גלבר ללסרי: "העירייה שבראשותך מנסה לגבות בשיטת המצליח ! "


להאזנה לתוכן:

בחודש פברואר השנה קיבל בית המשפט חלקית את תביעת תושבי העיר, שתבעו את עיריית אשדוד בגין שינויים בשטחים לחיוב ארנונה. כמעט ארבעה חודשים אחרי, פונה גלבר במכתב לראש העיר, בו היא מעלה טענות על כך שבעירייה לא מחזירים כספים לתושבים, מערימים קשיים ומטעים את התושבים

בשבוע שעבר נערכה אסיפת תושבים רבת משתתפים ,חלקם היו בין התושבים שעתרו לבג"ץ כנגד שינוי שיטת המדידה של עירית אשדוד וחלקם תושבים שנפגעו משינוי שיטת המדידה ולא הצטרפו בזמנו לעתירה. במהלך האסיפה העלו התושבים טענות על כך שבעירייה לא משיבים להם כספים שנגבו מהם שלא כדין.

בעקבות האסיפה, פנתה השבוע חברת המועצה הלן גלבר, במכתב אל ראש העיר, בו היא מעלה את כל טענותיה וטענות התושבים, במה שהם מכנים כביזוי פסק הדין של בית המשפט.

במכתבה ללסרי כותבת גלבר: "ברצוני להסב את תשומת לבך שגורמים בכירים בעירייה ניסו בכל דרך אפשרית למנוע את כינוס התושבים ואף יצרו קשר עם מספר מקומות בהם ביקשנו לערוך את האסיפה ואיימו עליהם שלא לקיים את האסיפה במקומות אלה". גלבר טוענת שמדובר בחוסר דמוקרטיה "גובל באי מתן זכות חופש ההתארגנות וביטוי, דבר שנותר מקובל במשטרים אפלים".

בנושא חיוב הארנונה על מרתפים, כותבת גלבר ללסרי: "בחשבונות שנשלחו לתושבים ע"י מח' הגבייה חייבה העירייה את כל שטחם של כל המרתפים של התושבים ללא יוצא מן הכלל,זאת ועוד,כאשר מגיעים התושבים לאגף הגבייה מנסים במח' הגבייה להטעות את התושבים בכל מיני הגבלות והערמת קשיים נוספים שלא נפסקו בפסק הדין של בית המשפט העליון". גלבר טוענת שבית המשפט העליון קבע שביטול סעיף הפטור בארנונה למרתפים שאינם בשימוש מעל ל-80% משטחם היה מנוגד לחוק. "כיצד יכלו תושבים לבקש הפטור בעבר כאשר הוא נגבה שלט כדין ובוטל ע"י פסק הדין של בית המשפט העליון ?" שואלת גלבר את לסרי.

בהמשך מציינת גלבר שבית המשפט קבע שהעירייה גבתה ארנונה על חניות מקורות בניגוד לחוק, אך לדבריה "תושבים ששילמו ארנונה בגין החניות המקורות בין השנים 2006-2009 טרם קיבלו את כספם חזרה וגם זאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון".

עוד כותבת גלבר ללסרי: "משום מה בקדנציה הנוכחית שלך החלטת לחייב את התושבים ולגבות ארנונה בעבור חמשת המטרים הראשונים של הכניסות המקורות סעיף שהיה פטור קודם לכן. החלטה המהווה שינוי מדיניות ולפיכך, אמורה לעבור את אישור המועצה - דבר שלא קרה בפועל".
לדברי גלבר, התושבים שהשתתפו בעתירה זכו ביום בהיר אחד לחיוב רטרואקטיבי משנת 2006. "במידה וברצונך בכל זאת לחייב את התושבים בגין חמשת המטרים של הכניסות המקורות ולשנות החלטה קודמת שעל פיה פעלה העירייה, תוכל לעשות זאת אך ורק לאחר העלאת הנושא למועצת העיר וקבלת הכרעתה בנושא וזאת החל משנת 2012 ואילך ולא רטרואקטיבית עבור השנים שעברו", כותבת גלבר.

גלבר: "נראה כי העירייה שבראשותך מנסה לגבות מהתושבים בשיטת המצליח ! והרי מצב זה הינו בגדר בזיון בית המשפט העליון".

תגובת עיריית אשדוד לטענות של גלבר: "בית המשפט העליון קבע כי שטחי כניסות מקורות, סככות, גגונים ומחסנים שאינם צמודים לבתי מגורים חייבים בתשלומי ארנונה. לעניין חניות מקורות בית המשפט קבע לא לחייב וכך פעלנו, ביטלנו את חיובי החניות וציינו זאת בתלושים ששלחנו לכל בעלי נכסים צמודי קרקע, לעניין מרתפים בית המשפט קבע כי הזיכוי בגין מרתפים אינו גורף אלא מותנה בכך שהמרתף יהיה ללא שימוש וריק בלמעלה מ-80% משטחו כך שאם תושב הגיש השגות בגין מרתפים בשנים 2006 עד 2010 עליו להעביר העתק מההשגה לאגף הגבייה ויקבל את הפטור האמור לאחר אימות הנתונים. בכל אופן החל משנת 2011 כל דייר רשאי למלא תצהיר ולאחר בדיקת המרתף ואימות הנתונים אנו נותנים את הפטור".

בתמונה: כנס התושבים שנערך בשבוע שעבר

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה