הבנקים עובדים עלינו והעולם שותק...


להאזנה לתוכן:

למה חתמתי השבוע על ביטול עמלות העו"ש של הבנקים? אייך הם מתקמבנים עם עצמם ומקמבנים אותנו? מדוע
5 מנהלי הבנקים ו-5 יושבי ראש הדירקטוריונים שהם פקידים לכל דבר מקבלים משכורות של -105.8 מיליון שקל!!!
מדוע התקשורת שותקת ואייך החברים שלנו - קטורזה ואסי כהן קשורים לעניין?
הצטרפות לעצומה באמצעות לינק מצורף

 

השבוע חתמתי על עצומה לביטול עמלות העו"ש של הבנקים כי הם מהוות תשלום כפול לבנקים. 

הבנקים נהנים כאן משני העולמות:
באמצעות הכסף הנזיל בחשבונות העו"ש של בני ישראל, הבנקים יכולים לתת הלוואות לאלה שאין להם ולהרוויח מהם יפה מאוד, כמה יפה מאוד? כ 20 מיליארד ₪ בשנה מהלוואות בלבד!!!

אבל חלילה להם מלשתף את בעלי הנזיל ברווחים. למה מי מת?

זה שמביא את הכסף לבנקים, לא נהנה, אבל זה  שמבקש...נאלץ  באופן מידי לשלם ריביות גבוהות..

כמה גבוהות? השאלה כמה שאתה יותר מסכן וחלש – ככל שאתה חלש יותר ומתחנן יותר לכסף, כך הרבית שתשלם תממן את משכורות הבכירים הלא שפויות (נגיע לזה בהמשך).

אם אתה טייקון וחבר בקליקה...כמעט שלא תשלם, ואם אתה אומלל...נאמלל אותך יותר - אתה תשלם הכי הרבה שאפשר.

כדי לסבר את האוזן: הבנקים, ואתם חברות הביטוח, העניקו שליש מכלל ההלוואות במשק למועדון אליטיסטי סגור של שישה אילי הון!!!

הקבוצות של שרי אריסון, יצחק תשובה, צדיק בינו, נוחי דנקנר, משפחת עופר ומתיו ברונפמן התחלקו בניהם באשראי של 190 מיליארד שקל בשנה! ובתנאים מדהימים!

אותם אילי הון הם, למרבה ההפתעה.... גם בעלי הבנקים וחברות הביטוח, ולכן גם פועלים בניגוד אינטרסים מובהק.

כאן זה לא נגמר כי....באמצעות ההלוואות שאיילי ההון אישרו בעצם לעצמם, הם הגדילו את עסקיהם בתחומים מגוונים אך ריכוזיים (תקשורת, נדל"ן, קמעונאות ועוד ועוד), המבטיחים רווחיות גבוהה לבעליהם על חשבון הצרכן הקטן ועל חשבון האפשרות להתמודד מולם במשק תחרותי הוגן.

הבנקים כמעט לא מרוויחם מהאשראי שהם נותנים לעצמם, הרווחים העצומים שלהם נוצרים בעיקר מתוך העמלות והריביות שמשלמים משקי הבית והעסקים הקטנים. או במלים אחרות - מהכיס של שאר העם הפשוט היושב בציון.

משקי הבית והעסקים הקטנים משלמים בכל שנה לבנקים 17-18 מיליארד שקל: בעמלות על פעולות בחשבונות העו"ש ובניירות הערך, על משיכת מזומן ועוד; ובריביות כמו ריבית על חריגה מאשראי, ריבית על הלוואות וכדומה ובזכות כך שיותר ממחצית ממשקי הבית בישראל חיים במשיכת יתר, כלומר הוצאותיהם גדולות מהכנסותיהם (נתון בדוק!).

מי שלא יכולים (גם אם הם מאוד ישתדלו ) לחיות ממשיכת יתר, הם בכירי הבנקים שבתמורה למסירותם הנפלאה לחבר'ה ולעצמם, הם מקבלים משכורת (???) אם אפשר לקרוא לזה כך:

 5 מנהלי הבנקים ו-5 יושבי ראש הדירקטוריונים משתכרים -105.8 מיליון שקל!!! רק משכורת...

שפוי? בטח שלא! כי האנשים האלו לא המציאו שום דבר, לא יצרו כלום, לא הביאו בשורה לעולם. להבדיל מאנשי הטכנולוגיה, הביוטכנולוגיה, היזמים, התעשיינים, היצרנים והמגשימים, הם בסה"כ פקידים בכירים - שכל תפקידם ומהותם הוא להיות חכמים על החלשים בעיקר, לגזור קופונים וכמה שרק אפשר.

כדי לטמטם וטשטש את ענינו ושכלנו... הם מעמידים בפרונט את הפרזנטורים הכי חמודים ומצחיקים שאפשר: אסי כהן, קטורזה, מודי בראון, דביר בנדק ואחרים. איזה צחוקים...

אני עוד עלול להרגיש לא בנוח שחתמתי על העצומה לביטול עמלות של הבנקים....אז מה אם עמלות אלו מכניסים לבנק  כ 14 מיליארד ₪ בשנה מסעיף זה בלבד...בכל זאת קטורזה חבר...

הם מנסים לטמטם אותנו ולהלחם על העמלות כמו על ממית מים במדבר, כי ביטולן של העמלות, חלילה...לא רק שיקטין את רווחיהם המטורפים, אלא גם יאפשר לנו ליצור השוואה בין הבנקים לפי שני מדדים פשוטים: כמה ריבית הבנק נותן לי על  פיקדונות וחסכונות לעומת כמה ריבית הוא גובה על משיכת יתר והלוואות.  פשוט, נכון וקל להשוואה.

אז זהו שלא. זה בדיוק מה שהם לא רוצים שנבין, מי נגד מי, למה, כמה ומה פתאום... "מי אתה בכלל ומה אתה מבין ב"עמלת שורה"? דחילקום, מה אתם מתעסקים בקטנה?...תראו איזה צחוקים הולך עם מודי בראון וקטורזה?! תראו אייך קטורזה המניאק לא מוכן לסבסד למודי בראון עבודה - (מה הוא בנק דיסקונט הנדיב שמסבסד לנו משכנתא???)

מאחר והתקשורת (התלויה תלות מוחלטת בבנקים, במשרדי הפרסום שלהם ובחברות הענק המסונפות אליהם) הושתקה (משום מה?!), ומאחר והנתונים השערורייתיים נעלמים מימכם כאילו היו בשבי החמאס...

אני נאלץ לאגור נתונים עובדתיים מפה ומשם, להציגם בפניכם ולבקש מימכם לעשות את הדבר היחיד שאפשר - לחתום על העצומה שתגיע לועדת הכלכלה של הכנסת, לביטול עמלות העו"ש של הבנקים.(משם לבג"צ)

כל שצריך הוא להיכנס ל: http://www.consumers.org.il/category/amlot - לחתום על העצומה ולהעביר את זה הלאה לחברים).

המחאה שלכם יכולה להכניס שפיות לשערורייה.  

ואם פתאום תשמעו אזהרות והפחדות בעיתונים על הסכנה שיגרמו הורדות העמלות ליציבות הבנקים....

תענו שמקסימום נעבוד עם בנק "אימפריה" של אסי כהן (הבאסטה בפרסומת). זה לא יהיה כל כך אסטטי אבל...איזה צחוקים...?

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה