הבכירים של קניון לב אשדוד לא פוטרו כדין


להאזנה לתוכן:

כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.
המנכ"לית קניון לב אשדוד, מרינה גמליאל, ושני סמנכ"לים בקניון, שפוטרו במפתיע, יקבלו פיצוי כולל בסך 65 אלף שקל.
המפוטרים טענו כי הפיטורים היו הזויים ולא משקולים מקצועיים כגון חשיפת שחיתויות ועוד

 המנכ"לית ושני הבכירים שפוטרו הגישו תביעה נגד החברה שניהלה את קניון לב אשדוד. השלושה טענו, באמצעות עו"ד יוסף פאר, כי ההודעה על פיטוריהם נחתה עליהם כ"רעם ביום בהיר", בלי שניתנה להם הזדמנות לשטוח את טענותיהם לפני קבלת ההחלטה.

גמליאל טענה שבסיומה של פגישה עם בעלי הקניון הוא מסר לה שקיימת אי שביעות רצון מתפקודה וכי לנוכח הצורך לצמצם את מספר העובדים במקום, קיים צורך לפטרה. לטענתה, בתקופת כהונתה הקניון הפך למוביל באזור.

סמנכ"ל התפעול טען כי פוטר שלא כדין לאחר שחשף פרשת שחיתות במקום, וסמנכ"ל האחזקה טען כי פוטר יום לאחר שקיבל רכב חדש מהחברה.

הנהלת הקניון טענה, באמצעות עו"ד שירה להט, כי לשלושת הבכירים ניתנה הזדמנות ראויה להשמיע את עמדותיהם וכי הטענה שהם לא הוזמנו לשימוע מועלית זו הפעם הראשונה.

סגנית נשיאת בית הדין, השופטת יהודית הופמן, הדגישה את חשיבותה של חובת השימוע כזכות יסוד של עובד העומד לקבל מכתב פיטורים. השופטת ציינה שהשימוע הוא הליך שנועד להביא לקבלת החלטה מושכלת בעניינו של מועמד לפיטורים.

השופטת פסקה שהקניון הפר את חובת השימוע כלפי שלושת התובעים. היא דחתה את טענת בעלי הקניון, ולפיה גם אם היתה ניתנת לשלושת הבכירים הזדמנות להשמיע את טענותיהם, ההחלטה לפטרם לא היתה משתנה. "על המעסיק לתת לעובד הזדמנות כנה להביע את טענותיו בלב קולט ולא מן השפה אל החוץ", היא כתבה.

"לא הוכח כי החברה פעלה בדרך זו, גם לאחר שקיבלה את ההחלטה על פיטורי התובעים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה