הרמב"ם: לא רק שם של רחוב.


להאזנה לתוכן:

אחד המרצים בכנס האקדמי, שייערך בעיר בשבוע הבא הוא ד"ר מיכה גודמן,מחבר הספר "סודותיו של מורה נבוכים",שהפך לאחרונה לרב מכר.

 

 

ביוזמתו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי ,ייערך ביום שני(5 בדצמבר 2011) כנס אקדמי על מורשתו הרוחנית של רבי משה בן מימון, או בקיצור הרמב"ם הנחשב לאחד מגדולי הפוסקים בכל הדורות, מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, איש אשכולות, מדען, רופא, חוקר ומנהיג. אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות. עליו נאמר "ממשה עד משה לא קם כמשה". הוא הוכר כפילוסוף גם בתרבות הערבית והאירופית. הרמב"ם, רבי משה בן מימון, האמין שישנו סוד, גוף ידע נשגב ובלתי נגיש, שהחשיפה אליו היא תכלית החיים. זו סיבת כתיבתו של "מורה הנבוכים", המאגד את עקרונות הפילוסופיה של הרמב"ם, ונחשב לאחד השיאים החשובים ביותר של יצירתו. ספר ששינה לבלי הכר את הפילוסופיה היהודית.

אחד המרצים בכנס הוא ,ד"ר מיכה גודמן,שחיבר את הספר "סודותיו של מורה הנבוכים" .על גודמן נאמר כי הוא נועז, הולך עד הקצה, מהפכן ואיש של ספק וחוסר ודאות. מיכה גודמן מצליח לשרטט דיוקן של רמב"ם חדש ואטרקטיבי, המצליח לגעת בלבו של הקורא בן המאה העשרים ואחת.הספר המצטרף לעניין הגדל והולך ברמב"ם. הוא מדגיש את המבט הפנורמי של "מורה נבוכים" וכולל למידה מרעננת, זהירה ומעמיקה של פרשות מרכזיות.

 חיבורו של גודמן מצטרף לעניין הגדל והולך ברמב"ם: לא מזמן, יחסית, יצאו שיחותיו של לייבוביץ' על רמב"ם, "עיונים מימוניים" של אבי רביצקי, ולאחרונה גם ספרו של משה הלברטל. על ספרו של גודמן אומר פרופ´ משה הלברטל, מהאוניברסיטה העברית " "ספרו מלא ההשראה של מיכה גודמן הוא תרומה חשובה ועמוקה להבנת החיבור המורכב והגדול ביותר בתולדות הפילוסופיה היהודית". הספר שחיבר גודמן מיוחד בכך שבהוא מדגיש את את המבט הפנורמי של "מורה נבוכים" והוא כולל למידה מרעננת, זהירה ומעמיקה של פרשות מרכזיות כמו נבואה, השגחה, גאולה, טעמי המצוות, תורת התארים השליליים, וסגנון הכתיבה החידתי של רמב"ם. ד"ר מיכה גודמן פורש בסגנון נגיש ובשפה בהיר את סתרי תורתו של "מורה הנבוכים", וגם מבהיר מדוע התשובות הפילוסופיות של הרמב"ם מלפני 800 שנים עונות גם על שאלות בוערות של הנבוכים בראשית המאה העשרים ואחת.הכנס מופק ע"י עיריית אשדוד, "מרכז דהאן"-לחברה,תרבות וחינוך במורשת יהדות ספרד  באוניברסיטת "בר-אילן",וועדת התיאום של הארגונים ליהודי מרוקו וצפון אפריקה והחברה העירונית לתרבות הפנאי. בערב העיון יגעו בנוסף לגודמן עוד חמישה מרצים מהשורה הראשונה בחלק מיצירתו העצומה  של הרמב"ם ויאירו אותה.

"כנס הרמב"ם" יערך ביום ב' , ט' בכסלו תשע"ב , 5 בדצמבר 2011  ,מקיף ח' ,אשדוד  .

לרישום ופרטים: טל' 088545141 , 088545841 או לדוד דנן -   0528708120

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה