אשדוד רק במקום ה- 57 מתוך 66 בציוני הגיוס של צה"ל


להאזנה לתוכן:

נתון מדאיג עולה מהנתונים על 66 ערים בישראל שצה"ל דירג על פי: אחוז המתגייסים, היציאה לקורסים וקצונה - מצביעים על ירידה בציון של אשדוד בשלוש מקומות.
באשדוד מקיימים פעילות ענפה כדי למנוע השתמטות מצה"ל ולגיוס משמעותי עבור בני העיר.

ראש אכ"א הציגה את הנתונים של גיוס נובמבר ומתברר שיש עליה ברמת המוטבציה לשרת ביחידות קרביות.
עם זה, כל אזרח שני אינו מתגייס מסיבות שונות ומעריכים שבתוך שמונה שנים שישים אחוז מאזרחי המדינה לא יתגייסו לצה"ל.

שלושים וחמישה אחוז מאלה שאינן מתגייסות מצהירות שהן דתיות ושבעה אחוזים מהן הצהירו הצהרה כוזבת.
גם השנה היישוב המוביל בגיוס לשירות קרבי ולקצונה הוא מודיעין מכבים רעות.
שישים אחוז מהמתגייסים תושבי יהודה ושומרון משרתים ביחידות קרביות לעומת שלושים ושישה אחוז בגוש דן.

בנתונים שמפרסם אמש צה"ל עם דירוג 66 ערים בישראל, מופיע אשדוד במקום ה-57 בקרב הגברים ו-53 בקרב הנשים. מדובר על ירידה של 3-4 מקומות בהשוואה לנתונים קודמים.

בקרב הגברים אחוז הגיוס עומד על 70.5%, מתוכם 32.8% בתפקידי לחימה ו- 3.6% בתפקידי קצונה. הציון הכללי שמקבלת אשדוד בקרב גיוס הגברים עומד על 44.3%.

בקרב הנשים אחוז הגיוס עומד על 46.5%, מתוכן 72.6% מיצו קורסים בצבא ו-6.8% בתפקידי קצונה. הציון הכללי שמקבלת אשדוד בקרב גיוס נשים עומד על 43.1%.

באשדוד לא טומנים את הראש באדמה נוכח נתוני הגיוס והשירות המשמעותי שמפרסם צה"ל. את הנתונים שאנו מפרסמים כעת, קיבלו בעירייה לפני זמן לא רב. יש לציין שבעירייה עשו בשנים האחרונות פעילות ענפה במקיפים העירוניים כדי לנסות למנוע השתמטות מצה"ל ולשירות משמעותי יותר.

על פי גורמים בעיריית אשדוד, בקרב המתגייסים מהמקיפים בעיר, חלה עליה באחוזי הגיוס בכלל והגיוס המשמעותי בפרט. עוד מציין אותו הגורם שעל פי הנתונים שבידי העירייה, עיקר הבעיה היא בנוער נושר או כזה שאינו לומד במסגרות לימוד באשדוד, ושלעירייה אין גישה ישירה לאותם הצעירים.

בדיוק בגלל זה פירסמו בעירייה מכרז לתפקיד חדש לרכז, שכל יעודו יהיה הכנת בני נוער לגיוס ושירות משמעותי. תפקיד הרכז יהיה לסייע לבני נוער ובני משפחותיהם בכל הליך הגיוס, הקמת מרכז מידע, איתור בני נוער שלא השלימו הליכי גיוס וכן הפעלת מתנדבים.

תמונה: אתר צה"ל
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה