חברת המועצה גלבר: "תלונות רבות על הצהרונים העירוניים"


להאזנה לתוכן:

חברת מועצת העיר, הלן גלבר, הגישה השבוע הצעה לסדר יום לישיבת מועצת העיר שתתקיים היום, בדבר שיפור איכות השירותים החינוכיים הניתנים לילדי הצהרונים העירוניים. לדבריה, הורים רבים פנו אליה בתלונות על איכות השירות הניתן בצהרונים העירוניים

בעקבות תלונות רבות שקיבלה חברת המועצה, הלן גלבר, על איכות השירות הניתן בצהרונים העירוניים, שכיום נמצאים באחריותה ובטיפולה של החברה העירונית למתנסים, החליטה גלבר להיכנס לעובי הקורה בנושא הצהרונים העירוניים, והעבירה לראש העיר הצעה לסדר יום למועצת העיר על ירידת איכות השירותים החינוכיים שניתנים לילדי העיר בצהרונים העירוניים.

גלבר מציינת כי לפני כשנה החליטה עיריית אשדוד להעביר את יול"א (יום לימודים ארוך) מטיפולה של עיריית אשדוד לטיפולה של החברה העירונית לתרבות, מעבר שעיקר כוונתו הייתה לשפר את השירות. לדברי גלבר, הפעלת פרויקט יול"א בעבר על ידי העירייה הייתה מקצועית ואיכותית, ונתנה שירותים מצוינים. אך כיום, עקב העברת ההפעלה לחברה העירונית ,ישנה ירידה משמעותית באיכות השירותים החינוכיים הניתנים לילדי העיר  .
 

בנוסף טוענת גלבר כי ניתן להוזיל משמעותית את תשלומי ההורים וההוצאות החלות עליהם, ע"י סבסוד משרד התמ"ת שינתן על פי קריטריונים כפי שנעשה בערים אחרות, שעיקרם מכוונים לזוג הורים עובדים וחד הוריים.
 

התוכנית הינה בפיקוח משרד התמ"ת, הכוללת דרישות המחייבות  הדרכה פדגוגית, פיקוח על הפעילות הפדגוגית הנעשית בצהרון באופן שוטף, בטיחות,  דרישות סף , פיקוח על הדרכה פדגוגית,  ובקרת איכות השרות ואיכות כוח האדם המפעיל את הצהרון. "הדרישות של התמ"ת היא לרמת מדריכים פדגוגים בעלי תואר ראשון וניסיון מוכח של שנתיים לפחות בהדרכה פרטנית וקבוצתית. לעומת זאת, עפ"י תלונות ההורים, בחברה העירונית הילדים נמצאים במאין "שמרטפיות", והעובדים משמשים כ-"בייביסיטר" בלבד.  לרוב הן חסרות ניסיון וכישורים מתאימים", אומרת גלבר.
 

גלבר: "חשוב מאוד שהעירייה תחבור לתוכנית משרד התמ"ת לטובת איכות ושיפור החינוך של ילדנו ובנוסף תביא לחיסכון חודשי של מאות שקלים לכל משפחה, כפי שנעשה בערים  אחרות. אני קוראת לד"ר לסרי - פעל למען הכרת הצהרונים ע"י התמ"ת בכדי להעלות את רמת השירותים הפדגוגיים לילדים בצהרונים ובכדי להקל על ההורים העובדים בנטל הכספי".

בעקבות הפניות הרבות אותן קיבלה גלבר, היא פתחה דף פייסבוק לטובת ההורים, שם ניתן יהיה לאגד את כל התלונות של ההורים בעניין זה. אפשר למצוא את דף הפייסבוק בחיפוש בפייסבוק של : "יום לימודים ארוך וצהרונים באשדוד".  
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה