תקציב הפיתוח של אשדוד יוצא לדרך


להאזנה לתוכן:

תקציב הפיתוח של אשדוד לשנת 2012 עומד על 512 מיליון ש"ח לעומת 437 מיליון בשנה שעברה. לאן הולך הכסף, במה ישקיעו ועוד...הכל בתמצית אפשרית במסמך הבא

 

התקציב מורכב ממקורות עצמיים (קרן+ מלוות) בסכום של 283 מיליון ₪, וההשתתפויות בסכום של 230 מיליון ₪.

לטענת ראש ראש העיר , ד"ר יחיאל לסרי :"הגידול בתקציב נובע מהצטרפות העירייה לפרויקטים לאומים אשר זוכים למימון ע"י משרדי הממשלה השונים.

 חינוך:

כמו תמיד ההשקעה הגדולה ביותר הנה בתחומי החינוך כגון  הפרויקטים החדשים: הקמפוס האקדמי המתוקצב ב- 10 מיליון ₪ ואשר אמור לצאת לדרך במהלך 2012, מרכז כיוונים ההולך ונבנה, הפרויקט הלאומי לתקשוב הכולל מיחשוב כיתות בתי ספר בסכום של 7.7 מיליון ₪ , אולמות הספורט בביה"ס שילה בהשקעה של 8.5 מיליון ₪, אולם ספורט לכדור יד במקיף ט' בהשקעה של 9.5 מיליון ₪, ומקיף י"ז אשר אמור לתת מענה לתושבי האזור החדשים. סך ההשקעה בחינוך מסתכמת בשנה זו בכ – 160 מיליון ₪.

 

תברואה ופיקוח חופים:

העירייה מתכננת להשקיע במתקני אצירה והצעות ייעודיים בסכום של כ- 40 מיליון ₪ שחלקו ממומן מקרן היטל  ההטמנה. כמו כן צפויה העירייה לקבל תמריץ בהתאם לאחוז בתי אב שיכנסו להפרדה במקור בסכום מצטבר של  כ – 17 מיליון ₪, אשר ישמש לצרכי פרויקט חשוב זה. סך ההשקעה בתחום זה מסתכמת ב – 60 מיליון ₪.  


כבישים:

בעיר מפותחים כרגע שלושה רבעים במקביל, השלמות הפיתוח ברובע י"ז, ביצוע תשתיות ברובע ט"ז והתחלת הפיתוח של מע"ר דרום.

כמו כן מתוכנן ביצוע פרויקט לשיפור הכניסה הצפונית לעיר ע"י הרחבת שד'בני ברית למסלול שלישי בהשקעה של כ- 3 מיליון ₪.

במהלך 2012 אמורים לקום 2 גשרים הראשונים להולכי רגל -  בשד' הרצל ובמשה סנה בהשקעה של 2.3 מיליון לגשר. זאת בנוסף למעגלי התנועה בהתאם לתוכנית העבודה סך ההשקעה בכבישים בשנה זו מסתכמת בכ-52 מיליון ₪.

 

ספורט:

העירייה קיבלה את אישור הטוטו למהלך רב שנתי לתקצוב של 55% מעלות של 10 מתקנים. ל -2012 מתכננת העירייה לקבל אישור להקמת אולמות ספורט בבתי הספר רבין וסיטי. 2 אולמות הספורט יוקמו בהשקעה של 16 מיליון ₪.

 רווחה:

בתחום הרווחה מתוכננים להיבנות מעון יום יובלים( 6.6 מיליון), מרכז יום לילך (6.8 מיליון) והקמת מרכז להורות. כמו כן מתוכננת מחלקה אזורית לשרותי רווחה בהשקעה של 6.3 מיליון ₪. סך ההשקעה בתחום הרווחה בשנה זו עומד על כ- 21 מיליון ₪.

 

תיירות:
מתמקדים בהשלמת פרויקט הדגל "פארק אשדוד ים" אשר מתוכנן להיפתח לקראת סוף 2012 והשלמת טיילת הספורט, כמו כן נקבע תקציב לתכנון טיילת החוף.

סך ההשקעה בתחום התיירות בשנה זו עומד על כ -57 מיליון ₪.

תרבות:

בתחום התרבות, מתוכנן סוף סוף לפתוח את היכל התרבות, פרויקט מתמשך זה זמן רב -  למעלה מעשור  ומגיע לסיומו.

בית האמנים המתוכנן להיבנות בגבעת יונה בהשקעה של כ- 30 מיליון ₪  ייצא לדרך בשנת 2012 . כמו גם שדרוג מוזיאון קורין ממן, בהשקעה של כ 11 מיליון ₪.

המתנ"ס אזורי בשילוב עם קאנטרי  (אשר ישרת את תושבי הרובעים יב', יג', טו', טז') תוך חילוץ הפרויקט התקוע גם הוא אמור להתבצע במהלך שנה זו בהשקעה של כ – 15 מיליון ₪. במקביל מתחיל תכנונו של מתנ"ס ט"ו.

מרכז התרבות לעדה האתיופית הראשון בישראל יוקם בהשקעה של 5.7 מיליון ₪.

 

פרויקטים נוספים:

1.תנועות הנוער – הקצאת מבנים לכל תנועות הנוער – תקציב -1.6 מילון ₪

2.מצודת אשדוד ים – 500 אלף ₪.

3.פרויקטים מתוקשבים בחינוך -2 מיליון ₪.

 

 

       

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה