 3) אולי מדובר בשתי מאהבות?

האפשרות הראשונה נפסלה משום שהבעל דיווח להם בטלפון שאיננו מכיר את הכתובת או חברה שגרה בסביבה, האפשרות השנייה נראתה מוזרה משום שלקיים מסיבות כאלו בגיל הזה איננו דבר שבשגרה והאפשרות השלישית הציבה את הקושיה מדוע נכנסו לבית זה ולא הלכו לבית מלון?

החוקרים שמעו המולה מן הבית והבחינו בתנועה של זוגות ובודדים הנכנסים למקום. שלוש שעות לאחר מכן יצאו הנשים צוהלות ועליזות מתמיד ונסעו היישר לביתן, השעה הייתה חצות. יום המעקב הבא היה יום חמישי באותו השבוע, הגברת המחויטת יצאה בשעה 20:30 מביתה ושוב דיווח הבעל שהיא הולכת לחברה, אכן כך קרה, האישה אספה את חברתה, השתיים נסעו מחוץ לעיר ופנו למושב באזור קריית גת. כמקודם, נראו השתיים מגיעות לבית והסיפור חזר על עצמו, החוקרים דברו בינם לבין עצמם על ממזרותה של האישה שבגילה המופלג עסוקה כל היום במילוי חשקים. בניגוד למעקב הקודם היו החוקרים מוכנים להיכנס למסיבה והפעם הצטייד קיין בזוג חוקרים מיומן שניכנס לשטח הבית ודפק בדלת, מהעבר השני נשמע קול "מי אתם ומה אתם רוצים?"

מאחר ולא פתחו בפניהם את הדלת לא הצליחו החוקרים לראות את המתרחש מבפנים ולא הצליחו לשכנע לפתוח להם את הדלת, הם נאלצו לחזור למכוניתם ולהמתין. החוקרים חשבו שמדובר במסיבה סגורה, אך מבחינתם בכל מקום יש זבל ומי אמר שבחקירות אין? להזכירכם כלל ראשון לחוקר המתחיל הוא שאם את/ה רוצה ללמוד על אדם חפשו בזבל שלו. וכך, חיכו החוקרים עד אשר אחרון האנשים יצא מן הבית, כארבעים איש היו שם ומסתבר שארבעים איש מייצרים המון זבל, כל מה שנשאר הוא להעמיס כמה שקיות זבל, לקחת אותן מהמקום, לפרוק אותן במקום אחר ולנבור לתוכן. החוקרים חשבו לתומם שימצאו בזבל קונדומים ו"שאר ירקות", אך כל מה שמצאו היה הרבה אוכל מסריח, עם זאת, הזבל אף פעם לא מאכזב, בין השאר מצאו טפסי בינגו מנוקבים בכמויות גדולות, מיד הבינו שמה שהיה שם הוא ערב הימורים סגור, לאחר חיטוטים נוספים גילו החוקרים ז'יטונים והתפלאו שמקום מסיבת חשק מצאו הימורים. ביום המחרת חזר קיין לבעל ואמר לו שיש כאן חשד להימורים וביקש שהבעל יבדוק את חשבון הבנק שלהם ואת התנועות הפיננסיות שנעשו בשנה האחרונה. תוך יומיים חזר הבעל לחוקר ואמר "נעלמה לי דירה", הוא הסביר שהייתה להם דירה הרשומה על שם אשתו והוא איננו מוצא לה זכר, הדירה שהייתה מושכרת, נמכרה לשוכרים אך הכסף לא נכנס כלל לבנק, מיד הבין כי אשתו בזבזה את כל כספי הדירה על התחביב היקר שסיגלה לעצמה – ההימורים. הבעל המיואש לא ידע נפשו מרוב צער, הוא לא יכול היה להחליט מה עדיף, הידיעה כי בגדה או מחלת ההימורים. הבעל ביקש מהחוקרים להמשיך ולהביא הוכחות, החוקרים ניסו לחשוב מה יועילו לזה ההוכחות? הרי במקרה כזה הפתרון היחיד הוא טיפול! הימורים הם מחלה קשה, אם האישה מכרה דירה על מנת להזין את הדחף להמר, אזי  מדובר במצב קשה, אך כדי להביא אותה לטיפול יהיה עליו להתעמת איתה, ומכיוון שהיא זו שמכניסה את הכסף הביתה, הוא בטח לא ישפיע עליה לשנות את דרכה מאחר והיא לא עושה חשבון לא לו ולא לבנק. לבעל המסכן אין כל דרך למנוע ממנה את מעשיה, אלא לגרום לה להודות ולהביא אותה לידי הסכמה ללכת לטיפול.

שבוע לאחר מכן, ביום שני שוב יצאה האישה, אספה את חברתה ויאללה לז'יטונים, בערב שבו חיטטו החוקרים בזבל, מצאו מספר טלפון עם פרטים על המפגש הבא והסיקו כי פניה לשם, בערבי הימורים מקובל להעביר את ימי המפגש בין אחד לשני מאחר והעניין איננו חוקי ואי אפשר לעשות זאת באופן גלוי. החוקרת שהתקשרה למספר ודיברה בחינניות יתרה ביררה בשיחה קצרצרה  היכן מתקיימת הפעילות, זו בדרך כלל נודדת מקום למקום כדי לא להיחשף והמהמרים מעברים בניהם SMS כך שכולם ידעו לאן להגיע. ללא מאמצים רבים הוזמנה החוקרת למסיבת ההימורים הבאה ונכנסה ישר אחרי צמד המהמרות המדופלמות, בפנים הבחינה החוקרת המוסוות בפעילות בלתי חוקית מובהקת ואף ראתה את שתי הנשים יושבות, שותות להנאתן ומרעיפות לשמחתן אלפי שקלים כאשר רוב הכסף בוזבז על כרטיסי בינגו. מה הופתעה החוקרת לגלות שהפרס הראשון הוא רכב חדש! מצד שני המהמרים מבזבזים בערב כזה מאות אלפי שקלים ואם כרטיס בינגו אחד עולה כמה מאות, כל כמה דקות מתחיל משחק חדש כך שאין פלא שהפרס הוא מכונית. החוקרת הקפידה לצלם את האישה מכל הכיוונים והבעל קיבל את ההוכחות שרצה. לאחר שהביט ארוכות בתמונות, הוחלט כי אין מנוס, עליו להתעמת עם אשתו, מאחר והוא לא זה שיכול להשפיע עליה, החליט לערב את בתם הסטודנטית המתגוררת עימם בבית, במקביל ביקש מהחוקר שיהיה נוכח ויתחזה לאיש חוק כדי להרתיע אותה ולומר לה את ההשלכות של מעשיה, מאחר וידע כי האישה חוששת מזרועות החוק לא הבין איך הגיעה לעניין כל כך לא חוקי. כשהגיע החוקר ראה את האישה עם עיניים נפוחות מבכי, עם זאת המשיך לעשות הצגה של שוטר והסביר לה באופן רציני במיוחד את ההשלכות החוקיות של מעשיה. סוף הסיפור לא הובא לידיעתו, אך ידוע כי האישה הלכה לטיפול, בעיית ההימורים היא קשה ויש לטפל בהם כמו במתמכרים.

הטיפול במהמרים כפייתיים נעשית כדי להביא לגמילה והתנזרות מוחלטת מכל עיסוק במשחקי מזל ולהחזרתו של המטופל למעגל החיים הנורמטיבי. הטיפול אמור לגרום לשינוי באורח החיים של המטופל ולשינוי בדפוסי ההתנהגות שלו וביכולתו לשלוט על דחפיו. העבודה עם המטופל נעשית בעיקר תוך שימת דגש על המודעות העצמית שלו ועל הקניית כלים חדשים להתמודדות עם בעיית ההתמכרות והשלכותיה. הטיפול הפרטני מתמקד באדם שבמרכז, את התנהגותו משנים באמצעות המחשבה ולא הרגש. הטיפול מתמקד בתפיסתו של האדם את עצמו ובהגברת המוטיבציה שלו לשינוי כאשר הנושאים העיקריים עליהם עובדים הם שיפור הדימוי העצמי, העלאת הערך העצמי והביטחון העצמי והקניית הרגלי חיים נורמטיבי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה