הארנונה למגורים באשדוד תתייקר ב- 3.1 אחוז


להאזנה לתוכן:

ההכנסה הנוספת הצפויה לעירייה היא של כ- 13 מיליון ₪. חברת המועצה גלבר פנתה לראש העיר כדי שיימנע מהעלאת הארנונה. בעירייה אומרים שהעדכון מתבצע על פי דרישות משרד הפנים, וכן שהארנונה באשדוד נמוכה בהשוואה לרשויות הגדולות האחרות

הלן גלבר חברת מועצת העיר פנתה השבוע בקריאה ללסרי להקפיא את כוונת העירייה להעלות את נטל תשלומי הארנונה בגובה 3.1% .

גלבר: " לא יתכן להטיל בימים אלה על משקי הבית ועל בעלי העסקים בעיר נטל נוסף במקום שעירייה תתייעל ותעצור את הבזבוזים הראוותנים ואת ניפוח מנגנון כוח האדם במאות  עובדים".

בישיבת ועדת הכספים האחרונה, הביעה גלבר את התנגדותה להעלאת הארנונה למגורים, ולדבריה, בשלוש השנים האחרונות עלתה הארנונה למגורים בכ- 7.6 אחוזים. גלבר אף טוענת שתחזית גביית הארנונה של העירייה עומדת על 86%, בעוד בערים אחרות אחוז הגביה עוד על מעל ל-95%.

גלבר: " ידוע שבערים אחרות ובערים שכנות לאשדוד ראשי הערים השכילו עקב המצב הכלכלי ועקב המחאה החברתית להתחשב בתושבים ובבעלי העסקים וליזום פנייה למשרד הפנים בבקשה לביטול העלאת הארנונה ואמנם משרד הפנים נענה בחיוב לפניותיהם וביטל את העלאת הארנונה לשנים הקודמות".

גלבר מותחת ביקורת גם על מה שהיא מכנה "ניפוח המנגנון העירוני". לדבריה, משרות חדשות רבות אין בהם צורך והם ביזבוז כספי הציבור. " ראש העיר אשדוד ד"ר לסרי מיתמם ופשוט זורע חול בעיניי התושבים ובעיניי בעלי העסקים ומתרץ את עליית הארנונה "כגזירה משמיים" שלא ניתנת לשינויי. אני קוראת לד"ר לסרי "טול קורה מבין עיניך" פנה למשרד הפנים ובטל את תוספת הארנונה הצפויה ".

"הארנונה באשדוד נמוכה ביחס ל-10 הערים הגדולות ובטח ביחס לרעננה וראשל"צ" 

בעיריית אשדוד דוחים את הטענות של גלבר על הסף. לדברי גורמים בעיריית אשדוד, הם לא הגישו בקשה למשרד הפנים להעלאת גובה מיסי הארנונה לתושב, בניגוד למספר רשויות אחרות בארץ אשר פנו בבקשה להעלאות את גובה המיסים בין 2.5%-7.5% שנתי. "תעריף הארנונה למגורים באשדוד הוא הנמוך ביותר מבין 10 הרשויות הגדולות בישראל, ועומד על 35.13 ₪!", אומרים בעירייה.

עוד מציינים בעירייה שהחוסן הכלכלי של העירייה יביא להשקעה גדולה יותר בתושב. " החוסן הכלכלי הגבוה של עיריית אשדוד מאפשר לעירייה להמשיך ולהשקיע בתושבי העיר, ללא העלאת מיסי הארנונה והכבדה על התושבים. נכון לשנת 2011 חל גידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לתושבי העיר. כיום, ההשקעה פר - תושב עומדת על כ-5,400 ש"ח לתושב, לעומת 4,858 ₪ אשתקד. מדובר בעלייה של כ-550 ₪ שהם מעט יותר מ-11%".

עוד מציינים בעירייה כי " לא ממש ידוע מהיכן מסיקה גב' גלבר את המסקנה כי 98% ברעננה נושאים בנטל המס לעומת 86% באשדוד, ונראה כי גם כאן יש משחק במספרים.  בהתאם לנתוני הדוחות הכספיים של רעננה לשנת 2009 (לא מופיע הנתון ל-2010 באתר משרד הפנים) שיעור הגבייה על השוטף ב-2009 עמד ברעננה על 93%. לצורך השוואה שיעור הגבייה השוטף באשדוד ב-2010 עמד 88%".

עוד אומרים בעיריית אשדוד שההבדלים הסוציו אקונומיים בין אשדוד לרעננה הם גדולים, ועל כן ביצוע ההשוואה בין שני ערים אלו אינו אפשרי.

" תקציב העירייה נבנה ע"י תהליכים מקצועיים ובאופן שעונה על צרכי התושב בשלמותם, תוך היצמדות לחזון ראש העיר המעמיד את התושב במרכז, ואין לאופוזיציה יכולת לערער על כך עניינית אלא באמצעות מיחזור ושימוש חוזר של "טענות" מן העבר. בדיקה אובייקטיבית שתשווה בין הנתונים הנ"ל לנתונים המוטעים המוצגים ע"י גלבר, יוכיחו בודאי שלא די שהעירייה פועלת ללא דופי ובהתחשבות מלאה בציבור, אלא שהיא מצליחה לעמוד ביעדיה, ביעילות ובחיסכון, ומבלי להכביד על הציבור", אומרים בעיריית אשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה